سوالات متداول در خصوص نحوه ی مراقبت از پوست

 

1) برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک، آیا رژیم غذایی خاصی وجود دارد؟

بله وجود دارد.

بهترین گزینه مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان است. این غذاها به جذب رادیکال های آزاد ایجاد شده توسط  نور UV در بدن کمک می کنند؛ جذب رادیالهای آزاد باعث شکسته شدن کلاژن و ایجاد خطوط، چین و چروک می شود. مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان عبارتند از:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  •  توت سیاه_  زغال اخته، قره قاط، شاه توت، و تمشک.
  • حبوبات _ لوبیا قرمز و لوبیا چیتی و هستند
  • نوشیدنی _ چای سبز، شراب قرمز، و قهوه ( البته، همه در حد اعتدال).

2)پوست من تیره است و در بازوها، پشت ران، و کمر خود ضایعه های کوچک و سیاه رنگ دارم _ ترکیبی از کک و مک و جای جوش. در حالی که هیچگاه مشکلات پوستی مانند کک و مک و یا آکنه نداشتم. البته، این مورد را می توان در دیگر خانمهای خانواده نیز دید. این ضایعه ها چه هستند؟ و چگونه می توان آنها را از بین برد؟

به احتمال زیاد، کراتوز سبورئیک هستند _ ضایعه ایی خوش خیم روی  تنه و اندامهای فوقانی. این عارضه خانوادگی است . چنانچه از لحظ زیبایی باعث نگرانی است می توان به راحتی به متخصص پوست مراجعه و آن را از بین برد.

3)آیا ” درم ابریژن ” مانند ” میکرو درم ابریژن/ ابریشن” ( نسل جدید میکرودرم) است؟ تفاوتشان در چیست؟

درم ابریژن، نوعی درمان همراه با جراحی و بسیار تهاجمی تر از میکرو درم ابریژن است. با استفاده از یک برس سیمی، لیزر، و یا کاغذ سنباده مانند، لایه های مختلفی از پوست برداشته می شود. کمی خونریزی دارد و یک یا چند هفته  طول می کشد که پوست بهبود پیدا کند. برای جای آکنه و چین و چروک های عمیق استفاده می شود.

میکرو درم ابریژن بسیار کمتر تهاجمی است. افراد غیر متخصص نیز می توانند آن را انجام دهند. باعث قرمزی خفیف (صورتی) در گونه ها، با حداقل آسیب به صورت است.

3)خوردن چه نوع غذا و مواد مغذی برای حفظ سلامت پوست ضروری است؟

داشن رژیم غذایی متعادل باعث حفظ سلامتی پوست می شود. با این حال، خوردن مواد غذایی زیر توصیه می شود:

  •  لوبیا، انواع توت ها، و مرکبات _ سرشار از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان
  • گوجه فرنگی خام، هندوانه، گریپ فروت صورتی، پاپایا _ سرشار از لیکوپن ( آنتی اکسیدان قوی جهت مبارزه با آسیب های حاصله از جذب رادیکال های آزاد )

4)چگونه می توان لکه های کبدی را از بین برد؟

لکه های قهوه ای روی دست و صورت را  لکه های کبد ی می نامند. البته، هیچ ارتباطی بین این لکه ها و کبد وجود ندارد. این مناطق قهوه ای رنگ  به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید و پیری پوست ایجاد می شوند. ” هیدروکینون” نوعی سفید کننده است که می تواند باعث کم رنگ شدن این لکه ها بشود. با این حال، تنها دوز موجود 2٪ است که می تواند بر لکه ها بی تاثیر باشد؛ در این صورت باید به متخصص مراجعه کرد که هیدروکینون 4٪ را تججویز کند. در نهایت، لیزر درمانی بهترین راه برای از بین بردن این لکه های قهوه ای است. (در کلینیک فوق تخصصی لیزر آلومینا  متخصصین با توجه به نیاز و در خواست شما نوع درمان مناسب را انتخاب کرده و در این راه به شما مشاوره دقیق و درست ارایه می دهند. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)

5)بهترین نوع مرطوب کننده برای پوست های  خشک خارش دار چیست؟

” سرامید” ترکیب طبیعی پوست است که از دست دادنش باعث خشکی و خارش می شود. محصولاتی که دارای “سرامید” هستند را انتخاب کنید.

6)منافظ بزرگ و قابل مشاهده روی صورت، به خصوص چانه، دارم. چگونه می توانم آنها را کم کنم؟

یکی از بهترین درمانها برای این منافذ بزرگ،  ” رتینوئیک اسید موضعی، و یا ترتینوئین ” است. ترتینوئین را می توان با نسخه پزشک متخصص پوست و یا بدون نسخه تهیه کرد _ مشتقات دیگری مانند رتینول یا آلدئیدهای ریتینیل.

7)چه رابطه ای بین رژیم غذایی و آکنه وجود دارد؟

به نظر می رسد، رژیم های غذایی پًر کربوهیدرات – حاوی مقدار زیادی قندهای تصفیه شده ی ساده – نسبت به رژیم های غذایی کم کربوهیدرات بیشتر باعث آکنه می شوند. مصرف کربوهیدرات های پیچیده مانند نان گندم و یا حبوبات و پاستا نه تنها باعث آکنه نمی شود، بلکه به بهبودی آن هم کمک می کند.  

8)آیا انجام تمرینات صورت به از بین بردن چین و چروک کمک می کند؟

پاسخ کوتاه به این سوال “خیر ” است. در واقع، استفاده از بوتاکس (سم بوتولینوم) جهت کاهش حرکت عضلات صورت و ایجاد نشدن چین عمیق در مکان هایی مانند گلابلا (بین دو ابرو) و یا سراسر پیشانی است.

9)چگونه می توانم جای تیره جوش را از بین برد؟

ترکیبی از گلیکولیک یا لایه بردار شیمیایی اسید سالیسیلیک، هیدروکینون موضعی (کرم سفید کننده) و ترتینوئین موضعی به روشن تر شدن جای زخم کمک می کند.

10)ترک های پوستی را چگونه از بین ببریم؟ آیا لیزر درمانی مفید است؟

ممکن است با استفاده از یک رتینوئید موضعی (رتینول، رتینوئیک اسید، و یا ریتینیل پالمیتات) بتوان آنها را ترمیم کرد. با این حال، حتی رتینوئیدهای موضعی – ترمیم کننده ی سلولهای پوست – ممکن است ترک پوستی را از بین نبرد. در صورت قرمز رنگ بودن این ترک ها می توان از  لیزر درمانی pulsed-dye و یا لیزر درمانیهای مشابه استفاده کرد. (در کلینیک فوق تخصصی لیزر آلومینا  متخصصین با توجه به نیاز و در خواست شما نوع درمان مناسب را انتخاب کرده و در این راه به شما مشاوره دقیق و درست ارایه می دهند. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید).  در حال حاضر، هیچ معجزه ی درمانی برای از بین بردن کامل این ترک ها موجود نیست.

11)چگونه  برجستگی مو و تغییر رنگ پوست به دلیل اصلاح با تیغ را از بین برد؟

محصولات حاوی رتینول بهترین گزینه هستند، زیرا با باز کردن منافظ باعث افزایش میزان انتقال سلولی و در نتیجه کاهش برگشت مو به داخل پوست می شوند. همچنین روشن کننده های پوست مانند اسید آزالائیک، اسید کوجیک، هیدروکینون و گلیکولیک اسید نیز مفید است.

12)بهترین محصول بدون نسخه برای از بین بردن چربی بیش از حد پوست، به خصوص در پیشانی و بینی، چیست؟ به ویژه در مردان که نمی توانند از وسایل آرایشی استفاده کنند.

ابتدا، از کرم و یا ژل رتینول موضعی استفاده کنید. این محصولات باعث بسته شدن منافذ و کاهش ترشح چربی می شوند.

همچنین ژل های شستشو کننده ای در بازار موجودند که حاوی میکرو ذرات جهت جذب چربی بیش از حد پوست هستند. اثر بخشی این ژل ها هشت ساعته است.

13)برای از بین بردن چین های کلاغی و پف زیر چشم چه باید کرد؟

کرم های چشم حاوی کافئین می توانند پف زیر چشم را کاهش دهند. رتینوئیدها موضعی (مشتقات ویتامین A) نیز مفید هستند. در هنگام استفاده از رتینوئیدها در اطراف چشم مراقب باشید چراکه باعث تحریک پوستی می شوند. بوتاکس یک انتخاب عالی برای از بین بردن چین های کلاغی است.

14)چگونه سیاهی دور چشم را کم کنیم؟

می توانید از انواع سفید و روشن کننده های پوست مانند محصولات حاوی اسید کوجیک، اسید آزالائیک و یا رتینوئیدها موضعی را امتحان کنید. ابتدا با دوز کم شروع کنید.

15)میزان اثر بخشی لیزر درمانی بر از بین بردن چین و چروک پوستی چقدر است؟

لیزر فرکشنال بهترین و موثرترین روش برای از بین بردن خطوط و چین و چروک است(در کلینیک فوق تخصصی لیزر آلومینا  متخصصین با توجه به نیاز و در خواست شما نوع درمان مناسب را انتخاب کرده و در این راه به شما مشاوره دقیق و درست ارایه می دهند. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید).

 

[divider]

گرد آورنده : شیرین قلی زاده

کلینیک فوق تخصصی پوست و لیزر آلومینا

چرا مرکز فوق تخصصی لیزر آلومینا را برای درمان انتخاب کنم؟

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در مرکز فوق تخصصی لیزر آلومینا از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لیزر موهای زائد

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments