غذاهایی که به بهتر شدن خواب کمک می کنند

مواد غذایی که به خواب بهتر کمک می کنند

شما نیز باید ساعت ها تلاش کنید تا بتوانید چشمانتان را روی هم بگذارید؟ خوردن برخی مواد غذایی قبل از خواب در به خواب رفتن سریع و راحت می تواند تأثیر گذار باشد. کارشناسان حتی معتقدند در بهبود کیفیت خواب نیز تأثیر گذار خواهد بود. در ادامه لیستی از مواد غذایی برای خواب بهتر می آید، اما بهتر است دو ساعت قبل از خواب خورده شوند تا موقع خواب هضم شده باشند.

1)     بادام

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

دکتر یعقوب تی تلباووم ( Jacob Teitelbaum)، مدیر مرکز پزشکی فیبرومیالژی و خستگی و نویسنده ی کتاب پر فروش   (From Fatigued to Fantastic!) می گوید” بادام یک برنده در این مورد محسوب می شود”. بادام حاوی منیزیم  می باشد که برای بهبود خواب و آرامش عضلانی بسیار مفید است.بعلاوه  بادام حاوی پروتئین هایی می باشد که سطح قند خون را موقع خواب در یک حالت پایدار نگه می دارد و به بهبود خواب کمک می کند. سعی کنید قبل از خواب (2 ساعت قبل)  یک قاشق چی خوری کره ی بادام و یا 1 اونس بادام را مصرف کنید.

2)     چای

بله باید از مصرف کافئین در ساعات قبل از خواب اجتناب کنید. اما برخی از گونه بدون کافئین می تواند برای خواب راحت به شما کمک کند.( یک فنجان چای بابونه برای خواب راحت و با کیفیت به شما کمک خواهد کرد). بعلاوه چای سبز نیز گزینه ی خوبی می باشد.فقط باید نوع بدون کافئین آن را مصرف کنید.

3)     سوپ میسو

آیا واقعاً دوست دارید آرامش داشته باشید؟ خوردن 8 اونس سوپ مایع میسو می تواند به شما کمک کند. میسو حاوی اسید های آمینه می باشد که به تولید ملاتونین را تقویت می کند هورمونی طبیعی که می تواند به تحریک خواب آلودگی کمک کند.  تحقیقات نشان می دهد که نوشیدنی های گرم مانند سوپ و چای علائم سرماخوردگی را کاهش داده و در بهبود احساس کسالت موثر می باشند.

4)     موز

موز منبع خوبی از منیزیم و پتاسیم می باشد که به ریلکس شدن عضلات کمک می کند. همچنین حاوی تریپتوفان می باشد که به سرتونین و ملاتونین ( هورمونهای کلیدی آرامش مغزی) تبدیل می شود. سعی  کنید قبل از خواب یک اسموتی ساده: ترکیب شیر با موز یا موز و شیر سویا  را مصرف کنید.

5)     لبنیات

ماست و شیر و پنیر نیز حاوی تریپتوفان می باشند، بعلاوه حاوی کلسیم می باشند که در کاهش استرس موثر می باشد. یک وعده ماست یونانی یا یک لیوان شیر داغ  برای خواب راحت به شما کمک می کند.

6)     جو دوسر

درست است که خوردن جوی دو سر برای صبحانه بیشتر توصیه شده و مرسوم است اما می توانید از آن برای خواب راحت کمک بگیرید.بلغور جو دو سر  داغ یک تسکین دهنده ارزان و مقوی می باشد که راحت هم درست می شود، غنی از کلسیم، منیزیم، پتاسیم و سیلیسیم و مواد مغذی دیگر برای حمایت از یک خواب راحت می باشد. اما اضافه کردن مواد قندی به آن اثری ضد آرامش به آن می دهد بهتر است آن را همراه میوه  مانند موز مصرف کنید.

7)     گیلاس

عجیب است اما خوردن یک لیوان آب گیلاس می تواند برای سریعتر به خواب رفتن کمک کننده باشد. تحقیقات نشان می دهد گیلاس به ویژه گیلاس ترش  در افزایش تولید ملاتونین و خواب سریع در کسانی که به بی خوابی مبتلا بوده اند منجر شده است.

منبع:

healthdigezt 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments