بهترین عملکرد لیزر موهای زائد

آیا تابش حاصل از لیزر موهای زائد خطرناک است؟ (بخش اول)

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران
کلینیک لیزر موهای زائد

کلمه لیزر (Laser) مخفف عبارت “تقویت نور به روش گسیل القایی تابش” است. با توجه به این عبارت، حال سوال این جاست که آیا باید نگران تابش حاصل از لیزر بود؟ به نظر می رسد پاسخ آن منطقی باشد.

در این مطلب، سعی شده با محوریت قرار دادن این موضوع، انواع مختلف تابش را برای شما بازگو کنیم تا ابهامات تان در این خصوص رفع و رجوع شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

تابش چیست؟

تابش به عنوان انتقال انرژی، به صورت امواج و ذرات، از طریق فضا یا محیط مادی تعریف شده است.

تابش دارای انواع مختلفی موجود است: الکترومغناطیسی، ذره، نوترون و آکوستیک.

نوع تابش ای که موجبات نگرانی ما را فراهم کرده است، الکترومغناطیس می باشد. تصویر زیر، طیف کاملی از الکترومغناطیس و نقطه ای که نور مرئی در آن می افتد را نشان می دهد:

طیف الکترومغناطیس در لیزر
طیف الکترومغناطیس

تابش الکترومغناطیسی

دو نوع تابش الکترومغناطیسی وجود دارد: یونیزه شده و غیر یونیزه.

 

1- تابش الکترومغناطیسی یونیزه شده

تابش الکترومغناطیسی یونیزه شده دارای انرژی بالا و فرکانس پایینی از طیف است. مانند برخی از اشعه های ماورای بنفش (نور خورشید)، اشعه ایکس و اشعه گاما.

انرژی تولید شده جهت شکستن مولکول ها، به ذرات کوچک تری به نام یون تبدیل شده و منجر به تخریب موادی چون سلول های زنده می شوند.

یون ها همچنین می توانند به تشکیل واکنش های شیمیایی کمک کنند که سبب آسیب رساندن به سلول های زنده یا سرطانی شدن آن ها گردد.

به همین دلیل، تابش الکترومغناطیسی یونیزه شده که معرف یک تهدید بزرگ برای سلامتی است با سوختگی، مسمومیت تابشی، آسیب های ژنتیکی و سرطان مرتبط می باشد.

 

2- تابش الکترومغناطیسی غیر یونیزه

تابش الکترومغناطیسی غیر یونیزه، دارای طیف پایین تری است. انرژی کافی جهت به حرکت یا به ارتعاش در آوردن اتم ها تولید می کند، اما قدرت حذف ذرات شارژ شده را ندارد.

امواج رادیویی، مایکروویو ها، لامپ های مادون قرمز و همچنین دستگاه های لیزر موهای زائد، همگی از تابش الکترومغناطیسی غیر یونیزه استفاده می کنند. این بدان معنا است که تابش الکترومغناطیسی غیر یونیزه، انرژی کافی برای آسیب رساندن به DNA مرتبط با توسعه سرطان را ندارد.

اشعه درهمه اشکال، انرژی ای را هدایت می کند که موجب حرارت دیدن ماده جذب شده می گردد. میزان و شدت گرما به شدت و مدت زمان در معرض قرار گرفتن آن دارد.

 

چگونگی عملکرد لیزر موهای زائد

بهترین عملکرد لیزر موهای زائد
چگونگی عملکرد لیزر موهای زائد

نور قابل مشاهده و نامرئی (مادون قرمز)، رنگ دانه های تیره که ملانین نام دارند و در پوست و مو یافت شده و به آن ها رنگ می بخشند را مورد هدف قرار می دهد. سطوح بالایی از ملانین، به طور ویژه در پایه فولیکول یافت می شود. فولیکول، نور لیزر را جذب کرده و منجر به ایجاد واکنشی جهت تولید گرما می گردد.

این گرما است که موجب می شود فولیکول تخریب شود و همین امر به نوبه خود سبب می شود موها با گذشت 1 الی 2 هفته از درمان، شروع به ریزش کنند.

این فرایند که فتوترمولیز انتخابی نام دارد با طول موج های خاصی از نور و مدت پالس، و با توجه به نوع پوست و رنگ موی فرد مطابق می گردد.

 

ادامه مطلب …

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید