فواید بخور برای صورت

فواید بخور صورتبخور منظم صورت یک رژیم زیبایی ساده، موثر و ارزون می باشد. با اینکه که میتوانید یک سالن زیبایی را برای انجام بخور انتخاب کنید، بد نیست بدانید که با کمک یک دستگاه بخور به راحتی می تواند در منزل آن را نجام دهید . اما بد نیست قبل از اقدام به انجام آن در مورد فواید بخور بدانید:
جلوگیری از بروز جوش
بخار ملایم، لایه های سطحی پوست را از سلولهای مرده (به نام استراتوم کورنیوم یا لایه شاخی شکل) پاک میکند. بخور سلولهای مرده، کثیفی ها و باکتری هایی که زیر لایه سطحی پوست وجود دارند را حذف میکند و به پوست اجازه میدهد تا نفس بکشد. جوش معمولا به علت این مواد به دام افتاده زیر پوست و باکتری ها بوجود می اید،بنابراین با حذف این مواد میتوان از بروز جوش جلوگیری کرد.
نکته: بخور به درمان جوشهای خفیف کمک میکند، اما در برخی موارد باعث تشدید جوشها نیز میشود. پس قبل از بخور با پزشک خود مشورت کنید

افزایش جریان خون
بخور صورت را داغ میکند و به دنبال آن گیرنده های پوست به مغز درباره افزایش حرارت هشدار میدهند. مغز هم در پاسخ رگ های خونی را گشاد میکند به طوری که حجم بالاتری از خون به منظور پخش کردن گرما در پوست جریان پیدا کند. این افزایش جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست آورده و به  درخشش آن کمک می کند.
باعث عرق کردن میشه
بخار باعث میشود تا عرق کنید و حتماً می دانید که سموم به دام افتاده زیر پوست از طریق تعرق دفع می شوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

حذف جوش های سرسیاه و سرسفید
سبوم یک روغن طبیعی است که توسط فولیکول ها در مو و پوست تولید میشود. سبوم گاهی اوقات در فولیکول به دام می افتد و باعث ایجاد جوش های سرسیاه و سرسفید میشود، اما بخور دادن صورت سبب  آزاد شدن آن و بهبود جوش های سرسیاه و سرسفید می شود. سعی کنید یک لایه بردار ملایم روی صورت بمالید تا بعد از بخور به راحتی پوست را پاک سازی کنید.
کمک به جوانی پوست
لایه بیرونی پوست دارای سلولهای مرده است، در حالی که سلولهای جدید در لایه های درونی ساخته میشوند.  سلول های جدید به پوست شکل می دهند  در حالی که سلول های مرده سبب بدحالتی پوست میشوند. در فرایندی به نام تجدید سلولی، سلولهای جدید به سمت لایه بیرونی حرکت میکنند. هر چقدر که سن بالاتر می رود  این فرایند تجدید سلولی کندتر میشود و سلولهای مرده به راحتی از بین نمی روندو جای خود را سلولهای جدید نمی دهند و همین امر باعث چین و چروک میشود. بخار به حذف سلولهای مرده کمک کرده و باعث تسریع روند تجدید سلولی شده و پوست را جوان و سالم نگاه میدارد.

منبع:

healthmeup

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments