مهمترین عوارض لیزر در رفع موهای زائد

9 تا از مهمترین عوارض جانبی لیزر موهای زائد

معایب و عوارض جانبی لیزر موهای زائد

 لیزر موهای زائد از دهه گذشته با استقبال روز افزونی به عنوان درمان زیبایی روبرو شده است. لیزر موهای زائد برای همه قسمت های بدن مانند صورت ، چانه ، بازو و سایر نقاط بقیه بدن کار می کند. لیزر موهای زائد در سراسر جهان توسط پزشکان انجام می شود و می تواند به طور مؤثر موهای ناخواسته را به طور دائم با حداقل خطر کاهش دهد.

لیزر موهای زائد شامل  لیزری است که انرژی گرما را از بین می برد ، نور را جذب می کند و عمق ریشه هر رشته مو را خنثی می کند و به فولیکول آسیب می رساند. لیزر موهای زائد برای بسیاری از انواع پوست ها و موها مؤثر است  و موها را برای مدت طولانی ، و گاهی نیز برای همیشه از بین می برد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

عوارض جانبی لیزر موهای زائد  

در حالی که درمان با لیزر معمولاً مطمئن و بدون خطر است اما گاهی نیز  ممکن است برخی از عوارض جانبی لیزر موهای زائد رخ دهد.

  1. استفاده از لیزر برای حذف موهای ناخواسته مستلزم گرمای زیادی برای سوزاندن مو است. این گرما ممکن است در برخی از کاربران باعث سوختگی پوست شود. سوختگی در حین لیزر درمانی معمولاً برای افراد با پوست های تیره تر بیشتر اتفاق می افتد ، زیرا پوست های دارای رنگدانه های تیره بیشتر لیزر را جذب می کند. در حالی که در بیشتر موارد سوختگی ها خفیف است ، تعدادی از مواردی که در آن سوختگی شدید گزارش شده است نیز وجود دارد.
  2. لیزر ممکن است باعث هایپوپیگمانتاسيون و هیپوپیگمانتاسيون شود. هایپوپیگمانتاسيون تیره شدن پوست است که ممکن است پس از لیزر موهای زائد رخ دهد. درمان با لیزر، تولید ملانین را افزایش می دهد و واکنشی مشابه به حالت افتاب سوختگی را ایجاد می کند. هیپوپیگمانتاسيون به روشن شدن رنگ پوست پس از لیزر موهای زائد اشاره می کند. جذب نور لیزر می تواند تولید ملانین را مهار و منجر به از دست دادن رنگدانه شود.
  3. لیزر موهای زائد همچنین ممکن است به آسیب های چشم ها منجر شود ، بنابراین مهم است که در طول درمان با لیزر ، چشم خود را با عینک محافظ بپوشانید.
  4. خارش یک عارضه جانبی طبیعی پس از حذف موهای زائد توسط لیزر در طی درمان و بعد از آن است.
  5. پوست تا چند روز پس از درمان قرمز می شود و پس از درمان ممکن است در اطراف فولیکول تورم ایجاد شود.
  6. درد ، سوزن سوزن شدن و بی حسی در اطراف محل درمان توسط لیزر احتمالاً شایع ترین عوارض جانبی می باشد که می تواند طبیعی باشد.
  7. لیزر موهای زائد می تواند منجر به پوسته پوسته شدن و تشکیل پوسته در اطراف محل درمان شود. کبودی خفیف نیز ممکن است روی پوست های حساس رخ دهد. این عوارض جانبی در چند روز اول درمان ظاهر می شود و در مدت کوتاهی از بین می رود.
  8. یکی از عوارض جانبی بسیار نادر لیزر موهای زائد بنفش رنگ شدن پوست در مناطق برنزه است.
  9. یکی دیگر از عوارض جانبی نادر اما قابل توجه لیزر موهای زائد عفونت است. تمیز نگه داتشن منطقه تحت درمان پس از لیزر موهای زائد بسیار اهمیت دارد.

حقایقی در مورد لیزر موهای زائد   

لیزر موهای زائد
حقایقی در مورد نتایج حاصل از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک روش سه مرحله ای است که شامل تمیز کردن ، تراشیدن و اسکن کردن منطقه ای است که باید درمان شود. در طول اسکن ، انرژی لیزر از پوست عبور می کند و توسط رنگدانه در فولیکول مو جذب می شود.

  • درمان و جلسات بستگی به منطقه ، تراکم مو و چرخه رشد مو دارد. به طور کلی هر فرد نیاز به شش تا هشت جلسه لیزر درمانی دارد و در هر جلسه 20 درصد فولیکول مو غیر فعال می شوند.
  • موفقیت درمان با لیزر بستگی به دو عامل دارد. رنگ مو و نوع پوست. نتایج در افراد مختلف متفاوت است ، اما به طور مؤثر 40 تا 80٪ از موها را کاهش می دهد.
  • احتمال رشد مو همیشه وجود دارد ، اما درمان های متعدد می تواند طول مدت رشد مجدد موها را افزایش دهد.
  • لیزر موهای زائد تنها بر روی فولیکول های مو در مرحله رشد فعال است. جلسات درمان معمولاً از هم فاصله دارند. به طوری که فولیکول های مو فرصت کافی برای رشد دوباره را دارند.
  • توصیه می شود که درمان لیزر موهای زائد با توجه به چرخه رشد مو و منطقه تحت درمان باید بین سه تا هشت هفته فاصله داشته باشد. فاصله جلسات لیزر موهای زائد پاها و بازوها معمولاً کمتر از ناحیه صورت و گردن می باشد.

انواع لیزر مورد استفاده برای موهای زائد

لیزر روبی
  1. لیزر روبی

این لیزر برای پوست های روشن مناسب است و معمولا از آن استفاده نمی شود.

  1. لیزر YAG

این یکی از رایج ترین لیزرهای مورد استفاده است و برای درمان پوست های تیره مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. 3. لیزر IPL

لیزر  IPL رایج ترین لیزر در روش حذف مو است. از این لیزر برای حذف موهای زائد پوست های روشن تا متوسط  استفاده می شود.

مزایای درمان حذف موهای زائد با لیزر

بزرگترین مزیت لیزر موهای زائد این است که در برخی مواقع موها را به طور دائم حذف می کند. لیزر موهای زائد موثر ترین درمان برای حذف موها است. اکثریت افرادی که تحت این درمان قرار گرفته اند نتایج مثبتی داشته اند و در برخی موارد حتی موهای زائد برای همیشه از بین رفته اند. لیزر موهای زائد برای از بین بردن موها از همه قسمت های بدن مناسب است.

درد لیزر موهای زائد بسیار کمتر از اپیلاسیون و الکترولیز است.  درمان با لیزر شبیه برخورد کش لاستیکی با پوست است.

لیزر موهای زائد بسیار سریع است. طول مدت درمان با لیزر بستگی به اندازه محل تحت درمان دارد. هر پالس لیزر یک ناحیه 9 × 9 میلیمتری را درمان می کند.

لیزر دیود موثر در رفع موهای زائد

لیزر موهای زائد با لیزر دیود سرعت و دقت زیادی دارد و مهم تر از همه مطمئن است و التهاب ایجاد نمی کند. احتمال عفونت باکتریای با لیزر دیود بسیار اندک است.

لیزر موهای زائد پوست را نرم و صاف می کند و زیبایی شما را افزایش می دهد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.stylecraze.com/articles/side-effects-of-laser-hair-removal-treatment-that-you-should-definitely-know/#grefhttp://” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید