علل مختلف ریزش مو در خانم ها

علل ریزش مو در خانم ها
ریزش مو در خانم ها

یکی از تفکرات اشتباه این است که ریزش مو مشکلی مربوط به آقایان است، اما در حقیقت ریزش مو بین خانم ها نیز بسیار رایج است. ریزش مو در آقایان در خطوط مو اتفاق می افتد و آقایان ریزش مو را در بخش های مشخصی از سر خود تجربه می کنند. اما ریزش مو در خانم ها پراکنده تر است.

عوامل مختلف و روش زندگی بر روی میزان ریزش مو تاثیر دارد، اما بیشتر این عوامل تحت کنترل نیستند. بنابراین قبل از اینکه ریزش موهای خود را به رژیم غذایی خود یا استفاده از سشوار ربط بدهید، بهتر است اطلاعات خود را نسبت به ریزش مو در خانم ها و علل و الگوی آن بالا ببرید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

علل ارثی

الگوی ریزش مو در خانم ها آلوپسی آندروژنیک (AGA) نامیده می شود که یک بیماری ژنتیکی است که باعث کوتاهی زمان فعالیت و رشد مو می شود و رایج ترین عامل ریزش مو در زنان است. AGA باعث می شود فولیکول های مو کوچکتر شود. در این شرایط به تدریج موهای نازک و روشن جایگزین موهای تیره تر خواهند شد.

علل غیر ارثی

ریزش موی موقت که تلوژن افلوویوم نامیده می شود، زمانی رخ می دهد که استرس، رژیم غذایی، عدم تعادل هورمونی و یا یک رویداد آسیب زا باعث می شوند فولیکول های مو در حالت استراحت باقی بمانند. این عوامل منجر به افزایش ریزش مو در ستمام سر می شود. مدت زمان تداوم این شرایط برای همه یکسان نیست، اما زمانی که ریشه مو به حالت قبل بازگردد موها مجددا رشد خواهند کرد.

پس از بارداری

در دوران بارداری اکثر خانم ها متوجه نازکتر شدن موهای خود می شوند. پس از زایمان نیز ریزش مو کاملا طبیعی است، حتی گاهی در مقادیر خیلی زیاد. زمانی که بدن این خانم به وضعیت قبل از بارداری برگردد، موهای وی نیز به شکل قبل برمی گردند.

آلوپسی آرآتا

آلوپسی آرآتا یک اختلال خود ایمنی است که تشخیص آن از طریق ریزش موها به سرعت تکه ای انجام می شود که خیلی ناگهانی نیز رخ می دهد. اگر سابقه ریزش مو در خانواده خود نداشته اید و در حال تجربه چنین ریزشی هستید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

مشکلات تیروئید

تغییرات سطح هورمون ها باعث ریزش مو در خانم ها می شود. غده تیروئید سطح هورمون ها را تنظیم می کند، بنابراین افرادی که دچار اختلالات تیروئیدی هستند، مطمئنا دچار ریزش مو خواهند شد. در اکثر موارد پس از درمان تیروئید، موهای ریخته مجددا رشد می کنند.

آرایش بیش از اندازه

ژنتیک و دیگر عوامل غیر قابل کنترل مهم ترین علل ریزش مو هستند، اما اینها تنها علل نیستند. آرایش بیش از حد موها، محکم بستن آنها، اکستنشن و غیره موها را تحریک کرده و ریزش مو را افزایش می دهند. برای پیشگیری از آسیب های دائم به موهای خود از روش های آرایشی کم تهاجمی تر استفاده کنید.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments