لیزردرمانی سرد برای چه افرادی مناسب است؟

لیزردرمانی سرد برای چه افرادی مناسب است؟

لیزر درمانی سرد با شدت کم،  درمانی است که با استفاده ازسطح کم نوربه تحریک زخم کمک می کند.  این روش  برخلاف جراحی ویا لیزرزیبایی دربافت حرارت بالا ایجاد نمی کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر درمانی سرد گاهی  لیزر درمانی سطح پایین (LLLT)  –  لیزر درمانی کم قدرت (LPLT)، و یا لیزر نرم نیزگفته می شود.  همچنین ممکن است ازآن به عنوان لیزر درمانی، biostimulation  یا photobiomodulation نام برده شود

 

لیزر درمانی سرد چگونه کار می کند؟

دراین روش نورسطح پایین به طور مستقیم به محل مورد نظرتابیده می شود.  پس از آن بافت نوررا جذب می کند و منجر به واکنش بیولوژیکی یا شیمیایی به نورمادون قرمز می شود.  سلول های آسیب دیده با نشان دادن واکنش فیزیولوژیکی به بازسازی خود کمک می کنند.

دراین روش ازتفاوت طول موج ها و خروجی ها با توجه به هدف درمان استفاده می شود.  ازطول موج بین 600 تا 700 نانومتر (nm) برای درمان بافت سطحی استفاده می شود.  طول موج بین 780 و 950 نانومتر برای درمان های عمیق تر استفاده می شود.

درروش لیزردرمانی سرد، با وجود اینکه دستگاه  درمقابل پوست قرارمی گیرد اما اثری از گرما، صدا، یا لرزش احساس نمی شود و این روش کاملاً غیر تهاجمی و بدون درد است.

دراغلب موارد درمان تنها چند دقیقه طول می کشد.

 

موارد استفاده لیزر درمانی سرد  پزشکان، دندانپزشکان، فیزیوتراپ ها، و سایر متخصصان پزشکی از لیزر درمانی سرد در روش های گوناگون استفاده می کنند.  موارد استفاده اصلی لیزردرمانی سرد ترمیم بافت ها و تسکین درد و التهاب می باشد.

 Related image

 

آسیب های جزئی و رگ به رگ شدن

پزشکی ورزشی و شیوه های فیزیوتراپی از لیزردرمانی سرد دردرمان جراحات جزئی و رگ به رگ شدگی استفاده می شود.  این کار به کاهش تورم و تسریع در بهبودی  مفاصل و بافت نرم کمک می کند.

 

Related image

رفع التهاب

دندانپزشکان از لیزردرمانی سرد برای درمان بافت های ملتهب و زخم های دهانی استفاده می کنند.  پزشکان همچنین از این روش برای درمان التهاب ناشی از ورم مفاصل و دیگر بیماری های مزمن خود ایمنی استفاده می کنند.

 

ازبین بردن درد  Image result for ‫لیزردرمانی سرد‬‎

از این روش برای کاهش درد افرادی که از درد های مزمن رنج می برند،  استفاده می کنند.  ماساژ درمانی  نیزگاهی
اوقات شامل لیزردرمانی سرد می شود.

 

 

 

جوان سازی پوست

ازلیزر درمانی سرد برای جوان سازی پوست هم استفاده می شود.  متخصصین پوست از این روش برای درمان بRelated imageسیاری از مشکلات پوستی مانند زخم، سوختگی، التهاب پوست (ادم)، و بثورات (درماتیت) استفاده می کنند.


بهبود زخم

لیزردرمانی سرد روشی است برای  بهبود زخم هایی که بسختی مداوا می شوند مانند زخم های مربوط به دیابت.

 

طب سوزنی

متخصصان طب سوزنی از لیزردرمانی سرد برای افرادی که درمان با سوزن برای آنها ناراحت کننده است استفاده می کنند.  بااستفاده از پرتوهای لیزرسطح پایین می توان نقاط مورد نظررا به همان شیوه سوزن تحریک کرد با این تفاوت که این درمان بدون سوراخ کردن پوست انجام می شود.

پتانسیل برای برنامه های کاربردی جدیدی برای درمان با لیزر سرد تقریباً بی حد و مرزاست.  جای امیدواری است که روزی ازاین روش برای درمان آسیب های مغزی، آسیب نخاعی، و بیماری های سیستم عصبی دژنراتیو استفاده شود.  محققان درحال مطالعه درمورد استفاده از این روش دردرمان بیماری آلزایمر و پارکینسون و سایربیماری ها هستند.

 

لیزر درمانی سرد برای چه افرادی مناسب است؟

استفاده از درمان با لیزر سرد درحال پیشرفت است.  ازاین روش بعنوان جایگزینی برای پزشکی سنتی و همچنین درمان های مکمل استفاده می شود.  درمان با لیزر سرد اگرزیرنظرپزشک واجد شرایط انجام شود روشی مطمئن است.  همچنین این روش غیرتهاجمی، بدون درد و بدون نیاز به دارو و بسیاری ازموارد مثبت دیگراست.

هیچگونه عوارض جانبی درباره این روش درمانی  گزارش نشده است.

هرچند که هرجلسه تنها چند دقیقه طول می کشد، اما دراین روش برای رسیدن به درمان تعداد جلسات درمانی بیشتری نیازمند است.

برخی ازدستگاه های لیزردرمانی سرد که به بازار عرضه شده  به از دست دادن وزن، ترک سیگار، و یا رشد مو کمک می کنند.  همچنین  دردرمان میگرن، فشار خون بالا، چین و چروک، و یا مشکلات دیگر نیزمؤثراست.

تحقیق درمورد اثربخشی و ایمنی لیزردرمانی سرد در حال انجام است.  افرادی که علاقه مند به درمان با لیزر سرد هستند، می توانند با پزشک، فیزیوتراپ و یا متخصصین دراین زمینه مشورت کنند.

منبع:  http://www.healthline.com/

 

مترجم و نگارنده: مینو شفیعی

گروه پزشکان تهران اسکین 

تهران اسکین ارائه دهنده بهترین خدمات  در زمینه لیزر درمانی با نازلترین قیمت ها  !!

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های جدید و مختلفی استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را جهت رسیدن به نتیجه مطلوب به مراجعین می دهد.

 

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments