عوارض جانبی بوتاکس

عوارض جانبی بوتاکس
عوارض جانبی بوتاکس

از آنجایی که بوتاکس در محلی تزریق می شود که دچار مشکل شده، بنابراین بیشتر عوارض جانبی نیز در محل تزریق رخ می دهند. قرمزی، کبودی، عفونت و درد در محل تزریق ممکن است رخ دهد.

در زمان مصرف دارو برای شل کردن عضلات  ممکن است سرگیجه، بروز مشکلات خفیف در بلع، عفونت های تنفسی مانند آنفلوآنزا، سرماخوردگی، درد یا تهوع و ضعف عضلانی رخ دهد. دو بینی، افتادگی یا تورم پلک ها، سوزش و خشکی چشم، ریزش اشک، کم شدن پلک زدن ها و افزایش حساسیت به نور از دیگر مشکلات ناشی از تزریق بوتاکس است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگر هر یک از این علائم ادامه پیدا کرده یا بدتر شدند، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. در این شرایط ممکن است به قطره یا پماد چشم یا یک چشم بند نیاز داشته باشید.

زمانی که این دارو برای پیشگیری از میگرن استفاده می شود، عوارضی مانند سردرد، گردن درد و افتادگی پلک ممکن است رخ دهند.

زمانی که بوتاکس برای تعریق زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، عوارضی مانند توقف ترشح عرق در زیر بغل، عفونت های تنفسی مانند سرماخوردگی یا آنفلوآنزا، سردرد، تب، گردن درد یا کمر درد و اضطراب ممکن است رخ دهند.

در زمان استفاده بوتاکس برای مثانه بیش فعال نیز عوارضی رخ می دهند که عبارتند از عفونت های دستگاه ادراری، سوزش یا درد در هنگام دفع ادرار و تب. اگر هر یک از این علائم به طور مداوم ادامه پیدا کرده یا بدتر شدند، به پزشک مراجعه کنید.

به یاد داشته باشید که پزشک این دارو را از این لحاظ تجویز کرده که مزایای مصرف آن بیشتر از عوارض جانبی و خطرات آن هستند. بسیاری از افرادی که از بوتاکس استفاده می کنند، هیچ عارضه جانبی ندارند.

خیلی به ندرت رخ می دهد که فرد مصرف کننده بوتاکس دچار یک واکنش حساسیتی شود. با این حال در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. عوارض واکنش حساسیتی عبارتند از: خارش و التهاب (به ویژه در صورت، زبان و گلو)، بثورات پوستی، سرگیجه شدید و مشکل تنفسی.

علاوه بر عوارض اشاره شده ممکن است مصرف بوتاکس عوارض دیگری نیز در پی داشته باشد. به هرحال در صورت مشاهده هر گونه عارضه بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

منبع:

http://www.webmd.com/drugs/2/drug-153465/botox-injection/details#side-effects

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments