میکرودرم آبریژن

چه افرادی برای انجام لیزر جوانسازی پوست مناسب نیستند؟

لیزر فراکشنال

اغلب، افرادیکه دارای عیوب جزیی پوست هستند، کاندیدای مناسبی برای انجام لیزر جوانسازی محسوب نمیشوند. از نظر بسیاری از متخصصان زیبایی، لیزر جوانسازی پوست، یک عمل جراحی بشمار میرود. لیزر جوانسازی پوست نیز مانند هر عمل جراحی دیگر دارای عوارضی است که ممکن است برای دست کم یک هفته (و گاهی اوقات طولانی تر) ماندگار باشند. پس بهتر است جهت رفع عیوب جزیی پوست از درمان های ملایم تر و غیر تهاجمی استفاده کنید.

افرادیکه پوست تیره ای دارند نیز ممکن است کاندیدای مناسبی برای انجام لیزر جوانسازی نباشند. در طول فرآیند جوانسازی پوست با لیزر، رنگدانه های موجود در پوست، جذب نور بسیار پر انرژی لیزر شده و گرمای شدیدی تولید میشود و در نتیجه، سلول های حاوی مو تخریب میگردند. نور لیزر بی هیچ خطری منتشر شده و جذب سلول های اطراف پوست مورد هدف میشود. در افراد دارای پوست تیره، بیشتر رنگدانه پوست در دسترس قرار دارد؛ بنابراین در اینگونه افراد، خطر جذب انرژی لیزر بیش از حد به نسبت افراد دارای پوست روشن، بسیار بیشتر است. این جذب ناخواسته میتواند منجربه بروز عوارضی چون تغییر رنگ پوست و یا حتی تاول شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر فراکسل یا اربیوم خطر تغییر رنگ کمتری به نسبت لیزر CO2 دارند. یک متخصص پوست با تجربه قادر است اقداماتی صورت دهد تا خطر آسیب به سلول های مجاور کاهش یابد. با این وجود شما باید پیش از انجام لیزر با یک متخصص پوست با تجربه مشورت کنید و در خصوص خطرات مرتبط با آن اطلاعات کسب کنید. افرادیکه کاندیدای مناسبی برای انجام لیزر جوانسازی پوست نیستند بهتر است از درمان های جایگزین بهره گیرند.

ملاحظات پزشکی

به دلیل ماهیت تهاجمی این روش، بویژه هنگامیکه از لیزر CO2 استفاده میشود، بسیاری از پزشکان علیرغم علم به اینکه در لیزر از هیچ برش و بخیه ای استفاده نمیشود، پروسه لیزر جوانسازی پوست را یک عمل جراحی در نظر میگیرند. فرآیند درمان، پس از هرگونه عمل جراحی میتواند برای بیماران سنگین تمام شود. بنابراین، ریکاوری لیزر جوانسازی پوست برای بیمارانی که از اختلالات دستگاه ایمنی رنج میبرند، بسیار دشوار و سخت خواهد بود. افرادیکه جای زخم به راحتی روی بدنشان باقی میماند نیز نباید نسبت به انجام لیزر جوانسازی پوست اقدام نمایند. اختلالات بافت همبند، از جمله لوپوس اریتماتوس سیستمیک (یک بیماری خود ایمنی مزمن است که می تواند ارگان های متعدد، بخصوص پوست را درگیر کند) یا سندرم شوگرن (نوعی اختلال التهابی مزمن و وابسته به دستگاه ایمنی) از پیامدهای درمان فوق میباشند.

اگرچه لیزر جوانسازی پوست را میتوان جهت درمان جای جوش بکار برد، اما وجود جوش فعال میتواند خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد. کسانیکه بطور مرتب بیمار میشوند، باید پیش از انجام لیزر جوانسازی پوست با یک متخصص پوست مشورت کنند. وجود سایر بیماری های پوستی، مانند تبخال و هرپس سیمپلکس نیز خطر بروز پیامدهای بعدی را در طول دوره بهبود افزایش میدهد.

مطالعات نشان داده است که بین مصرف آکوتان (داروی درمان جوش) و کاهش مقاومت درمان پوست، ارتباط وجود دارد. چنانچه در 18 ماه گذشته، آکوتان مصرف کرده باشید، بسیاری از پزشکان شما را از انجام لیزر جوانسازی پوست منع خواهند کرد.

منبع: http://www.docshop.com/

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments