علائم پوست حساس

علائم پوست حساس
علائم پوست حساس

پوست حساس در واقع یک مشکل پزشکی نیست. اگر فکر می کنید دارای پ.ست حساس هستید، بهتر است به برخی نکات بیشتر دقت کنید، از جمله:

  • تاکنون 3 بار یا بیشتر به یک محصول آرایشی، بهداشتی مانند صابون، لوسیون، کرم، شامپو و غیره حساسیت داشته اید.
  • نسبت به کرم های ضد آفتاب حساسیت نشان داده اید.
  • با محصولات آرایشی پوست و مو دچار خارش شده اید.
  • زمانی که برای اولین بار از یک محصول استفاده می کنید، به دلیل تجربه هایی که در گذشته داشته اید، خیلی احتیاط می کنید.
  • نسبت به رایحه محصولات حساس هستید.
  • نسبت به داروهای تجویزی توسط پزشک به شکل کرم، لوسیون، ژل و غیره هستند، حساس هستید.
  • سابقه حساسیت، آسم، اگزما یا تب یونجه را دارید. اگر سابقه این مشکلات را داشته باشید لزوما نشان دهنده حساس بودن پوست شما نیست، اما میزان بروز حساسیت را بالا می برد.

اگر بیشتر موارد بالا در مورد شما درست هستند، شما دارای پوست حساس هستید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

توجه داشته باشید که بین پوستی که به راحتی تحریک می شود و پوست حساس تفاوت وجود دارد. یک واکنش آلرژیک زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی در مقابل برخی ترکیبات خاص در محصولات فعال شده و باعث قرمزی، برجستگی، خارش، سوزش و حتی کهیر می شود.

در پوست های حساس مشکل یک ماده تشکیل دهنده خاص یا خود محصول نیست، بلکه میزان محصول مصرفی باعث بروز مشکل می شود. به عنوان مثال اگر شما دارای پوستی نسبتا معمولی باشید و روزانه از مالش های شدید و خشن بر روی پوست خود استفاده کنید، باعث تحریک پوست خواهید شد (قرمزی و حتی اگزما)، اما این به معنای حساسیت شما به مالش نیست.

همین مسئله در مورد به کار بدن محصولات نیز صدق می کند – بهه ویژه محصولات حاوی اسید. ممکن است سروم 10 درصد ویتامین C برای شما مفید باشد، اما با نوع 20 درصد آن پوست شما تحریک شود. در مورد محصولات گلیکولیک نیز همینطور است. در این شرایط شما به این ترکیبات حساسیت ندارید، بلکه با آن ها پوست خود را تحریک می کنید. می توانید از همین ترکیبات با یک فرمولاسیون متفاوت استفاده کنید.

اگر دارای پوست حساس هستید، می توانید با انجام اقدامات زیر مشکل خود را کم کنید:

  • به طور کل محصولاتی را انتخاب کنید که برای پوست های حساس هستند.
  • به یاد داشته باشید محصولاتی که لیست ترکیبات آنها کوتاه تر است، بهتر می باشند – هر چه مواد شیمیایی یک محصول بیشتر باشند، شانس واکنش حساسیتی بیشتر خواهد بود.
  • به طور کل محصولات طبیعی مراقبت از پوست مواد شیمیایی کمتری دارند. اما به یاد داشته باشید که عصاره های گیاهی نیز باعث بروز آلرژی می شوند.
  • اگر یک محصول باعث خارش یا سوزش پوست شما شده و یا وضعیت پوست را بدتر می سازد، مصرف آن را متوقف کرده و به پزشک اطلاع دهید.
  • اگر دچار بثورات پوستی شده اید، بخش آسیب دیده را به طور کامل از بروز نور خورشید حفظ کنید. اگر بخش آسیب دیده صورت شما می باشد، کلاه لبه دار بزرگ برای محافظت از صورت بپوشید. به پزشک نیز مراجعه کنید.
  • به طور کل استفاده از کرم هایی مانند کورتیزون، کرم لیدوکائین، بنادریل یا پماد آنتی بیوتیک بر روی بثورات پوستی فکر خوبی نیست، مگر اینکه قبل از آن با پزشک مشورت کرده باشید. این کرم ها و محصولات دارای مواد شیمیایی هستند و باعث بدتر شدن وضعیت پوست می شوند.
  • اگر می دانید که پوست شما تحمل قرص های آنتی هیستامین، مانند Zyrtec، Benadryl، Claritin و غیره را دارید، می توانید قبل از مراجعه به پزشک از این قرص ها استفاده کنید.

اگر به بثورات پوستی مبتلا شده اید:

  • با متخصص پوست تماس بگیرید. پزشک می تواند به شما کمک کند تا ترکیباتی که باعث بروز مشکل شده را کشف کنید.
  • پزشک یک تست آلرژی بر روی پوست انجام می دهد. در تست آلرژی بسته های کوچکی حاوی مواد آلرژی زا بر روی پشت قرار گرفته و به مدت 72 ساعت به حالت خود رها می شوند. سپس توسط پزشک مورد بررسی قرار می گیرند و اگر نسبت به هر یک از مواد واکنش مثبت نشان دادید، در مورد جلوگیری از مواجه شدن با این مواد اطلاعاتی در اختیار شما قرار می گیرد.
  • به یاد داشته باشید هر زمان که به بثورات پوستی مبتلا شده اید، احتمال عفونی شدن پوست نیز وجود دارد، به ویژه عفونت های باکتریایی، که می توانند خطرناک باشند و باید جدی گرفته شوند. اگر مشکوک به عفونت هستید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند اقداماتی انجام دهد و در صورت نیاز آنتی بیوتیک تجویز کند.

منبع:

http://blogs.webmd.com/healthy-skin/2016/06/7-signs-you-have-sensitive-skin.html

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments