مهمترین عوارض لیزر در رفع موهای زائد

عوارض لیزر در رفع موهای زائد چه می تواند باشد؟

عوارض لیزر در رفع موهای زائد چه می تواند باشد؟
عوارض لیزر در رفع موهای زائد چه می تواند باشد؟

رشد بیش از حد موی زائد و یا رشد مو در بخش های مختلف بدن همیشه یکی از مشکلات مردان و زنان بوده است. برای از بین بردن موهای زائد نیز وقت و هزینه زیادی صرف می شود. تمام روش های سنتی حذف موهای زائد نیز دردناک، وقت گیر و پرهزینه هستند.

لیزر درمانی در سال های اخیر به عنوان یک فرایند زیبایی مورد استفاده قرار گرفته و برای تمام بخش های بدن، مانند صورت، چانه، بازوها و دیگر بخش های بدن، مورد استفاده قرار می گیرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در استفاده از لیزر درمانی فقط با حرکت انگشت موهای زائد به راحتی از بین می روند، اما اگر این عملکرد توسط دستان فرد بی تجربه انجام شود، ممکن است مشکلاتی بروز کند. این روش درمانی ممکن است باعث سوختگی پوست و ماندن جای زخم بر روی پوست شود. بنابراین قبل از هر تصمیمی در مورد انجام لیزر درمانی بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

فرایند لیزر درمانی چگونه کار می کند؟

لیزر درمانی شامل یک لیزر است که انرژی گرمای منتشر می کند، نور ان به به ریشه هر مو نفوذ کرده و فولیکول مو را آسیب می رساند. این روش برای انواع موها و رنگ های مختلف پوستی موثر است. آسیب وارد شده به فولیکول باعث می شود فولیکول برای مدت طولانی، و گاهی هرگز، قادر به تولید مو نباشد.

پوست تحت تاثیر لیزر قرار نمی گیرد، زیرا پوست خیلی سریعتر از فولیکول های مو خنک می شود. این درمان با استفاده از کرم  بر روی پوست برای خنک کردن و کاهش هر گونه خطر تمام می شود.

رفع موهای زائد روی صورت و زیر بغل معمولا در 15 دقیقه به اتمام می رسند، ولی دیگر بخش های بدن زمان بیشتری نیاز دارند.

عوارض جانبی لیزر درمانی

گرچه فرایند لیزر درمانی معمولا بی خطر است، اما گاهی برخی عوارض جانبی وجود دارند که باید موردد نظر قرار بگیرند. این عوارض عبارتند از:

  1. لیزر دارای گرمای زیادی است که ممکن است منجر به سوختن پوست شود. این سوختگی معمولا در افرادی دارای پوست تیره بروز می کند، زیرا رنگدانه های تیره بیشتر گرمای لیزر را جذب می کنند. در اکثر موارد سوختگی خفیف است، اما در برخی موارد نیز سوختگی های شدید گزارش شده اند.
  2. لیزر درمانی ممکن است باعث تجمع رنگدانه ها یا کاهش رنگدانه ها در یک قسمت از پوست شود. این امر باعث تیره تر شدن یا روشن تر شدن یک بخش از پوست می شود.
  3. به علاوه لیزر ممکن است منجر به آسیب چشمی شود.
  4. خارش یکی از عوارض طبیعی لیزر درمانی است که در حین درمان یا پس از آن بروز می کند.
  5. تا چند روز پس از لیزر درمانی پوست قرمز می شود و ممکن است بخش تحت درمان کمی ملتهب شود.
  6. درد، خارش و بی حسی در اطراف منطقه درمان شده یکی از رایج ترین عوارض لیزر درمانی است که البته طبیعی می باشد.
  7. لیزر درمانی ممکن است باعث پوسته پوسته شدن و بروز زخم در بخش تحت درمان شود. پوست های حساس نیز ممکن است دچار کبودی خفیف شوند. این عوارض در چند روز اول درمان بروز کرده و به تدریج برطرف می شوند.
  8. یکی از عوارض نادر مربوط به این درمان بنفش شدن پوست است که معمولا پوست هایی که در آفتاب برنزه شده اند دچار این مشکل می شوند.
  9. یکی دیگر از عوارض نادر، اما مهم عفونت ناشی از درمان است. لازم است بهداشت منطقه تحت درمان حفظ شود و در تمام مدت تمیز بماند.

لینک منبع

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments