علت اصلی بروز جوش های صورت فاش شد!

علت اصلی بروز جوش های صورت

آکنه یا جوش غرور جوانی یکی از شایع ترین بیماری های مزمن پوست بوده که تاکنون بیش از 85 درصد از نوجوانان و جوانان را درگیر خود کرده است.

از قرون گذشته تا کنون، موضوع چگونگی بروز ناگهانی جوش صورت به یکی از مسائل داغ و موردبحث محافل پزشکی بویژه در زمینه شناخت بیماری های پوست تبدیل گشته است. پزشکان و محققان بر این باورند که عوامل متعددی دست به دست هم می دهند تا اینکه صورت تحت حمله جوش های پوستی قرار بگیرد، در این میان می توان به موارد نامبرده شده در قسمت ذیل اشاره کرد:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

تولید چربی اضافی پوست توسط غدد چربی تعبیه شده در پوست صورت، رشد غیر طبیعی پیازکهای مو، التهاب و تورم صورت، تشکیل یا تجمع باکتری های غدد مو یا چربی در ناحیه ای از صورت.

آکنه صورت76

برای سال های متمادی، تصور کلی پزشکان و مردم عادی در مورد آکنه التهابی و غیر التهابی، تاثیر بسزایی بر نحوه درمان جوش های صورت گذارده است. منظور از آکنه غیر التهابی همان جوش های سر سیاه و سر سفید ( جوش چرکی ) است، در حالی که آکنه التهابی همان جوش های قرمز زیر پوستی است. اما اخیرا پزشکان بدین نتیجه دست یافتند که تمام جوش های صورت از نوع التهابی هستند، حتی اگر شما قادر به مشاهده آنها بر روی پوست صورت نباشید- در واقع پیش از آنکه هر نشانه ای از آکنه توسط چشم غیر مسلح قابل رویت باشد، سلول های ایمن اطراف پیازک مو، جوشها را می پوشانند.

جوش غرور جوانی34

در طی 10 یا 15 سال گذشته، مطالعات جامعی که در این زمینه صورت گرفته است، نشان می دهد چگونه بخشی از سیستم ایمنی بدن بنام سیستم ایمنی درونی بدن ( اولین واکنشگر که در صورت ردیابی هرگونه عوامل عفونی، سیگنال های هشدار دهنده ای را به مغز گسیل می کند ) به وجود آکنه واکنش عکس نشان می دهد و با گسیل سیگنال های به موقع از سربازهای بدن میخواهد تا این به اصطلاح عفونت را برطرف کنند. عوامل تشکیل دهنده سیستم ایمنی درونی بدن این فرآیند را سازمان دهی می کنند و دیگر جای تعجبی برای متخصصان پوست ندارد که چرا برخی از روش های درمانی آکنه موثر واقع می شوند و برخی دیگر به طور عکس عمل می کنند و موجب وخیم تر شدن سلامت پوست می گردند.

جوش پیشانی
در این میان نقش غدد چربی پوست چیست؟ خوب، چربی پوست خوراک دلپذیری برای باکتری محرک بروز آکنه به شمار میرود و به راحتی قابلیت آن را دارد که چربی ترشح شده از غدد چربی پوست را به اسیدهای چرب تبدیل کند و همین عامل سبب التهاب پوست می شود. اما آیا این همه ماجراست؟ مسلما خیر.
دانشمندان دریافتند سلول های محرک غدد چربی پوست، کاری به غیر از تولید چربی انجام میدهند- در واقع این سلول ها به عنوان بخشی از سیستم ایمنی بدن عمل می کنند. سلول های غدد چربی پوست که از خود چربی ترشح می کنند، افشره پروتئین inflammasome را می گیرند و مطمئنا همین عامل مسبب اصلی التهاب صورت و بروز آکنه است. این پروتئین inflammasome از ما در برابر عفونت ها و عوامل خارجی که برای ورود به بدن ما تلاش می کنند، دفاع می کند.

این مطالعات از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند زیرا در ابتدا نقش غدد چربی پوست در بروز آکنه و پیشرفت التهاب صورت را مشخص می کنند. علاوه بر آن، شناخت ما درباره ساختار فعالسازی سیستم ایمنی بدن، به کشف روش های درمانی جدید آکنه و یا روش های پیشگیری از آن کمک بسزایی می کند.

منبع:

http://www.everydayhealth.com/columns

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

برای برقراری ارتباط با مشاورین و متخصصین کلینیک فوق تخصصی پوست و لیزر و تناسب اندام آلومینا به صفحه تماس مراجعه بفرمایید!

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments