عادت هایی که برای پوست بد هستند

مراقبت از پوست1

مطمئنا همیشه به بهترین شکل از پوست خود مراقبت می کنید. احتمالا کشویی دارید که پر از محصولات آرایشی و بهداشتی برای مراقبت از پوست است که البته هر روز هم از آنها استفاده می کنید. اما ممکن است برخی مسائل را نادیده بگیرید. آیا شما 5 عادت زیر را دارید؟

  1. داشتن صورت ناراحت و اخمو

در این شرایط صورت شما دارای خط اخم خواهد بود. ناراحتی وضعیت بدی را برای صورت ایجاد می کند. زمانی که شادتر هستید، در حقیقت یک میانبر برای بهبود پوست صورت خود انتخاب کرده اید. سعی کنید بدون دست زدن به گوش هایتان آنها را به سمت عقب ببرید. حتی اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، سعی کردن آن نیز موثر خواهد بود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

با این کار چهره شما باز شده و خوشحال تر به نظر می رسید. در حالت اخم نمی توان گوش ها را به سمت عقب برد. به این روش علاوه بر تاثیر مثبت بر روی پوست، شادتر به نظر می رسید و دیگران نیز با خوشحالی بیشتری پاسخ شما را می دهند.

  1. استفاده نکردن از ضدآفتاب

وقتی موضوع چروک شدن پوست مطرح می شود، نمی توان دقیق تعیین کرد چه میزان آن مربوط به مصرف ضدآفتاب می شود. متخصصان معتقدند در حقیقت 90 درصد چروک ها مربوط به مصرف ضد آفتاب می شود و تنها 10 درصد آنها به ژنتیک ارتباط پیدا می کند. بنابراین بر روی چروک های صورت خود کنترل زیادی دارید.

بهتر است هر روز ضد آفتابی دارای SPF حداقل 30 مصرف کنید. حتی در روزهای ابری هم مصرف آن را از یاد نبرید. هر کاری که در بیرون خانه انجام می دهید، مستلزم مصرف ضدآفتاب می باشد.

ضدآفتابی که مصرف می کنید باید دارای ویژگی محافظتی در مقابل اشعه های UVA و UVB باشد. اشعه های UVB می سوزانند و UVA بنزه می کنند، اما باعث چروک نیز می شوند. هر دو اشعه باعث بروز سرطان پوست می شوند. بهتر است ضدآفتاب خود را تجدید کنید.

  1. مصرف بیش از حد شکر و قند

متخصصین پوست نیو اورلئان معتقدند که مصرف زیاد قند فرایند پیر شدن پوست را سرعت می بخشد. آنها توضیح می دهند که قند کلاژن و الاستین را مورد حمله قرار می دهد. کلاژن و الاستین برای پر بودن و کشش پوست ضروری هستند. در نتیجه حمله قند به کلاژن و الاستین پوست چروک و افتاده می شود.

بنابراین عادت های غذایی خود را تغییر دهید. سعی کنید بسشتر میوه و سبزیجات و چربی های مفید، مانند ماهی، مصرف کنید.

  1. اهمیت ندادن به خواب

در زمان خواب پوست خود را ترمیم می کند. خواب کم به معنای زمان کمتر برای ترمیم می باشد. افرادی که کمتر می خوابند و به خواب خود اهمیت نمی دهند، دارای خطوط نازک بر روی چهره خود خواهند داشت و پوست آنها کشش کمتری نسبت به دیگران خواهد داشت. بزرگسالان حدود 7 تا 8 ساعت خواب شبانه نیاز دارند.

شکل خوابیدن شما نیز مهم است. به پهلو خوابیدن صورت را به جلو می کشاند و باعث ایجاد خط بر روی صورت می شود. پیشنهاد می شود از بالشت های مخصوص استفاده کنید که فشار وارد شده به صورت را کاهش می دهد. خوابیدن به پشت بهترین حالت است، اما کار سختی است. سعی کنید کمتر به پهلو بخوابید.

  1. سیگار کشیدن

سیگار کشیدن نه تنها برای قلب و ریه ها، بلکه برای پوست نیز مضر است. زمانی که فرد سیگاری لب های خود را برای کشیدن سیگار به هم می فشارد، اطراف لب خط افتد و زمانی که دود سیگار به اطراف چشم ها نزدیک می شود، باعث چروک شدن پوست اطراف چشم می شود.

به علاوه سیگار کشیدن احتمال بروز سرطان پوست را نیز افزایش می دهد و باعث زردی پوست می شود و همچنین بهبود زخم های پوستی دشوار می شود. سیگار باعث بروز عفونت و زخم می شود. بهتر است تلاش کنید که سیگار را ترک کنید.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments