سوال و جواب های پوستی

1) آیا پیلینگ شیمیایی به درمان آکنه کمک می کند؟

پاسخ: بله، برخی از افراد با کمک این روش توانستند آکنه و اسکار را درمان کنند، اما این مورد برای هر کسی جوابی یکسان نخواهد داشت و از فردی به فرد دیگر متفاوت است، بنابراین قبل از اقدام برای آن بهتر است ویزیت پزشکی شوید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

2) چه فرقی بین پیلینگ و درم ابرژن وجود دارد؟

پاسخ: فرق این دو مربوط  به موادی است که برای لایه برداری استفاده می کنند. در پیلینگ از مواد مایع برای حذف لایه های بالایی پوست استفاده می کنند و برای روشن کردن پوست، درمان کک و مک مفید است اما در درم ابرژن از ابزاری شبیه سنباده استفاده می کنند و برای درمان چین و چروک و اسکار مفید است.

 

3) دلیل بروز آکنه چیست؟

پاسخ: آکنه زمانی رخ می دهد که چربی های پوستی، به نام سبوم؛ منافذ پوست را مسدود می کنند. آکنه نمی تواند به دلیل بهداشت ضعیف بروز کند، حتی شستن بیش از حد صورت پوست را تحریک می کند و ممکن است آکنه را تشدید کند، هیچ مدرکی نیز وجود ندادر که غذاهای سرخ کردنی سبب بروز آکنه شود.

 

4) آیا  ژل پتروليوم براي مبتلايان به اگزما، مرطوب‌کننده مناسبي است؟

پاسخ: بله، ژل پتروليوم فاقد آب است و آب را به دام مي‌اندازد؛ تنها مشکل اين ماده، حالت چربش است.

 

5) بهترین درماان برای اگزما چیست؟

پاسخ: مراقبت پوستي مناسب. اگزما باعث خشکي، تحريک‌پذيري و خارش‌ پوست مي‌شود. خارش پوست در مواقع خشکي افزايش مي‌يابد، بنابراين بايد پوستتان را تميز و مرطوب نگه داريد، قبل از خواب دوش بگيريد تا آب ازدست‌رفته پوست دوباره در اختيار آن قرار بگيرد. با مرطوب‌کننده، اين آب را روي پوست‌ نگه داريد.

 

6) آکنه می تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد؟

پاسخ: بله، گاهی اوقات، جوش بر روی پوست می تواند نشانه ای از یک بیماری جدی تر پنهان باشد. به عنوان مثال، اگر شما آکنه همراه با موهای زائد صورت، نازک شدن مو یا طاسی نقطه ای بر روی سر، و یا دوره های نامنظم پرویدی داشته باشید، می تواند نشانه ای از سندرم تخمدان پلی کیستیک، بیماری غده آدرنال باشد و تا زمانی که این بیماریهای درمان نشود آکنه نیز درمان نخواهد شد.

 

7) آیا دیابت احتمال ابتلا به بروز تگ های پوستی را افزایش می دهد؟

پاسخ: نتایج تحقیقات جدید نشان داده اند افراد مبتلا به دیابت که انسولین تزریق می کنند، شانس بیشتری در ابتلا به تگ های پوستی دارند. از طرف دیگر، محققان به این نتیجه رسیده اند که تماس بیشتر تگ های  پوستی با سایر قسمت های پوست بدن در افراد چاقی که پوستشان روی هم تا می شود هم امکان افزایش یا پیدا شدن سر و کله این ضایعات پوستی را بالا می برد. تغییرات هورمونی در بارداری هم می تواند از دیگر عوامل ایجاد دکمه های پوستی باشد. ضمن اینکه افراد مبتلا به بیماری های مزمن هم در معرض ابتلا به دکمه های پوستی قرار دارند.

 

8) آیا  اشعه UVB آفتاب می تواند از شیشه عبور کند و به پوست آسیب برساند؟

پاسخ:خیر اشعه UVB که باعث آفتاب سوختگی می شود، نمی تواند از شیشه عبور کند و به پوستتان آسیب برساند. اما اشعه UVA که باعث سرطان و چروکیدگی پوست می شود، به راحتی از شیشه هم عبور می کند. پس اگر اتاق کارتان آفتابگیر است، باید از ضدآفتابی با SPF مناسب استفاده کنید.

 

9) آیا پسوریازیس تنها پوست را تحت تأثیر قرار می دهد؟

پاسخ: خیر،چندین نوع از پسوریازیس وجود دارد. برخی از آنها به شکل تاول ها و لکه های قرمز روی پوست ظاهر می شوند و حدود 30% ازافراد مبتلا به پسوریازیس  تورم مفاصل را نیز تجربه می کنند.

 

10) بهترین راه برای برداشتن خال چیست؟

پاسخ: خال‌ها انواع مختلف سطحي، عمقي و مخلوط دارند که انتخاب بهترين روش درماني با توجه به نوع آن با پزشک متخصص است. در بعضي از آنها جراحي و در بعضي ليزر روش ارجح است و نمي‌توان بدون معاينه قانون کلي صادر کرد.

 

11)  ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

پاسخ: معمولا یک تا سه روز طول می کشد تابوتاکس تأثیر خود را شروع کند.اثرات بوتاکس معمولا تا یک تا چهار هفته به اوجخود می رسد و سپس به تدریج تأثیر خود را از دست می دهد بنابراین بعد از 3 ماه بهتر است تمدید شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

10 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
حسنی
حسنی
7 years ago

با سلام
حدود 3-4 است که روی بازوی من لکه سفید رنگی به ابعاد تقریبا یک در یک ، وجود دارد. اما هیچ گونه خارش، پوسته ریزی و خشکی وجود ندارد . در مدت این چند سال هم هیچ تغییری از نظر اندازه و … نکرده است . ایا امکان دارد که تینه آورسیکالر باشد ؟

زهرا
زهرا
7 years ago

سلام.2روز است روی شکم و پشتم در حد وسیع و به اندازه یک سکه یا بزرگتر تغییر رنگ پوست به رنگ سفید مشاهده کردم من رنگ پوستم گندمی است در ضمن من دقیقا تا شب بروز این تغییر به مدت 10 روز یکبار در روزمومتازون فوروات 0.1 درصد استفاده کردم و در این مدت هم هرروز حمام میرفتم و از پن درماتولوژیک برای شست شو استفاده میکردم 
ممنون میشم اگه علتش رو بگید

زهرا
زهرا
7 years ago

در ضمن من هیچگونه خارش ، خشکی و پوست ریزی ندارم و این لکه ها هیچ برجستگی ندارند ، همان پوست خودم است فقط رنگش تغییر کرده است ،البته با دقت میتوان این تغییر رنگ را تشخیص داد، با توجه به تصاویری که دیده ام مطمئنم پیسی نیست ، از نظر اندازه هم در بعضی نقاط به اندازه سکه ودر بعضی نقاط یکدست و وسیع می باشد ، ممکن است به علت حساسیت پوستی در بهار باشد ؟ یا علت دیگری دارد مثلا قارچ؟

زهره
زهره
6 years ago

سلام.من روی چونم همیشه جوش دارم که از وقتی یادمه وجود دارن.به صورت دونه های ریز سفید رنگ و متراکم که وقتی پوست چونمو میکشم به وضوح دیده میشن.میخوام یه شب در میون بنزوییل پروکسید و آکنومیس استفاده کنم.میخواستم بپرسم این دو تا اثر همو خنثی نمیکنن ؟ اصلا تاثیری دارن ؟ باتشکر

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  زهره

سلام، دوست گرامی نیاز به معاینه و مشاهده پوست است. توصیه میشود توسط متخصص پوست ویزیت شوید تا داروی مناسب تجویز گردد از مصرف دارو به صورت خودسرانه پرهیز نمایید.

سارا
سارا
6 years ago

سلام . به تشخیص پزشک متخصص برای رفع لک امپول ترانزامیک اسید به ناحیه پیشانی تزریق کردند. حالا بعد از گذشت دو هفته هنوز برامدگیهای جای امپول هست البته کمه ولی برجستگی کمی مشخصه. پزشک خودم گفتن ناحیه پیشانی کمی دیرتر جذب میشه ولی با گذشت دو هفته ایا مشکلی نیست. برای رفع این برامدگیها چه کنم؟؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  سارا

سلام، دوست گرامی نیاز به مشاهده پوست و بررسی است. توصیه می شود اگر تشدید گردید و یا رفع نشد توسط پزشک معالجتان معاینه شوید تا علت مشخص گردد.

نگار
نگار
4 years ago

با سلام، ببخشید برای از بین بردن جای لک های قهوه ای ناشی از اپیلاسیون گیاهی چه باید کنیم؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  نگار

سلام دوست عزیز
لایه برداری با فیس آپ پیشنهاد می کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید یا مرکز شماره یک تهران اسکین (مرکز زیبایی برکه) تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

https://www.tehranskin.com/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D9%85%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D9%88/