لکه های پیری

لک پیری

 

لکه های پیری یا سن،  لکه های تیره رنگی می باشند که گاهی اوقات به عنوان لکه های کبدی عنوان شده اما هیچ ربطی به کبد ندارند.

این لکه ها، قهوه ای و مسطح و متعدد بود ه و اندازه آنها از کک و مک بزرگتر است و اغلب در مناطق از بدن یک فرد که درمعرض نور خورشید قرار گرفته اند ظاهر می شوند. لکه های سن بی ضرر هستند، اما چنانچه از وجود آنها ناراحت باشدی با مراجعه به متخصص پوست می توانید آنها را از پوست خود حذف کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

علل لکه های پیری

لکه های پیری شامل تغییر در رنگ پوست فرد می باشد، که اغلب در افراد مسن رخ می دهد. افزایش رنگ ممکن است ناشی از افزایش سن ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا انواع دیگر نور ماوراء بنفش، و یا علل دیگر ایجاد شود. لکه های سن پس از چهل سالگی  و در مناطق زیر که بیشتر در معرض نور خورشید می باشند شایع تر است:

صورت

پیشانی

ساعد

شانه

پشت دست

 

درمان لکه های سن

لکه های سن از دیدگاه پزشکی خطرناک نمی باشند. آنها یک تغییر دائمی پوست بوده که می تواند زیبایی ظاهر پوست فرد را تحت تاثیر قرار دهند. برای برخی، لکه های سن ممکن است موجب نگرانی شود. در اینگونه موارد با یک پزشک متخصص پوست تماس بگیرید تا از سلامت پوست خود مطمئن گردید. برای حذف لکه های ناشی از سن روشهای متعددی وجود دارد:

ضد آفتابها: ساده ترین شکل درمان است که برای محافظت پوست شما  از آسیب بیشتر و وخیم تر شدن لکه های سن موجود استفاده می شود.

کرم های سفید کننده، ترتینوئین، و آلفا-هیدروکسی اسیدها: پزشک می تواند توسط یک برنامه با تجویز موضعی از این دسته کرمها لکه ها را کوچکتر و محو سازد. این درمان معمولا بین دو ماه تا یک سال طول می کشد.

کرایوتراپی ( سرما): یک جراح پوست با استفاده از نیتروژن مایع بافت پوست را سرد کرده و به این وسیله  لکه های پوستی را از بین می برد.

لایه برداری: لایه برداری شامل استفاده از یک محلول شیمیایی است که به وسیله آن لایه سطحی پوست برداشته می شود تا پوست جدید و سالم جایگزین آن گردد. معمولا یک تا دو هفته بعد از لایه برداری زخمهای پوست بهبود می یابد.

لیزر: استفاده از لیزرجدیدترین روش برای رفع لکه های پوستی و لکهای ناشی از سن می باشد. این روش شامل استفاده ازنور لیزر برای حذف لکه های سن در لایه های زیرین پوست می باشد. مزیت این روش نتیجه بهتر و بدون عارضه بودن آن می باشد.

 

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه جوانسازی صورت و بدن

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

با دستگاه پیشرفته اسکارلت نسل جدید با تکنولوژی جوانسازی صورت و بدن

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 55 درصد اینجا کلیک کنید

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments