غذاهای وسوسه برانگیز اما لاغر کننده

غذاهای وسوسه برانگیز اما لاغر کننده
غذاهای وسوسه برانگیز اما لاغر کننده

غذاهای وسوسه برانگیز در هر شرایطی باعث افزایش اشتها می شوند، به ویژه زمانی که سعی می کنید وزن خود را کاهش دهید. اما غذاهای بسیاری هستند که علیرغم ظاهر اغوا کننده ای که دارند، اما به کاهش وزن کمک زیادی می کنند.

تخم مرغ

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

زمانی که بحث مربوط به غذاهای سالم است، تخم مرغ یکی از غذاهای مورد بحث می باشد. آخرین تحقیقات نشان داده اند که خوردن روزی یک تخم مرغ برای بزرگسالان سالم و مغذی می باشد – و اگر برای صبحانه تخم مرغ بخورید، کاهش وزن افزایش می یابد. تخم مرغ سرشار از پروتئین است که هضم آن نیاز به زمان زیادی دارد. خوردن پروتئین در صبح معده را پر نگه می دارد و باعث می شود در طول روز غذای کمتری بخورید.

استیک

سال ها متخصصان بهداشت و درمان توصیه می کردند که گوشت قرمز کمتری بخوریم. اما استیک همیشه برای دور کمر بد نیست. در حقیقت مقداری گوشت گاو چربی کمتری از همان مقدار سینه مرغ دارد. مانند تخم مرغ، استیک هم سرشار از پروتئین است و باعث می شود دیرتر گرسنه شوید. برای اینکه پروتئین با چربی کمتری دریافت کنید، بهتر است گوشت فیله، راسته یا دیگر قسمت های بدون چربی را مصرف کنید – و میزان گوشت را کاهش دهید.

ماکارونی

زمانی که رژیم می گیرید، به جای اجتناب از خوردن پاستاو ماکارونی بهتر است غلات سبوس دار مصرف کنید و البته در میزان مصرف آن تعادل داشته باشید. تحقیقات نشان داده اند افرادی که هر روز وعده های غذایی حاوی غلات سبوس دار می خورند، زودتر لاغر شده و وزن سالم تری خواهند داشت. طبق بررسی های انجام شده مصرف غلات سبوس دار به سوزاندن چربی شکم کمک می کند.

مغزی جات و آجیل

غذاهای لاغر کننده

آجیل دارای مقدار زیادی چربی است، اما این چربی مفید است. این مواد غذایی مغذی بوده و سرشار از پروتئین و فیبر می باشند که به حفظ تعادل قند خون کمک می کنند. مطمئنا با مصرف آجیل و مغزها کمی افزایش وزن خواهید داشت، اما به هرحال این افزایش وزن اندک مفیدتر از افزایش وزن ناشی از مصرف شیرینی و دیگر خوردنی های مشابه می باشد.

پنیر

افرادی که رژیم می گیرند، اغلب برای کاهش میزان کالری مصرفی خود، لبنیات را در رژیم غذایی خود محدود می کنند. اما تحقیقات نشان داده اند که کار اشتباه است، زیرا بدن در زمان دریافت کلسیم کافی چربی بیشتری می سوزاند. مکمل های کلسیم دارای مزایای مشابه نیستند، بنابراین رژیم غذایی سرشار از لبنیات به عملکرد بهتر عوامل دیگر کمک می کند. به علاوه محصولات لبنی سرشار از پروتئین هستند که باعث می شود مدت بیشتری سیر باشید.

قهوه

قهوه تنها در صورتی مضر است که در روز مقدار زیادی از آن بنوشید یا آن را با خامه یا شکر مخلوط کنید. بهتر است قهوه را بدون هیچ چربی یا کالری بنوشید. بهتر است مقداری شیر به آن اضافه کنید تا کلسیم و ویتامین D نیز دریافت کنید.

در صورتی که از تمام این غذاها به مقدار کمی مصرف کنید، مطمئنا برای کاهش وزن مفید خواهند بود. در واقع متخصصین تغذیه مخالف منع افراد از خوردن غذاهای مورد علاقه شان هستند. محروم کردن خود از خوردن غذاهای مورد علاقه میزان شکست رژیم و برنامه ریزی کاهش وزن را افزایش می دهد.

منبع:

http://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-bad-foods-that-are-good-for-weight-loss

 نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments