عوارض IPL : دستاتونو رو از رو گوشاتون بردارید! حقیقتو بشنوید.

عوارض جانبی سیستم آی پی ال (IPL)

عوارض IPL

سوال در مورد عوارض IPL :

در طی یک سال و نیم پیش، 3 بار تمام لکه های صورتم را با دستگاه آی پی ال برای درمان کردم. من خانمی با رنگ پوست سفید هستم که به راحتی با نور خورشید، پوستم دچار کک و مک و سوختگی می شود. در دو جلسه ی اول نتایج خوبی را مشاهده کردم، فقط تعداد کمی تیرگی روی پیشانی و چانه ام ایجاد شد. اما آخرین باری که آی پی ال انجام دادم – دچار 2 سوختگی روی صورتم در اطراف ناحیه ی چانه شده ام. حالا پوست صورتم پر از لکه های مختلف با رنگ های سفید و قهوه ای شده است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پاسخ متخصصین در مورد عوارض IPL :
دکتر جد ایچ. هورویتز

دکتر جد ایچ. هورویتز در این باره می گوید:” تکنولوژی سیکتون بی بی ال ( Sciton® BBL ) باعث از بین بردن لکه های پوستی که با خورشید و یا بالا رفتن سن است، می شود. پرتوهای نوری توسط ملانین های موجود در لکه های لایه های بالایی سطح پوست جذب شده و متلاشی می شوند. پس از چند روز لکه های پوستی تیره شده و از بین می روند. اختلالات رنگی در سطح پوست به راحتی با روش های مختلف لایه برداری و جوان سازی پوست برداشته می شوند. حتی عروق قرمزی که به راحتی بر سطح پوست نمایان هستند، نیز به راحتی قابل درمان هستند.”

دکتر مایکل گلد

دکتر مایکل گلد در این زمینه می گوید:” هر زمانیکه شما تصمیم به استفاده از این دستگاه بگیرید و به کلینیک ها برای درمان مراجعه کنید، با اعمال این اشعه ها بر پوست تان، دچار تیرگی های پوستی و یا لکه های سفیدی بر سطح پوست خود می شوید. معمولا این عوارض برای افراد با سوختگی های خورشیدی ( سوختگی های پوستی در اثر نور شدید آفتاب) همراه هستند. هنگامیکه دچار سوختگی پوستی بودید، آیا با پزشک خود در تماس بوده اید؟ آیا کسی برای درمان این لکه ها به شما توصیه ای کرده است؟ اگر پاسخ شما منفی ست، چرا این اتفاق نیافتاده است؟ اگر جواب شما مثبت است، مایلم بدانم که پزشک شما چه مدارک معتبری دارد. افرادی که دارای برد تخصصی هستند، واقعا در مراقبت از این چنین مشکلات و سوختگی هایی که با لیزر و آی پی ال ایجاد می شوند، ماهر و با تجربه هستند، شما با روش های مختلف قادر به رفع این مشکلات خواهید بود.

اگر واقعا این مسئله شما را ناراحت می کند – بنابراین به دنبال پزشکی مجرب در زمینه ی لیزر های فرکشنال باشید.”

دکتر جفری دابلیو هال

به نظر دکتر جفری دابلیو هال:” ما در کلینیک از آی پی ال با برند و مارک آی اف تی (AFT ) استفاده می کنیم. به نقطه ها و لکه های سفید و کوچکی که بر سطح پوست شما ایجاد می شود، “هایپوپیگمنتاسیون” گفته می شود، که در اثر پاک شدن و نابود شدن لکه ها و اختلالات یر سطح پوست شکل می گیرند. گاهی این مشکلات پوستی در حدود یک سال طول می کشند تا دوباره ترمیم شوند. گاهی براساس شدت هایپوپیگمنتاسیون های پوستی، با مصرف دارو به درمان سریعتر این لکه ها کمک می کنیم. به نظر من این لکه ها به روش های مختلفی قابل درمان ستند، اصلا نگران نباشید. برای داشتن اطلاعات بیشتر لطفا با ما در تماس باشید تا بتوانیم این اطلاعات را با محتوی بیشتری در اختیار شما قرار دهیم. با پزشکان ما به مشاوره بپردازید تا راهنمای شما در مصرف بهترین دارو در رفع این مشکلات باشند.”

دکتر سونیا بادرشیا – بنسال

به عقیده ی دکتر سونیا بادرشیا – بنسال :” معمولا زخم های ایجاد شده یا لکه های پوستی که در گذشته بر سطح پوست بوده اند و یا در اثر IPL ایجاد شده اند،  به صورت مستطیلی و یا ریلی بر سطح پوست نیستند، بلکه بیشتر پراکنده و در شکل ها و اندازه های مختلف هستند. شما با بکار گیری لیزر های فرکشنال توسط شرکت  های معتبر و پزشکان زبر دست به نتایج قابل تحسینی دست خواهید یافت.”

دکتر آنیل آر شاه

دکتر آنیل آر شاه در این رابطه می گوید:” سیستم های آی پی ال در گذشته یا سبب درمان و یا سبب سوختگی می شدند، اما امروزه این سیستم ها با دارا بودن لامپ ها و پرتوهای حرفه ای گامی بزرگ در این عرصه برداشته و عوارضی مانند ایجاد لکه های سفید را به حداقل رسانده اند. این دستگاه ها اگر تحت نظارت پزشکانی متخصص انجام شوند، بهترین نتایج را برای شما رقم خواهند زد. عوارض IPL  ذر این دوره ی زمانی به حداقل رسیده است.”

دکتر لری اس نیچر

در این رابطه می گوید:” تکنولوژی سیکتون بی بی ال ( Sciton® BBL ) باعث از بین بردن لکه های پوستی که با خورشید و یا بالا رفتن سن است، می شود. انرژی نوری که توسط بی بی ال (BBL) به پوست تابانده می شود، توسط ملانین های موجود در ضایعات پوست جذب می شود. این اختلالات رنگدانه ای را می توان از این طریق در تمام سطح پوست صورت رفع نمود و یا از روش های لایه برداری پوست برای رفع این اختلالات استفده نمود. عروق قرمز و مشخص را نیز می توان از این طریق رفع نمود.”

دکتر اسکات چاپین

دکتر اسکات چاپین در این رابطه می گوید:” احساس می کنم که شما پوستی بسیار مناسب برای استفاده از آی پی ال دارید. متاسفانه به دلیل سوختگی هایی، دچار هایپوپیگمنتاسیون شده اید. ممکن است در آخرین جلسه ی درمانی شما، از تنظیمات خاص و بالایی برای درمان استفاده شده باشد. معمولا در طی یک سال این مشکلات پوستی شروع به بهبود می یابند، اما به یاد داشته باشید که برای رفع مشکلات ایجاد شده بر پوست توسط آی پی ال باید تلاش بسیار کرد. این لکه های سفید معمولا کم رنگ می شوند، اما به طور کامل و قطعی ناپدید نمی شوند، معمولا من به بیمارانی که با این مشکل روبرو شده اند، توصیه می کنم تا با متخصصین تاتو در این رابطه به مشاوره بپردازند و با طرح های زیبا، این اختلالات را پوشش بدهند.

با اطلاعاتی که از شما دارم، احساس می کنم بیشتر این لکه ها بر روی گونه های شما شکل گرفته اند. ب نظر من از لیزر های فرکشنال تهاجمی برای درماناین ضایعات به راحتی می توانید استفاده نمایید.”

پس با دقت بیشتری به انتخاب روش مورد نظر خود اقدام کنید.

نظر شما چیست؟

  1. لیزر
  2. آی پی ال (IPL)

لینک منبع

محقق : میترا کرمانیان

2 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments