از بین بردن موهای زائد صورت با لیزر در بهترین مرکز لیزر موهای زائد| مرکز لیزر برکه

عوارض و خطرات لیزر موهای زاید کدامند ؟

لیزر موهای زاید
لیزر موهای زاید

لیزر موهای زائد یک روند درمانی پر طرفدار و مؤثر در بین خانمها و آقایان است ولی در بیشتر مراکز لیزر فقط از مزایای آن گفته شده و خطرات و عوارض بلند مدت آن اصلاً مورد توجه قرار نمیگیرند .

معمولاً لیزر موهای زاید در طی 6 تا 8 جلسه صورت میگیرد -با توجه به ناحیه درمانی و حجم موهای آن ناحیه -فاصله بین این جلسات هم بین 8 تا 12 هفته تنظیم می‌شود تا تمام موها در هر مرحله‌ای از رشد رفع شوند .لیزر های مختلفی در بازار وجود دارند که با توجه به طول موج و فناوری کاربردی ،فواید و مضراتی به‌خصوص دارند .

[su_box title=”خطرات بلند مدت لیزر موهای زاید” style=”soft” box_color=”#f814da” title_color=”#110e0e”]تغییر رنگ پوست یکی از خطرات ممکن لیزر درمانی است که ممکن است به دو صورت بروز نماید :رنگ پریدگی پوست و تیرگی پوست . اگرچه بیشتر مراجعین لیزر از درد و عوارض ممکن از لیزر ترس دارند ولی تغییر رنگ پوست بدون درد رخ داده و به همین دلیل بیشتر مشکلات روحی ایجاد میکند تا فیزیکی .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

هایپوپیگمنتاسیون : در این حالت رنگ پوست بر اثر آسیب دیدگی ناشی از قرار گیری در معرض پرتوهای لیزر روشن می‌شود .البته هایپوپیگمنتاسیون هم همانند هایپر پیگمنتاسیون یا تیرگی پوست بیشتر در بیماران تیره پوست رخ میدهد .یکی از بهترین راه‌ها برای پیشگیری از بروز عوارض بلند مدت لیزر موهای زاید توجه به این موارد است :

-حتما قبل از آغاز لیزر درمانی مطمئن شوید که شما کاندیدای مناسبی برای لیزر درمانی هستید و تفاوت رنگ کافی بین مو و پوست شما وجود دارد .

-پس از درمان از قرار گیری در معرض نور خورشید ،برنزه کردن و مصرف کرمهای برنزه بپرهیزید لیزر آن دی یاگ میتواند برای درمان انواع پوست ها به کار برده شود .عوارض جانبی این لیزر ها کمینه بوده و حتی قادر است تا موهای زائد افرادی با پوست های خیلی تیره را هم درمان نماید ولی ممکن است نتایج حاصل از آن ناامید کننده باشند -رفع کوتاه مدت موهای زاید و رشد مجدد موها در طی چندین ماه . لیزر دایود قادر است تا موهای زائد افراد تیره پوست را با اثر بخشی بیشتر و عوارض خیلی کمتر به نسبت لیزر های الکساندرایت و رابی درمان نماید . رنگ پریدگی پوست یک عارضه دائمی بوده و برگشت پذیر نمیباشد بنابراین اگر احتمال بروز این عوارض برای شما وجود دارد ،روش دیگری را برای رفع موهای زائد انتخاب کنید . همچنین اگر قصد دارید که از دستگاه‌های خانگی لیزر مصرف کنید ،حتما قبل از آن در خصوص انواع موجود تحقیق نموده و سیستمی را انتخاب نمایید که توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده است .

هایپر پیگمنتاسیون : در این حالت رنگ پوست در ناحیه درمانی تیره می‌شود .البته قرار گیری در معرض نور خورشید مهم‌ترین عامل بروز این عارضه است زیرا نور خورشید نواحی درمانی را تیره میکند .هایپرپیگمنتاسیون زمانی بروز میکند که پوست پس لیزر درمانی ملانین خیلی زیادی تولید میکند .این حالت بلند مدت نبوده و میتوان آن را با کرمهای روشن کننده درمان نمود . اگر شما توسط یک متخصص با مهارت و با تجربه در لیزر موهای زاید درمان شوید ،احتمال تغییر رنگ پوست به صفر خواهد رسید .

لیزر موهای زاید
لیزر موهای زاید

سرطان پوست : تمام انواع دستگاه‌های لیزر خاصیت ضد یونیره دارند و این واژه بدین معناست که پرتوهای ناشی از لیزر نمیتوانند اثری بر DNAداشته باشند .در واقع نابودی دی آن ای باعث بروز عوارض جدی و سرطان پوست خواهد شد .بسیاری از مراجعین لیزر از ارتباط بین لیزر درمانی و بروز سرطان پوست پوست وحشت دارند ولی این ارتباط غیر واقعی است .[/su_box]

لیزر با هدف گیری رنگدانه های مو عمل کرده و با نابودی انها فرایند رفع موهای زائد انجام میگیرد .همانطور که میدانید حرارت ناشی از لیزر میتواند عوارضی برای پوست داشته باشد مانند زخم و سوختگی .لیزر با فرایند فتوترمولیز فقط نواحی ویژه ای را هدف قرار گرفته و به پوست اطراف اسیبی نمیرساند .در این قسمت به عوارض ممکن هر لیزر به تفکیک .
می‌پردازیم :
1.لیزر رابی

این لیزر یکی از اولین موارد کاربردی در رفع موهای زائد است که برای افرادی با موهای تیره و پوست روشن و غیر برنزه مناسب میباشد .البته امکان به کار گیری آن برای افراد تیره پوست یا موهای تره هم وجود دارد ولی احتمال بروز عوارض جانبی افزایش خواهن یافت .
خطرات ممکن :لیزر رابی گزینه خوبی برای افرادی با پوست تیره و موهای روشن نیست و بهتر است فقط از آن برای نواحی کوچک بدن مانند زیر بغل استفاده شود .رفع موهای زائد ناحیه پشت با سایر لیزر ها ممکن است
2.لیزر الکساندرایت

این لیزر در اواخر قرن نوزده توسط سازمان غذا و دارو برای رفع موهای زائد تأیید شده است و بیشتر برای افرادی با پوست های روشن تا زیتونی رنگ مناسب است .این لیزر شهرت زیادی برای رفع موهای زائد انواع نواحی بدن دارد و جایگزین لیزر رابی شده است .
3.لیزر دایود

طول موج این لیزر به نسبت دو نوع یاد شده بیشتر بوده و به دلیل نفوذ بیشتر در اپیدرمیس قادر است تا موهای افراد تیره پوست را نیز رفع نماید .این لیزر برای نواحی خاصی از بدن با قدرت زیاد مناسب است .
خطرات :اگر از لیزر دایود برای پوست های خیلی روشن استفاده شود ،احتمال بروز عوارضی مانند رنگ پریگی پوست وجود خواهد داشت .
4.لیزر ان دی یاگ

این لیزر نیز شهرت زیادی داشته و برای رفع موهای افرادی با انواع تن پوستی کاربرد دارد .
خطرات :امکان رفع موهای زائد نواحی بزرگ بدن با این لیزر وجود دارد ولی به نسبت سایر لیزر ها درد ناشی از درمان بیشتر خواهد بود .

لیزر درمانی
لیزر درمانی

5.گسیل غیر یونیزه

که با نام جهش زا نیز شناخته می‌شود و به نسبت سایر لیزر های موجود ،مسیری مشخص دارد .قرار گیری در معرض این پرتوها میتواند باعث بروز انواع مختلفی از سرطان پوست شود .علاوه بر آسیب DNA ،نفوذ این پرتوهای در بافتهای پوستی گرمایی را ایجاد کرده که خود عامل بروز سوختگی است .
هر لیزری میتواند خطرات و عوارضی به همراه داشته باشد و به همین دلیل حتماً باید قبل از آغاز لیزر موهای زاید در خصوص مرکز مربوطه از طریق سایت و یا تجارب دیگران تحقیق کنید .

[divider]

گرداورنده :فرحناز ال احمد

گروه پزشکان تهران اسکین

[su_button url=”http://dangersoflaserhairremoval.org/what-are-the-dangers-of-laser-hair-removal/” target=”blank” style=”3d” background=”#f126ff” color=”#040404″ icon=”icon: hand-o-left”]لینک1 [/su_button]

[su_button url=”http://dangersoflaserhairremoval.org/what-are-the-dangers-of-laser-hair-removal/” target=”blank” style=”3d” background=”#f126ff” color=”#040404″ icon=”icon: hand-o-left”]لینک2 [/su_button]

 

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments