سوال هایی که قبل از لیزر درمانی باید پرسیده شوند.

لیزر درمانی

پایان دادن به شیو کردن های روزانه، پیشگیری از دردهای ناشی از وکس و کاهش سوختگی و التهاب ناشی از تیغ همه دلایل منطقی در انتخاب لیزر برای رفع موهای زائد محسوب می شوند.

صنعت لیزر طی چند دهه اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و بسیاری از شرکت ها خدمات مختلفی را ارائه می دهند. اما مسئله مهمی که در این میان مطرح می شود مسئله اعتماد است، آیا تمام کلینیک هایی که تبلیغ آنها را مشاهده می کنید قابل اعتماد هستند؟ آیا تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز را دارند؟ و بالاخره اینکه آیا آموزش های لازم و کافی را برای انجام فرایند لیزر درمانی دیده اند؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

حقیقت این است که تمام شرکت هایی که خدمات لیزر درمانی برای رفع موهای زائد را انجام می دهند، با هم برابر نیستند، درست مانند بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی که استفاده می کنیم. باید در نظر داشته باشید که قیمت بالا یا پایین نباید ملاک انتخاب و مشخصه استانداردها باشد.

بدون توجه به کلینیک انتخابی، قبل از انجام لیزر درمانی باید سوالاتی را بپرسید که پاسخ به آنها بسیار مهم است و بر روی تصمیم نهایی شما تاثیر می گذارد.

چند درصد از تجارت شما به صنعت لیزر موهای زائد اختصاص داده می شود؟

پرسیدن این سوال از این بابت مهم است که سابقه و تجربه کلینیک مورد نظر در این صنعت مشخص می شود. اگر لیزر موهای زائد به عنوان کار یا تجارت دوم در کلینیک محسوب شود، ممکن است تجربه و تجهیزات کافی در این کلینیک کم بوده و نتیجه نهایی مطلوب نباشد. مدت زمان مشغول بودن در این تجارت نیز مسئله دیگری است که باید پرسید شود.

از چه نوع تکنولوژی برای لیزر موهای زائد استفاده می کنید؟

مانند بسیاری از صنعت های دیگر لیزر هم به طور مداوم در حال پیشرفت و بهتر شدن است. گرچه همه تکنولوژی ها مشابه هم به نظر می رسند، اما در واقع در اثر بخشی آنها، سطح راحتی استفاده از تکنولوژی و ایمنی آن تفاوت هایی وجود دارد. هزینه لیزر درمانی نیز تحت تاثیر کیفیت تجهیزات استفاده شده است. دستگاه هایی که قیمت کمتری دارند، دارای اثربخشی کمتری نیز هستند و نتیجه نهایی آنها هم نتیجه قابل توجهی نخواهد بود. بنابراین در زمان مقایسه قیمت ها حتما کیفیت دستگاه ها و نتیجه نهایی را نیز در نظر بگیرید.

در برخی کلینیک ها تکنیسین اجرایی لیزر درمانی آموزش های لازم در این مورد را ندیده و مناسب انجام فرایند لیزر درمانی نیست. قبل از شروع درمان اطمینان حاصل کنید که تکنیسین اجرایی مدرک لازم برای انجام این کار را دارد و آموزش های کافی در این زمینه را نیز دیده است. دقت داشته باشید که لیزر موهای زائد یک فرایند پزشکی محسوب می شود و سلامت و ایمنی شما باید در درجه اول قرار گیرد.

برنامه درمانی من به چه صورت خواهد بود؟

لیزر درمانی طی چند جلسه انجام می شود که تعداد جلسات معمولا بین 6 تا 8 جلسه خواهد بود. البته برخی افراد در کمتر از 5 جلسه نیز به نتیجه می رسند و برخی دیگر ممکن است به بیش از 8 جلسه نیاز داشته باشند. تعداد جلسات به رنگ پوست و رنگ و ضخامت و تراکم موها بستگی دارد. فاصله بین جلسات نیز 4 تا 6 هفته خواهد بود که تمام این موارد باید مورد بررسی قرار گیرند.

لیزر موهای زائد دارای چه خطراتی است؟

هر پروسه پزشکی و زیبایی دارای خطرات و عوارضی است. اما با رعایت برخی نکات می توان این عوارض را به حداقل رساند. برخی از عوارض احتمالی لیزر عبارتند از سوختگی و تغییر رنگ پوست که بر اثر تغییر در میزان رنگدانه ها بروز می کند. عوارضی مانند قرمزی و التهاب بخش درمان شده طبیعی است و ظرف چند ساعت پس از درمان برطرف خواهد شد.

چطور برای لیزر درمانی آماده شوم؟

همانطور که در بالا اشاره شد لیزر موهای زائد با خطرات و عوارضی همراه است، اما خوشبختانه می توانید این خطرات را به حداقل برسانید. اگر تکنیسین لیزر درمانی با تجربه و آموزش دیده باشد و تجهیزات استفاده شده کامل و به روز باشند، میزان احتمال بروز عوارض جانبی به حداقل می رسد. قبل از هر جلسه درمان لازم است به توصیه های تکنیسین و درمانگر لیزر درمانی عمل کنید. برخی از این توصیه عبارتند از: قبل و بعد از لیزر درمانی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید و حداقل یک ماه قبل از انجام درمان از روش هایی مانند وکس و نخ اصلاح برای رفع موهای زائد خود استفاده نکنید.

[button color=”orange” size=”medium” link=”http://news.sonamedspa.com/bid/183453/7-Must-Ask-Questions-Before-You-Get-Laser-Hair-Removal” target=”blank” ]منبع 1[/button]

[button color=”orange” size=”medium” link=”https://www.simplicitylaser.com/blogs/news/15658836-5-questions-to-ask-before-you-get-laser-hair-removal” target=”blank” ]منبع2[/button]

نگارنده سمیه محمدی

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید