از بین بردن موهای زائد صورت با لیزر در بهترین مرکز لیزر موهای زائد

چرا برای درمان لیزر موهای زائد، به چندین جلسه متوالی نیاز است؟ (بخش اول)

حتما بارها از خودتان سوال کرده اید که چرا برای لیزر موهای زائد خود مجبورید چند جلسه به مرکز لیزر بروید. در این مطلب، ما سعی نموده ایم جوانب علمی که پشت پرده لیزر موهای زائد نهفته است را بازگو کنیم تا شما درک بهتری از فرایند لیزر داشته باشید.

برای درک این موضوع که “چرا باید در جلسات لیزر متعددی شرکت کرد تا به نتیجه مطلوب رسید؟” ابتدا لازم است در خصوص چگونگی درمان لیزر موهای زائد و ارتباط آن با چرخه رشد مو، اطلاعاتی کسب نمایید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

چگونگی عملکرد لیزر موهای زائد

بهترین عملکرد لیزر موهای زائد
چگونگی عملکرد لیزر موهای زائد

 

دستگاه های لیزر با ارسال یک پرتو نور که طول موج مشخصی دارد، ملانین (رنگ دانه تیره موجود در پوست و مو) را مورد هدف قرار می دهند. ملانین به طور ویژه ای در اطراف فولیکول مو (در ریشه مو) فراوان یافت می شود. این نور سپس به انرژی گرمایی تبدیل شده و با از کار انداختن فولیکول، منجر به ریزش مو (پس از 1 الی 2 هفته پس از درمان لیزر موهای زائد) می گردد.

به همین دلیل است که لیزر موهای زائد در افراد دارای پوست روشن و موی تیره، بهترین و بیشترین اثربخشی را دارد. پوست های تیره به طور طبیعی حاوی ملانین بیشتری هستند؛ لذا متمرکز ساختن نور بر روی ناحیه هدف برای لیزر دشوار می گردد.

لازم به ذکر است که فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و هم اکنون برخی از دستگاه های لیزر موهای زائد به طور موثری در درمان پوست های تیره با موفقیت همراه بوده اند. لیزر موهای زائد در موهای خاکستری، سفید، بلوند و قرمز موثر واقع نمی شود.

 

چرخه رشد مو

مراحل چرخه رشد مو
چرخه رشد مو

چرخه رشد مو شامل سه مرحله است:

  • مرحله رشد (آناژن)
  • مرحله پایان رشد (کاتاژن)
  • مرحله استراحت (تلوژن)

مادامی که مو در مرحله آناژن به سر می برد، چرخه رشد فعال است و سلول ها در پاپیلا برای تولید فیبرهای جدید مو تقسیم می شوند و فولیکول، خود را به لایه سطحی پوست منتقل می کند تا راه را برای تغذیه رشته های مو فراهم کند. این مرحله بین 1 تا 4 سال طول می کشد و به دنبال آن مرحله کاتاژن آغاز می شود.

مرحله کاتاژن (که تحت عنوان مرحله انتقالی نیز شناخته می شود)، به طور تقریبی 2 هفته به طول می انجامد. طی این مرحله، فولیکول کاهش می یابد و پاپیلا جدا می شود. در نتیجه، ارتباط رشته مو با جریان خون قطع می شود. هنگامی که فولیکول کاهش یابد، مو را به سمت بالا حرکت می دهد.

در مرحله استراحت یا تلوژن، فولیکول در حالت سکون باقی می ماند و این روند بین 1 تا 4 ماه طول می کشد. در برخی موارد، فولیکول مجددا شروع به رشد می کند، ریشه مو آزاد می شود و مو می ریزد. در عرض چند هفته، موهای جدید شروع به ظاهر شدن خواهند کرد.

سپس مجددا مرحله رشد یا آناژن در این چرخه به جریان می افتد.

 

ادامه مطلب …

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید