ضررهای لاک برای ناخن

لاک

بسیاری از ما ممکن است لاک های زیادی داشته باشیم و هر بار رنگ لاک ناخن های خود را عوض می کنیم و یا برای مانیکور کردن ناخن ها به سالن های آرایشی می رویم. اما استفاده مداوم از لاک یا تغییر رنگ هفتگی لاک ها باعث ضعیف شدن، خشک شدن، تغییر رنگ و حتی شکستگی ناخن ها می شود.

در ادامه چند راهکار ارائه می دهیم که به شما کمک می کنند با وجود لاک زدن به ناخن هایتان از آنها مراقبت کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • زمانی که ناخن هایتان را لاک می زنید یا مانیکور می کنید، حتما مدتی به ناخن های خود استراحت بدهید، به این معنا که هر چند وقت یک بار از لاک زدن به ناخن های خود اجتناب کنید تا ناخن ها نفس بکشند. در واقع ناخن ها از لایه های مرده کراتین تشکیل شده اند، بنابراین شاید عبارت نفس کشیدن ناخن ها اصطلاح درستی نباشد، اما اگر به طور مداوم با لاک پوشیده باشند، ضعیف خواهند شد.
  • همیشه از یک پایه شفاف و محافظ استفاده کنید تا از بروز سندروم ناخن زرد اجتناب کنید. قارچ های ناخنی، سیگار کشیدن یا وجود یک بیماری عواملی هستند که ممکن است باعث زرد شدن ناخن ها شوند، اما استفاده مداوم از لاک بدون استفاده از یک پایه شفاف زیر لاک مهم ترین عامل زرد شدن ناخن هاست.
  • تغییر مداوم رنگ لاک و استفاده از استن برای پاک کردن و تغییر لاک یکی از عواملی است که به شدت به ناخن ها آسیب می زند. استفاده از لاک پاک کن هایی که حاوی استون هستند باعث خشکی ناخن ها شده و منجر به لایه لایه شدن ناخن ها می شوند که این مسئله خطر بروز عفونت را در ناخن ها افزایش می دهد. توصیه می کنیم از لاک پاک کن های حاوی استون به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • پوسته پوسته ناخن ها یکی از مشکلاتی است که شاید بسیاری از شما از آن شکایت می کنید. عواملی که باعث پوسته پوسته شدن ناخن ها می شوند، عبارتند از: کمبود ویتامین ها ، مواد معدنی و آمینو اسیدها در رژیم غذایی، عوارض جانبی برخی داروها، تغییرات آب و هوایی، قرار گرفتن مداوم در معرض برخی مواد شیمیایی و پسوریازیس. اما زمانی که تصمیم می گیرید به طور مداوم از لاک، به ویژه نوع بی کیفیت آن، استفاده کنید خطر ضعیف شدن ناخن ها بیشتر می شود. در این شرایط سلول های روی ناخن به سمت بالا رشد می کنند، مانند فلس های روی پوست ماهی و فشار دادن آنها به سمت مخالف باعث شکستگی سریع ناخن می شود.
  • استفاده از بیوتین و ویتامین به حفظ سلامت ناخن ها کمک می کند. به علاوه به یاد داشته باشید در زمان انجام کارهای خانه حتما از دستکش استفاده کنید.
  • مسئله مهم دیگر اینکه استفاده مداوم از لاک های تیره ضرر بیشتری برای ناخن ها خواهند داشت.

د ادامه به چند حقیقت در مورد ناخن ها اشاره می کنیم که شااید تاکنون نشنیده باشید.

  • نقطه های سفید بر روی ناخن ها نشان دهنده کمبود کلسیم نیستند. این اعتقاد که کمبود کلسیم باعث بروز نقطه های سفید روی ناخن ها می شود یکی از اعتقادات اشتباه است که مدت هاست در بین مردم رواج دارد. واقعیت این است که این نقطه های سفید بی خطر بوده و نشان دهنده هیچ کمبودی در ناخن ها نیستند. این لکه ها احتمالا جای ضربه هایی است که قبلا به ساقه ناخن وارد شده اند.
  • ناخن مردها سریعتر از ناخن زن ها رشد می کند. تنها استثناء ممکن دوران بارداری است.
  • ناخن ها پنجره ای به داخل بدن هستند. یک متخصص با تجربه می تواند تنها با معاینه ناخن هایتان نکات مهمی را درباره سلامت بدن تان به شما بگوید. به عنوان مثال آبی شدن ناخن ها نشان دهنده مشکل در ریه است و سفید شدن یا زرد شدن ناخن ها نشان دهنده مشکل جدی تری است.
  • اضطراب بر روی رشد ناخن ها تاثیر می گذارد. زمانی که دچار اضطراب می شوید ممکن است به جویدن ناخن های خود بپردازید، اما این مشکل تنها تاثیر اضطراب بر روی ناخن ها نیست. استرس مزمن مانع رشد ناخن ها می شود. لازم است استرس خود را مدیریت کنید و برای سلامت ناخن ها به اندازه کافی بخوابید. استرس مزمن و خستگی زیاد انرژی بدن و مواد مغذی را از ناخن ها دور کرده و در نتیجه بر روی چگونگی رشد ناخن ها تاثیر می گذارد.
  • ناخن ها برای بقا به خون احتیاج دارند. فکر می کنید چرا گاهی وقتی ضربه ای به ناخن وارد می شود، پس از مدتی ناخن می افتد؟ ساقه ناخن برای رشد طبیعی به خون، اکسیژن و مواد مغذی نیاز دارد. بنابراین صدمه دیدن ناخن ممکن است اتصالات میکروسکوپی ظریف را که مواد غذایی به ناخن می رسانند و به رشد ناخن کمک می کنند، قطع کنند. در این شریط ناخن پس از مدتی کاملا از بدن جدا می شود و به مرور زمان ناخن جدید به جای آن رشد می شود.

[button color=”blue” size=”medium” link=”http://stylecaster.com/beauty/5-ways-nail-polish-ruining-nails/” target=”blank” ]منبع[/button]

نگارنده:سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید