عوارض بیماری استیون جانسون و پیشگیری از بروز آن

عوارض بیماری استیون جانسون و پیشگیری از بروز آنعوارض بیماری استیون جانسون

  • عفونت پوستی ثانویه (سلولیت). سلولیت می تواند به عفونت منجر شود.
  • عفونت خون (سپسیس). زمانی اتفاق می افتد که باکتری عامل عفونت وارد جریان خون  شما می شود و به سرعت در تمام بدن پخش می شود.
  • مشکلات بینایی. بثورات ناشی از سندرم استیون جانسون می تواند سبب التهاب چشم شود. در موارد می تواند سبب خشکی و تحریک چشم شود. در موارد شدید این بیماری ممکن است زخم هایی ایجاد شده در چشم سبب کوری فرد شود.
  • آسیب به اندام های داخلی. این مورد خیلی رایج نیست اما ممکن است سبب التهاب ریه ها، قلب، کلیه ها و کبد شود.
  • آسیب دائمی به پوست. وقتی پوست شما سندرم استیون را پشت سر می گذارد و بهبود می یابد ممکن است برجستگی ها و یا رنگ دانه های روی پوست باقی بماند. و بعد از آن مشکلات پوستی پایدار مثل ریزش مو و افتادن ناخن بروز کند و مثل سابق رشد نکند.

 

 راهکارهای خانگی برای مقابله با سندرم استیون جانسون

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • کشف کنید که چه چیزهایی سبب واکنش در بدن شما می شود. اگر داروی خاصی در شما واکنش ایجاد می کند سعی کنید از داروهای مشابه آن نیز اطلاع پیدا کنید.
  • اگر برای بیماریهای دیگری به پزشک مراجعه می کنید در مورد حساسیت خود به داروها و غذاهای خاص اطلاعات بدهید.
  • سعی کنید در مورد مشکل خود اطلاعاتی را جایی ثبت کنید و به عنوان دستبند یا گردنبند و یا در کیف پول خود قرار دهید تا تحت هر شرایطی (تصادف، بیهوشی و …) دیگران وضعیت شما را بفهمند.

 

پیشگیری از ابتلا به استیون جانسون

اگر شما اسیایی تبار هستید ، به نتایج آزمایش ژنتیک خود قبل از مصرف داروهای دقت کنید و با پزشک خود قبل از مصرف کاربامازپین  (Carbatrol, Tegreto)مشورت کنید. این دارو برای درمان صرع، اختلال دو قطبی و شرایط دیگر تجویز می شود. اما افرادی که حامل ژن HLA-B1502 می باشند با مصرف این دارو خطر ابتلا به سندرم در آنها افزایش می یابد.

اگر به سندرم استیون جانسون مبتلا شده اید و پزشک دلیل آن را واکنش به دارو عنوان کرده است بهتر است از مصرف دارو و مواد شبیه به آن اجتناب کنید.

ممکن است بهتر باشد اعضای خانواده شما نیز از مصرف این دارو  خاص(دارویی که سبب واکنش بدن شما و استیون جانسون شده است)  اجتناب کنند.

 

منبع:

mayoclinic

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

19 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
بهار
بهار
8 years ago

سلام
دوست من بچه که بوده به بیماری استیون جانسون مبتلا شده حدود سال 81 خیلی وضعش بد بوده اما خداروشکر الان مشکلی نداره و تمام بدنش صاف و خوب شده فقط یکمی صورتش برجستگی داره ناخنای دستش هم از دست داره اما ابروها و مژه هاش دوباره دراومده خواهش میکنم سوالمو جواب بدید . ایا این بیماری واگیر دار است من کلی در موردش خوندم اما در این مورد چیزی نوشته نشده. ممنون میشم زود جواب بدید خیلی نگرانم. ما به خاطر شرایط کاریمون همیشه با هم غذا میخوریم

ss
ss
8 years ago

سلام من حدود 8 سال که به یه بیماری به نام اریتم مولتی فرم مبتلا هستم که ضتیعات فقط بصورت آفت و زخم های عفونی در دهان و گلو دیده میشه و دید چشمم رو تار میکنه و گاهی چشم هام دچار عفونت میشه و بدتر از همه درد مفاصل و تب… که باید برای درمانش مرتب کورتون بخورم که عوارض همین کورتون هم داره منو خیلی اذیت میکنه واقعا راه درمانی براش نیست من یه دختر 29 ساله ام که بیشتر سالای جوونیم با این بیماری داره میگذره و هردکتری هم که رفتم فقط کورتون و تجویز کردن لطفا… بیشتر بخونید

جودکی
جودکی
8 years ago

مادر من دچار سندرم‌استیون جانسون شد ولی متاسفانه به علت بی کفایتی پزشکان بیمارستان فوت شدند..تشخیص به موقع و درمان صحیح در روند بهبود بیماری خیلی موثره..ولی مادر من به علت بی کفایتی دکتر فوت کرن..خدا ازشون نگذره

محمد از قم
محمد از قم
7 years ago

سلام آیا پوست شخص بیمار به روز اول برمیگرده
اگر برمیگرده چند وقت طول میکشه؟

صبا
صبا
7 years ago
پاسخ به  محمد از قم

پوست ب حالت اول برمیگرده

صبا
صبا
7 years ago
پاسخ به  محمد از قم

پوست ب حالت اول برمیگرده زمانش زیاد نی

مهدی حسینی
مهدی حسینی
7 years ago

سلام پسر من دوسال و پنج ماهشه در حدود بیست پنج روز پیش دچار تشنج شد و ما با اینکه قبلا هم تشنج کرده بود و بیمارستان بعد از ازمایش به این نتیجه رسیده بودن که عفونتی که منجر به تشنج شده مننژیت نیست نگران شدیم پیش دکتری رفتیم براش فنوباربیتال نجویز کرد ای کاش مصرف نمیکردیم الان دچار استیون جانسون شده امروز یک عمل بینایی انجام داد لبها بشدت دچار زخم شده جوشهای روی بدن و صورت در حال خشک شدن هستن ولی التهاب دهان و مجاری ادامه داره میخاستم ازتون بپرسم حساسیت بیماری فرزند من چقدره من چکارهایی… بیشتر بخونید

صبا
صبا
7 years ago

من بیماری استیونزجانسون در چهار سالگی گرفتم ولی الان هیچ اثاری رو بدنم نی دکتر گفته این بیماری موقعی ک انتی بیوتیک استفاده کنم برمیگرده درسته؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  صبا

با سلام و احترام، دوست عزیز بهتر است برای رفع نگرانی و بررسی دقیق با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. بدون بررسی و مشاهده پوست نمی توان نظر یا تجویز قطعی داد.

ali
ali
6 years ago

سلام
عموی من 20 سال پیش به این بیماری مبتلا شد و متاسفانه کاملا بینایی چشمهاش رو از دست داد.
و الان بعد از گذشت 20 سال و با پیشرفت تکنولوژی هنوز هیچ راه درمانی وجود نداره.

عزیزی
عزیزی
4 years ago

پدرمن ۶۴ سال داشت وبه احتمال زیاد استیون جانسون مبتلا شد و در عرض ۶ روزفوت کرد این از بیکفایتی پزشکان همدان است

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  عزیزی

سلام دوست عزیز
از اتفاقی که برایتان رخ داده بسیار متاسفیم.

دیبا محرمی
دیبا محرمی
2 years ago

سلام خسته نباشید من در سن ۴۵ سالگی با خوردن قرص ناپرکسن و استفاده از سفتریاکسون ب استیون جانسون مبتلا شدم ولی الان بعد از گذشت یک سال و نیم متاسفانه پلکم سوخته و مدام از پی ار پی و آرتپیک و لوبراتکس و قطره توانکس استفاده میکنم ولی همچنان اذیتم و چشم هامو نمی تونم کامل باز کنم ومدام سرفه ی خلط دار دارم چاره چیست و امکان داره دوبهره این مریضی برگرده و یا عود کنه ممنون میشم جواب بدید

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  دیبا محرمی

سلام دوست عزیز
جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی پوست می باشد.
در صورت تمایل، با مرکز شماره یک تهران تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان می کنند.

حسین
حسین
2 years ago

سلام، همسر من چهار سال پیش بخاطر مصرف آلوپورینول استون جانسون گرفتند و پس از بهبودی، ناخن هایشان افتاد و دیگر به صورت نرمال رشد نمی کنند، خیلی نازک و شکننده هستند و مرتب ترک می خورند. هر کاری هم که تاکنون کردیم، نتیجه نداشته است. آیا شما راهکاری در این خصوص دارید؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  حسین

سلام دوست گرامی
جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی می باشد.
بدون بررسی طبی نمی توان راهکاری در این خصوص ارائه کرد.

فرهادی
فرهادی
1 year ago
پاسخ به  حسین

من دختری دارم بیماری جانسون داره آیا کسانی که پیام دادند دکتری که توی این بیماری تبحرداشته باشه میشناسید