سوغات زمستان برای انواع پوست!

 خشکی پوست

تغییرات محسوس در ظاهر پوست در طول ماه های سرد فصل زمستان اصلا غیر طبیعی نیست، اما شما می توانید با انجام یک سری اقدامات اولیه از بروز عواملی که سبب آزردگی  و تحریک پوست می شوند، جلوگیری کنید.

نشانه ها و علائم آشکار پوست خشک به راحتی قابل تشخیص و مشاهده هستند: پوست صورت یا بدن به تدریج رطوبت خود را از دست می دهد و سفت و منقبض می شود. علائم دیگر شامل، خارش پوست، زبری و ناهمواری پوست، گلگونی شدید پوست، پوسته پوسته شدن و زخم شدن آن است. گاهی اوقات، منافذ صورت کمتر قابل مشاهده هستند و پوست ممکن است سست و عاری از هرگونه حس باشد. در برخی موارد حاد، ترک خوردن و خونریزی پوست بویژه در ناحیه انگشتان دست و پوسته روی دست امکان پذیر است.

درمان خشکی و ترک پوست

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

قرار گیری در معرض نور مستقیم خورشید و آب و هوای سرد و خشک سبب از دست رفتن آب بدن می گردد. پوست خشک بویژه در فصل زمستان بسیار شایع است، بعلت آنکه رطوبت هوا در فصل زمستان کاهش پیدا می کند. گاهی اوقات خشکی پوست می تواند ارثی یا ژنتیکی باشد و یا ناشی از کهولت سن باشد.

درمان و دارو

woman-standing-shower

  • استفاده از کرم و لوسیون های بدون نسخه پزشک و تجویزی داروخانه ها، مانند Eucerin و Curél سبب کاهش خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می شوند. یا استفاده از لوسیون های بدن حاوی روغن به منظور حفظ رطوبت بدن. استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی فاقد رایحه حاوی اسید  هیدروکسی که با لایه برداری تدریجی پوست سبب جذب بیشتر رطوبت و آب در پوست می گردد.
  • پرهیز از صابو های ضد باکتری و دئودورانت که می توانند منجر به خشکی پوست و زبری پوست صورت شوند. در عوض، از یک پاک کننده صورت با اثر گذاری تدریجی، مانند صابون Doveیا Aveeno یا ژل شست و شیو بدن حاوی ترکیبات نرم و پر طراوت کننده بدن استفاده کنید.

کرم خشکی پوست

  • از قرار گیری در معرض آب داغ یا حمام آب گرم خودداری کنید. بیشتر از ده دقیقه در وان حمام آب داغ ننشینید، زیرا این کار سبب از بین رفتن و زدودن روغن های طبیعی بدن که پوست را نرم و صاف نگاه می دارند، می گردد.

درخشش پوست

  • استفاده از اسپری های مرطوب کننده پوست در فصل زمستان. قرار گیری در معرض حرارت مستقیم وسایل گرم کننده خانگی سبب خشکی پوست و از بین رفتن رطوبت داخل منزل می گردند.
  • نوشیدن مقادیر زیادی آب و دیگر مایعات که سبب حفظ آب زیر پوست می شود. مصرف مقادیر زیادی از امگا 3 که در مواد خوراکی چون آجیل، ماهی سالمون، روغن کتان و غیره یافت می شود، سبب حفظ انعطاف پذیری پوست می شود.

نوشیدن آب زیاد

در صورت بروز علائم خشکی پوست و خارش پوست و در صورتی که داروهای تجویزی داروخانه موثر واقع نشدند، یا منافذ پوست به راحتی قابل مشاهده بودند، زخم های بزرگی بر روی پوست پدیدار شدند، اگر عفونت پوستی یا اگزما پیدا کردید و غیره فورا به متخصص امراض پوست مراجعه کنید.

آیا می دانید؟

  • اگرچه با کهولت سن، ظاهر پوست تغییر پیدا می کند، پوست مردان برای مدت طولانی تری نسبت به خانم ها رطوبت خود را حفظ می کند. پوست خانم ها معمولا پس از یائسگی رطوبت و طراوت خود را از دست می دهد.
  • بهترین زمان استفاده از کرم های مرطوب کننده و لوسیون ها درست پس از استحمام یا دوش گرفتن است، زمانی که پوست هنوز نمناک است.
  • از آنجایی که پوست خشک بسیار حساس است، بهتر است که پوست خشک را از نور مستقیم خورشید، به خصوص در روزهای سرد و خشک زمستان دور نگاه دارید. استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 15 یا بیشتر بر روی پوست صورت، گردن و گوش ها جدا توصیه میگردد.

 

منبع:

http://www.everydayhealth.com/skin-and-beauty

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی پوست و لیزر آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments