ضررهای لاک ناخن برای کودکان

ضررهای لاک ناخن برای کودکان
ضررهای لاک ناخن برای کودکان

لاک زدن برای کودکان، به ویژه در فصل تابستان، بسیار رایج می شود. متاسفانه هر چند لاک روی ناخن ها بسیار زیبا است، اما برای سلامت جسمی خوب نیست. لاک به ویژه برای کودکان، نوجوانان و خانم های باردار بسیار مضر است. لاک حاوی موادی است که باعث اختلالات هورمونی می شوند. البته همه لاک ها مثل هم نیستند.

در حال حاضر لاک هایی در بازار موجود هستند که سه ماده بسیار خطرناک را در خود ندارند، این سه ماده سمی عبارتند از: دیبوتیل فتالات، تولوئن و فرمالدئید. این سه ماده toxic trio یا سه ماده سمی نامیده می شوند و باعث بروز آسم، سرطان و مشکلات باروری می شوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

فتالات، که در برخی کشورهای اروپایی ممنوع شده، برای انعطاف پذیری و مقاوم کردن لاک استفاده می شود. فرمالدئید که از طریق ناخن ها و پوست قابل جذب است، یک ماده سرطانزا محسوب می شود. تولوئن باعث تحریک پوست و دستگاه تنفسی می شود. محصولی که حاوی این سه ماده نباشد، اغلب غیر سمی محسوب می شود. با این حال حتی محصولاتی که این سه ماده را ندارند، اما باز هم تا حدی خطرناک محسوب می شوند، زیرا دارای مواد سخت کننده لاک و رنگ می باشند و فرد مصرف کننده نیز در حال استنشاق آنها می باشد.

اگر نگران اثرات لاک هستید، بهتر است ناخن های خود را بدون لاک زیبا کنید یا حداقل کمتر از لاک استفاده کنید. گفته می شود برخی از این محصولات بی خطر است، اما بهتر است بدانید این یک ادعای غلط است و هر لاکی که به ناخن ها رنگ و جلا می دهد، حاوی این مواد سمی می باشد. اگر تصمیم دارید از لاک برای کودکان خود استفاده کنید بهتر است از نوع مبتنی بر آب آن استفاده کرده و کودک را از جویدن لاک روی ناخن بازدارید.

%d9%84%d8%a7%da%a9-%d9%86%d8%a7%d8%ae%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86-0

توجه به نکات زیر نیز اهمیت بالایی دارید.

  • از لاک کمتر استفاده کنید. بهتر است فقط انگشتان دست یا انگشتان پای خود را رنگ آمیزی کنید و نه هر دو را.
  • برچسب روی لاک را بخوانید. بهتر است در زمان خرید لاک به نوشته های روی برچسب و محتویات آن دقت کنید و لاکی را خریداری کنید که حاوی کمترین میزان ماده سمی باشد.
  • با کودک خود صحبت کنید و مدل خوبی برایش باشید. اگر کودک شما از لاک استفاده می کند با وی صحبت کنید تا انتخاب هوشمندانه ای داشته باشد. به او یادآوری کنید که هرگز نباید لاک روی ناخن خود را بخورد.
  • هوای سالن های مانیکور برای مشتریان و کارکنان خطرناک است. بنابراین بهتر است از بردن کودکان خود به این سالن ها اجتناب کنید.
  • لاک را استنشاق نکنید. بوی لاک بسیار قوی است و می توان تشخیص داد که مواد شیمیایی سمی از لاک وارد هوا می شوند. بهتر است در یک اتاق دارای تهویه ناخن های خود را لاک بزنید.

منبع:

http://www.healthychild.org/is-your-nail-polish-toxic/

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments