غذاهایی که به کاهش وزن کمک می کنند

غذاهایی که به کاهش وزن کمک می کنند
غذاهایی که به کاهش وزن کمک می کنند

غذاهای خوشمزه ای که می توانند در رژیم گرفتن به شما کمک کنند! خیلی خوب به نظر می رسد.

مطمئنا تاکنون همیشه با شنیدن لغت رژیم به یاد کم غذا خوردن می افتید. اما برخی غذاها به شما کمک می کنند تا وزن خود را کاهش دهید، زیرا این غذاها باعث می شوند خیلی زودتر سیر شوید و اشتهای کمتری داشته باشید. بعضی از این غذاها حتی متابولیسم شما را تغییر می دهند. بنابراین بهتر است به لیست غذایی زیر توجه کنید:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  1. لوبیا

لوبیا غذایی ارزان و سیر کننده و منبعی فوق العاده از پروتئین است. لوبیا سرشار از فیبر می باشد و خیلی آهسته هضم می شود. این ویژگی های این ماده غذایی باعث می شود مدت زمان بیشتری احساس سیر بودن کنید و در نتیجه غذای کمتری بخورید.

  1. سوپ

بهتر است هر وعده غذایی خود را با کمی سوپ شروع کنید. مهم نیست سوپ چه دستور پختی دارد، اما بهتر است سوپ دارای 100 تا 150 کالری باشد. بنابراین بهتر است خامه و کره را از سوپ حذف کنید.

  1. شکلات تلخ

آیا از خوردن شکلات در بین وعده های غذایی لذت می برید؟ می توانید چند قطعه شکلات بخورید اما به یاد داشته باشید که شکلات محتوی شیر نباشد. تحقیقات نشان داده اند افرادی که شکلات تلخ می خورند طی چند ساعت پس از آن نسبت به دیگران که شکلات محتوی شیر مصرف می کنند، 15 درصد کمتر پیتزا می خورند.

  1. پوره سبزیجات

می توانید سبزیجات بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید و به این شکل میزان کالری مصرفی خود را کم کنید. با افزودن سبزیجاتی مانند گل کلم و کدو حجم غذای خود را بیشتر کرده و کالری آن را کم کنید. به علاوه این سبزیجات طعم غذای شما را نیز تغییر می دهند.

  1. تخم مرغ

یک صبحانه سرشار از پروتئین به شما کمک می کند در طول روز میان وعده کمتری مصرف کنید. تحقیقاتی بر روی خانم هایی انجام شد که دچار اضافه وزن هستند. در این تحقیق خانم هایی که روز خود را با 35 گرم پروتئین شروع کردند، بلافاصله سیر می شدند. مصرف یک تخم مرغ و مقداری گوشت گاو حاوی 350 کالری می باشد. تاثیر صبحانه حاوی کالری بالا تا بعد از ظهر باقی می ماند و بنابراین فرد در این مدت ماده غذایی کمتری مصرف می کند.

  1. مغزی جات و آجیل

در فاصله بین هر وعده غذایی می توانید مقداری بادام، گردو و بادام زمینی زمینی بخورید که میان وعده ای مقوی و سالم است. تحقیقات نشان داده اند که خوردن این مغزی جات باعث می شود فرد وعده غذایی بعدی را به مقدار کمتری بخورد.

غذاهای لاغر کننده0

  1. سیب

بهتر است به جای آب سیب و سس سیب خود میوه را مصرف کنید. میوه کامل موثرتر از آب میوه می تواند اشتهای شما را کم کند، بع این دلیل که میوه کامل حاوی فیبر بیشتری است. به علاوه عمل جویدن باعث ارسال سیگنال هایی به مغز می شود و به مغز اعلام می کند که شما چیزی جایگزین غذا خورده اید.

  1. ماست

مصرف هر نوع ماست می تواند برای کمر شما مفید باشد. در این زمینه تحقیقاتی بر روی 120000 نفر انجام شد و طی این تحقیق مشخص شد که مصرف ماست ارتباط مستقیم با کاهش وزن دارد.

  1. گریپفروت

گریپفروت واقعا می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند، به ویژه اگر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستید. محققان دریافتند که وقتی یک فرد چاق قبل از یک وعده غذایی نیمی از یک گریپفروت را مصرف می کند، طی 12 هفته بیشتر از 1.5 کیلوگرم وزن آنها کاهش می یابد. نوشیدن آب گریپفروت نیز همین تاثیر را دارد. اما آب گریپفروت دارای خاصیت چربی سوزی نیست و به سیر شدن کمک می کند.

توجه: مصرف گریپفروت با برخی داروها تداخل پیدا می کند، بنابراین اگر در حال مصرف دارویی هستید قبل از نوشیدن آب گریپفروت نوشته های روی بسته بندی داروی خود را بررسی کنید یا با پزشک مشورت کنید.

نکته:

در زمان خرید سعی کنید سبد خرید خود را با پروتئین بدون چربی، سبزیجات تازه، میوه و غلات پر کنید.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments