عادت های بدی که سبب پیری زودرس می شود

عادت هایی که سبب پیری زودرس می شود

پیری زودرس موضوعی است که همه ی ما را نگران می کند، با توجه به اینکه، فقط ظاهر ما را تحت تأثیر قرار نمی دهد بلکه سلامت کلی ما را نیز نشان می دهد. پزشکان طی دهه های اخیر به پیشرفت های زیادی در زمینه مواد ضد پیری و موارد پیر کننده دست یافته اند. با این حال هنوز به تحقیقات زیادی نیاز می باشد. اما از بین آنچه که تاکنون به اثبات رسیده است به 8 مورد اشاره می کنیم:

1)     نگرانی بیش از حد

استرس واقعاً می تواند  سلامت روانی، جسمی و عاطفی شما را ویران کند، بنابراین نیاز است که راه هایی برای کاهش و مقابله با آن را پیدا کنید. آیا شخصیتی دارید که مدام نگران است و استرس دارد. استرس ترشح دو نوع هورمون نوراپی نفرین و کورتیزول را افزایش می دهد، دو هورمون منفی که بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارند و فشار خون را افزایش می دهند و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را افزایش می دهد. سعی کنید از تکنیک های تمدد اعصاب ( آروماتراپی، یوگا) حداقل دو بار در هفته  بهره بگیرید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

2)     عدم مراقبت منظم از پوست

منظور از عدم مراقبت،فقط استفاده از کرم های صورت و چشم که باید روزانه استفاده شود، نیست بلکه شامل تغذیه پوست، یعنی 8 لیوان آب در روز و خواب کافی می باشد. سعس کنید کرم های مرطوب متناسب با پوست خود انتخاب کنید.

3)     عادات بد غذایی

بی خود نیست که والدین، کودکان را به خوردن سبزیجات تشویق می کنند، میوجات و سبزیجات آنتی اکسیدان های لازم را به بدن می رسانند. آنتی اکسیدانها برای مقابله با رادیکالهای آزاد بسیار مهم می باشند. رادیکالهای آزاد سلولهای سطحی پوست را هدف قرار می دهند و به انها اسیب می رسانند و سبب بروز چین و چروک می شوند و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند. سعی کنید هر روز میوه و سبزی را مصرف کنید.

4)     عدم ورزش

خطرات زندگی بی تحرک برای هیچ کسی پوشیده نیست. این خطر فقط به دلیل افزایش چاقی نیست بلکه خطر ابتلا به بیماری های قلب و عروقی و کلیوی را افزایش می دهد. برای سالم  و زیبا ماندن ورزش را در برنامه روزانه خود وارد کنید، حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید. علاوه بر به تأخیر انداختن روند پیری طول عمر شما نیز افزایش خواهد یافت.

5)     خواب ناکافی

زمانی که بچه بودیم، پدر و مادر ها در طول روز ما را می خواباندند اما الان که بزرگ شدیم همان خواب عادی را نیز از خود دریغ می کنیم.یک از تصورات رایج در مورد کمبود خواب این است که سبب تیرگی زیر چشم می شود، این درست است اما کافی نیست. خواب با کل زیبایی و پوست شما مرتبط است.  افراد بزرگسال باید 7 تا 8 ساعت بخوابند. خواب ناکافی عملکرد ضعیف شما در روز بعد را نیز به همراه دارد.

6)     عدم رابطه جنسی منظم

لذت بردن از سکس با همسر چیزی بیش از رضایت جسمی می باشد. رابطه ی جنسی یک داروی ضد افسردگی، و راهی خوب برای بهبود خلق و خو می باشدو رابطه جنسی منظم سبب آزاد شدن اندروفین و دیگر مواد شیمیایی ضروری در بدن برای بهبود سیستم ایمنی بدن می شود. بعلاوه به کاهش استرس و خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان کمک می کند.

منبع:

lifespan

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments