عمده ترین دلیل بروز آکنه های پوستی در تمام سنین چیست؟

اکنه

معمولا سطح بالایی از استرس باعث بروز آکنه های پوستی میشودو ممکن است یک فرد تا میانسالی همچنان این حالت ها را داشته باشد.

آکنه و اضطراب از اختلالات خیلی شایع هستند و متخصصان پوست باید از این موضوع اگاه باشند و با تحلیل وضعیت روحی و روانی فرد به درمان اکنه و یا دلیل یابی ان بپردازند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بنابر تحقیقات انجام شده ،ارتباطی عمیق بین بروز آکنه و اختلالات روحی مانند افسردگی ،اضطراب و اعتیاد به الکل و موارد مشابه وجود دارد.در واقع در این تحقیقات مشخص شد که بروز اکنه میتواند به دیگر عوامل روحی و روانی هم مرتبط باشد و سبک نامطلوب زندگی و کیفیت پایین ان باعث میشود تا آکنه های بیشتری بروی پوست فرد ظاهر شوندو این حالت تاسنین بالاتر هم ادامه خواهد داشت.

تعداد زیادی از بیمارانی که تا سن 38 سالگی تحت فشار و استرس بودند، برای درمان اکنه مراجعه کرده اند.تحقیقات انجام گرفته این ارتباطات را نشان میدهند :

  • 19.2 درصد از شرکت کنندگان 21 ساله که تحت استرس بودند گزارش کردند که آکنه های پوستی ندارد ولی 28.4 درصد از همین شرکت کنندگان اعلام کرده اند که تحت استرس بوده و اکنه های پوستی هم دارند.
  • 20 درصد شرکت کنندگانی که تا 38 سال سن دارند اعلام کردند که با وجود قرار گیری تحت استرس ،اکنه های پوستی ندارند ولی 37.1 درصد از همین  شرکت کنندگان با شرایط مشابه از اکنه های پوستی خود ناراضی بودند.
  • حتی تحقیقات انجام گرفته بروی سنین 21.26و 32 نشان میدهد که 20.9 درصد از بیمارانی که استرس داشتند ،به اکنه های پوستی دچار شدند و 31.1 درصد از همین افراد در شرایطی مشابه اکنه های پوستی نداشتند.

عمده ترین دلیل بروز اکنه های پوستی در تمام سنین افسردگی بود به جز 38 سالگی و این مقدار برای افراد 32 ساله در بالاترین مقدار خود قرار داشت.

تحقیقات نشان میدهند که بیمارانی که به اکنه های پوستی دچار هستند،1.5 درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلای به افسردگی هستند.

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

   مرکز تحقیقات کلینیک پوست ,لیزر و تناسب اندام الومینا 

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه 92 درصدی لیزر موهای زائد

با دستگاه الکساندرایت/ان-دی-یاگ با تکنولوژی آمریکایی و دارای گواهینامه FDA آمریکا

لیزر موهای زائد

برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن لیست قیمت ها اینجا کلیک کنید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments