طب سنتی یا گیاهی موثر در درمان لک و پیس صورت

طب گیاهی و سنتی موثر درمان بیماری برص

هدف ما در ابتدا پیشگیری و در درجه دوم جلوگیری از پیشرفت و در نهایت درمان است.

دوری از نور مستقیم خورشید

روش اول

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

دوری از نور آقتاب و استفاده از سایبان برای صورت و دستکش برای دستها به صورتی که دست ها و صورت با نور مستقیم آفتاب ارتباط نداشته باشند. شست و شوی پوست با آب سرد مخصوصاً در فصل تابستان و استفاده از صابونهایی مانند صابون های گلیسرینه .

خواس گیاه غازیاقی

روش دوم

نوشیدن دم کرده غازیاقی به صورت روزانه دو بار و همچنین به صورت پخته شده با برنج به عنوان سبزی پلو. در صورتی که دسترسی به غازیاقی تازه دارید مقداری غازیاقی را کوبیده و با دانه خشخاش آسیاب شده به صورت خمیر شبها روی لکه ها قرار داده و روز بعد شست و شو دهید. گل خطمی بزرگ (خطمی سفید) را به مقدار لازم آسیاب کرده و به همراه مقداری (به نسبت یک سوم) جوش شیرین مخلوط و با آب به صورت خمیر روی قسمتهای سفید قرار داده و پس از گذشت 1 الی 3 ساعت بشویید.

برگ کلم پیچ و سرکه انگور

روش سوم

برگ کلم پیچ را به مدت 10 روز در سرکه انگور خیس کرده و بر روی محل لکه های سفید بگذارید این عمل را هر شب موقع خواب انجام و روی آن را ببندید و صبح روز بعد شستشو کنید.

خواص سیاه دانه

روش چهارم

مقدار 50 گرم سیاه دانه آسیاب شده را با 250 گرم عسل مخلوط و روزانه یک قاشق چای خوری میل کنید. همچنین مصرف جوانه گندم به صورت روزانه به دلیل دارا بودن ویتامین های گروه B و ویتامین E در روند بهبود بسیار موثر خواهد بود.

عصاره گیاهی زنیان

روش پنجم

تاثير عصاره گياهي زنيان در درمان بيماري لک و پيس (Vitiligo)

بررسي متون امروزه کاربرد گياهان دارويي در درمان بيماريهاي مختلف با پيشرفت چشمگيري همراه بوده، از جمله استفاده از عصاره گياهي زنيان که در درمان بيماري لک و پيس نتايج مطلوبي را نشان داده است. در مصر باستان تغييرات بافتي حاصل از اين بيماري با عصاره گياهي زنيان همراه با در معرض نور خورشيد قرار گرفتن درمان مي شد. اين روش درماني بعنوان پايه و اساس فتوتراپي (PUVA) مورد استفاده قرار گرفته است و امروزه اين گياه را بصورت ژل 2-1 درصد استفاده ميکنند. همچنين بررسي ديگر بر روي اين گياه تاثير آن را در درمان بيماري لک و پيس و ساير بيماري ها ثابت نمود. مطالعات متعدد ميزان ماده موثره گياه زنيان را 160-120 ميلي گرم در روز پيشنهاد نمودند. همچنين در يک مطالعه دوسوکور (Double – Blind) کنترل شده با پلاسبو بر روي 60 فرد مبتلا به Vitiligo نشان داد که ترکيبي از مصرف خوراگي گياه زنيان و در معرض نور خورشيد قرار گرفتن باعث برگشت پيگمنتاسيون در 6/76 درصد گروه تحت درمان در مقايسه با گروه کنترل که فقط نور خورشيد و پلاسبو دريافت مي کردند شده بود. مطالعه بر روي برگشت پيگمنتاسيون پوست در افراد مبتلا به Vitiligo نشان داده شد که اثرات درماني گياه زنيان شبيه داروهاي سورالن  Psoralen در تحريک پيگمانتاسيون پوست بوده است. در اين مطالعات نيز ميزان 160 – 120 ميلي گرم در روز پيشنهاد شده است. همچنين در طي مطالعات کنترل شده بوسيله پلاسبو که ژل گياه زنيان همراه با در معرض UVA قرار گرفتن نسبت برگشت پيگمنتاسيون در 1/86 درصد افراد تحت درمان شد. استفاده موضعي از ويتامين D همراه با معرض نورخورشيد قرار گرفتن نيز ممکن است اثر بخشي مناسبي در برگشت پيگمنتاسيون در کودکاني که قبلاً اين عارضه را داشته اند باشد. اما اثرات ويتامين D بعنوان مکمل رژيمي بر روي درمان ويتيلگو هنوز شناخته شده نيست. همين طور استفاده از مکمل هاي ويتاميني همراه با –L فنيل آلانين آمينو اسيد (LPA) همراه با اشعه UVA مي تواند نقش موثري در درمان اين بيماري ايفاد نمايد. در اين راستا چندين مطالعه تجربي نشان داد که LPA حدود 50 ميلي گرم به ازاي کيلوگرم وزن بدن در روز مي تواند وسعت برگشت پيگمنتاسيون ناشي از UVA درماني را افزايش دهد. مطالعه اي بر روي کودکان مبتلا به ويتيليگو نشان داد که LPA بعلاوه UVA ميتواند اثر بخشي خوبي در درمان کودکان داشته باشد. يک تغذيه متعادل، متنوع و سالم در بيماري ويتيليگو توصيه مي گردد بطوري که اثر آن را بيشتر از مکملهاي ويتاميني مي دانستند، چرا که تغذيه متعادل مي تواند در افزايش سطح ايمني افراد در برابر بيماري نقش موثري داشته باشد. ويتامين ها و مواد معدني موجود در رژيم غذايي متعادل قادر به توليد پيگمانهاي جديد و بهبود بيماري مي شود. در مطالعه ديگري بر روي بيماران مبتلا به ويتيليگو مکملهاي خوراکي شامل فوليک اسيد (mg/day10) و ويتامين B12 (mg/day بعلاوه بر در معرض نور خورشيد قرار گرفتن، موجب برگشت پيکمنتاسيون در نيمي از افراد شرکت کننده در مطالعه، بعد از 3 تا 6 ماه بوده است.

calaguala-capsules

روش ششم

Calaguala مکمل درمانی بسیار موثر

حاوی 500 میلی گرم ریزوم خالص گیاه  (leucotomos Polypodium (Calaguala

این گیاه نوعی سرخس گرمسیری و بومی آمریکا جنوبی است. سرخپوستان آمریکای جنوبی از گذشته های دور جهت درمان ویتیلیگو از این گیاه بهره میبردند.

منبع:

http://www.beytoote.com/health/dietary/vetelego-diet.html

نگارنده: حدیث بختیاری

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه جوانسازی صورت و بدن

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

با نسل جدید دستگاه اسکارلت و تکنولوژی میکرونیدلینگ آر اف فرکشنال

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 55 درصد اینجا کلیک کنید

برای برقراری تماس با متخصصین و مشاورین کلینیک فوق تخصصی آلومینا، به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید!

3 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments