غذاهایی که مانع پیری پوست می شوند

غذاهای ضد پیری0

همه ما دوست داریم پوستی جوان و صاف داشته باشیم. تغذیه شما در رسیدن به این هدف خیلی کمک می کند. گرچه غذای جاویی برای از بین بردن چین و چروک های پوست وجود ندارد، اما به هر حال شانس بروز این چروک ها را کم یا زیاد می کنند. اکنون به برخی مسائل اساسی در رابطه با تغذیه می پردازیم:

  • بیشتر از غذاهایی استفاده کنید که به طور طبیعی مغذی هستند، مانند میوه ها، سبزیجات، غلاتسبوس دار، مغزی جات و دیگر انواع پروتئین.
  • غذای خود را کمی تغییر دهید. بهتر است انواع مختلف غذاها را مصرف کنید تا ویتامین ها و مواد معدنی را به بدن خود برسانید.
  • فقط فکر خود را محدود به غذا نکنید. خواب، ورزش و نور خورشید نیز موارد مهم و ضروری می باشند.

تمام موارد نام برده به جوانی و شادابی شما کمک می کنند. اما بهتر است از برخی مواد غذایی بیشتر استفاده کنید. این غذاها عبارتند از:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  1. جو: کربوهیدرات هایی مانند جو بیشتر توصیه می شوند زیرا دارای قند کمی هستند. این مواد غذایی تاثیری بر روی قند خون ندارند، مانند نان تصفیه شده، پاستا و برنج. غذاهایی که حاوی قند بالا هستند باعث بروز جوش های پوستی و چین و چروک خواهند شد.

به علاوه جو دارای یک ماده شیمیایی طبیعی و گیاهی است که از آسیب رسیدن به سلول های پوستی پیشگیری کرده و تحریک پذیری پوست را کاهش می دهد.

  1. پرتقال: پرتقال حاوی مقدار زیادی آب است، بنابراین به سلول های پوست آبرسانی می کند. یک پرتقال بزرگ منبع بسیار خوب ویتامین C می باشد که به ساخت کلاژن کمک می کند و در نتیجه باعث صافی پوست می شود.

به طور کل میوه و سبزیجات برای سلامت پوست معرکه هستند. سعی کنید از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ استفاده کنید، در اینصورت منابع غذایی متنوعی را مورد استفاده قرار می دهید.

  1. آووکادو: آووکادو حاوی نوعی چربی مفید است، که به هیدراته ماندن پوست کمک می کند. به علاوه این چربی سالم می تواند به بدن کمک کند تا برخی ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست را جذب کند. سعی کنید به جای مصرف سس های پر چرب سالاد، از آووکادو استفاده کنید. این میوه طعم مورد نظر را به غذا می دهد و مطمئنا از وجود آن در غذای خود راضی خواهید بود. بهتر است روغن زیتون، گردو و فندق را نیز امتحان کنید.
  2. گوشت بدون چربی گاو: گوشت بدون چربی گاو یک راه عالی برای دریافت پروتئین بالاست. پروتئین به ساخت کلاژن کمک می کند. بهتر است 2 تا 3 بار در هفته به اندازه 50 تا 100 گرم گوشت بدون چربی مصرف کنید. در طول روزهای دیگر می توانید از پروتئین های دیگری استفاده کنید.

غذاهای ضدپیری

در هنگام طبخ گوشت نکاتی را مد نظر قرار دهید. نباید گوشت را با حرارت خیلی بالا بپزید طوریکه به شکل ترد یا سوخته درآید. زیرا در این حالت مواد شیمیایی در گوشت تولید خواهد شد که خاصیت ضد پیری آن را از بین می برد. منابع دیگر پروتئین عبارتند از تخم مرغ، مرغ، سویا، لوبیا و ماهی.

  1. کلم بروکسل: این نوع کلم منبع بزرگی از ویتامین A، C و همچنین فولات است که برای پوست بسیار مفید می باشند. ویتامین C به ساخت کلاژن کمک می کند. ویتامین A و فولات از آسیب های ناشی از نور خورشید جلوگیری میکند، اما به یاد داشته باشید بدن به نور خورشید احتیاج دارد. گل کلم، کلم بروکلی و کلم کیل نیز دیگر سبزیجات مفید برای پوست هستند.
  2. ماهی آزاد: این ماهی یکی از بهترین منابع امگا 3 می باشد. برخی تحقیقات انجام شده نشان داده اند امگا 3، به ویژه امگا 3 موجود در ماهی، از رشد و انتشار سلول های سرطانی پوست پیشگیری می کند. بهتر است حداقل دو بار در هفته و هر بار 70 گرم ماهی در وعده های غذایی خود قرار دهید.
  3. انگور: رسوراترول موجود در پوست انگور با التهاب پوست مقابله می کند. بسیاری از مردم تصور می کنند که انگور ، علاوه بر اینکه با اثرات پرتو UV مبارزه می کند، فرایند پیری را نیز کند می کند. اما باز هم استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. بهتر است از بادام زمینی آب پز و پودر کاکائو نیز استفاده کنید.
نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments