علت و درمان ریزش موی پس از زایمان

ریزش مو در مادران پس از زایمان

ریزش مو پس از زایمان

بسیاری از مادران، چند ماه پس از زایمان ریزش موی قابل توجه ای دارند؛ که امری طبیعی پس از زایمان است و متخصصین آن را ریزش مو واقعی نمی دانند و آن را “پدیده ریزش مو بیش از حد پس از زایمان” می نامند. این ریزش مو به دلیل کاهش سطح استروژن پس از زایمان است.

خبر خوب برای مادران جدید این است که این ریزش بیش از حد موقت است، و برای درمان آن لازم نیست کاری انجام دهند. در بسیاری از مادران در اولین جشن تولد نوزاد، بازگشت موهای ریخته به پرپشتی سابق آن، دیده شده است؛ البته در برخی دیگر این حالت زودتر اتفاق می افتد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

راهنمایی متخصصین پوست برای مادران (دارای ریزش مو پس از زایمان)

کارهایی که باید و نباید انجام داد:

  • استفاده از یک شامپوی حجم دهنده. این شامپو حاوی مواد ی مانند پروتئین است که بسان روکشی روی مو قرار گرفته و آن را پرتر نشان می دهد.
  • اجتناب از هر گونه شامپو با برچسب “حالت دهنده/نرم کننده”. چراکه دارای حجم بالایی نرم کننده است که از حجم مو کاسته و آن را لخت و بی حالت نشان می دهد.
  • استفاده از شامپو حالت دهند/نرم کننده موهای نرمال و طبیعی. این شامپوها فرمول شیمیایی سبک تر دارند و مو را لخت و بی حالت نشان نمی دهند.
  • استفاده از شامپو حالت دهند/نرم کننده برای پایین/ساقه مو. زمانی که این شامپو را به کل مو می زنید از حجم آن می کاهد و آن را بی حالت و لخت نشان می دهد، حال آنکه با استفاده در پایین مو این حالت پیش نمی آید.
  • اجتناب از شامپو با برچسب “نرم کننده/حالت دهنده قوی”. فرمول این نوع شامپو بسیار سنگین است.

یافتن مناسب ترین شامپو برای موهای نازک و کم حجم شده فقط از طریق آزمون و خطا امکان پذیر است. ماده واحدی که باعث شود یک شامپوی حجم دهنده و یا حالت دهنده برای مو مفید شود، وجود نداد.

برای موهای خود مدل موی جدیدی را انتخاب کنید. برخی مدلها، مو را پرتر نشان می دهند. یک آرایشگر ماهر توانایی تشخیص مدل موی مناسب را برای شما دارد، پس به همچنین آرایشگری مراجعه کنید. بسیاری از تازه مادران، موی کوتاه را ترجیح می دهند چراکه مو را پرتر نشان می دهد و بدون گرفتن زمان ، راحتر شسته و مرتب می شود. با وجود نوزاد هر کاری که در زمان صرفه جویی کند، دارای مزییت است.

چنانچه پس از یک سال پس از تولد نوزاد، ریزش مو کاهش نیافت به متخصص مراجعه کنید.

مراقب تورنیکه مویین باشید

تورنیکه مویین(Hair tourniquet)  :در پزشکی به وضعیتی گفته می‌شود که یک تکه موی معمولی یا همانند آن بدور انگشت پیچیده شده و با ایجاد تورنیکه و اختلال در گردش خون٬ باعث تورم (ادم) و هماتوم گردد.این سندرم بیشتر در کودکان خوردسال رخ می‌دهد و آمار نشان داده که علت اصلی٬ پنهان شدن یک تار موی بلند٬ درون جوراب است که با پیچیده شدن بدور انگشت پا٬ با ایجاد حالتی شبیه‌به شریان‌بند٬ باعث آسیب جدی به بافت می‌گردد. از دیگر موارد ایجاد این نشانگان٬ پیچش خودبخود تار مو بدور انگشت کودک٬ در زیر پتو است.

مادرانی که به تازگی زایمان کرده اند باید مراقب تورنیکه مویین در نوزادان خود باشند که گاهی باعث قطع گردش خون و عفونت می شود.

وحشت نکنید. احتمال گرفتن تورنیکه مویین بسیار نادر است. با این حال، دانستن اینکه چه چیزی را در برخورد با آن انجام دهید، می تواند مفید باشد.

با مشاهده موی پیچیده دور انگشت دست، پا، و یا دیگر قسمت های بدن ، آن را سریعا پاره کنید. در زیر کارهایی که باید انجام دهید آمده است:

  • انتهای شل مو را پیدا کرده و به آرامی آن را جدا کنید.
  • گاهی اوقات انتهای شل مو پیدا نیست، بنابراین با یک چاقوی کوچک یا قیچی مو را به آرامی قطع کنید.
  • اگر مو به قدری محکم شده که زخم ایجاد کرده به کمک پزشکی نیاز دارید.بنابراین به پزشک مراجعه کنید.

 

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،مو و لیزر آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments