سوالات متداول حیطه ی دندانپزشکی

سوالات متداول حیطه ی دندانپزشکی

علت پوسیدگی دندان چیست؟

سوالات متداول دندانپزشکی

اسید:
پوسیدگی دندان زمانی اتفاق می افتد که غذاهایی حاوی کربوهیدرات ها (قند و نشاسته) روی دندان قرار می گیرند و باقی می مانند. باکتری هایی که در دهان زندگی می کنند می توانند از این غذاها استفاده کنند و آن ها را به اسید تبدیل کنند. خرده های غذا، اسید و باکتری با بزاق دهان ترکیب می شوند و پلاک را تشکیل می دهند که به دندان ها متصل است. اسیدهای موجود در پلاک، سطح مینای دندان را از بین می برد و حفره ها و پوسیدگی هایی ایجاد می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چه زمانی باید فرزندم را برای اولین بار نزد دندانپزشک ببرم؟

بیماری های دهان و دندان

در یک سالگی
به طور کلی توصیه می شود نوزاد در سن ۱ سالگی، بعد از در آمدن دندان هایش توسط دندانپزشک ویزیت شود.

هالیتوزیس یا بوی بد دهان چیست؟

هالیتوزیس همان بوی بد دهان یا نفس بد بو نامیده می شود که می تواند از بهداشت ناکافی دهان و دندان باشد. گاهی می تواند نشانه ای از مشکلات سلامتی دیگر باشد. بوی بد دهان ممکن است با انواع غذاهایی که می خورید و سایر عادات شیوه ی زندگی ناسالم، نیز بدتر می شود.

بهترین راه برای جلوگیری از بیماری پریودنتال چیست؟

بیماری پریودنتال عفونت و التهاب در لثه هاست، لثه ها قرمز می شوند و خونریزی می کنند. هر چه بیماری پیشرفت بیش تری می کند، لثه ها بیشتر تحلیل می روند و حتی ریشه ی دندان ها نمایان شوند.
باکتری هایی که به دلیل عدم رعایت بهداشت دندان و طولانی مدت روی دندان ها باقی مانده اند تشکیل پلاک دندانی می دهند و بهترین راه مبارزه، برطرف کردن پلاک دندانی است. بررسی های منظم هر ۶ تا ۱۲ ماه توسط دندانپزشک می تواند بیماری لثه را در مراحل اولیه تشخیص دهد.

آیا درست است که می گویند بسیاری از بیماری های دهان و دندان متعاقب مشکلات پزشکی دیگر است؟

بله درست است، مطالعات نشان می دهد که بسیاری از بیماری های شایع دهان و دندان، متعاقب بیماری های قلبی، سکته های مغزی، دیابت، زایمان زودرس، پوکی استخوان و حتی بیماری آلزایمر اند.

آیا افتادن دندان ها با سن رابطه دارد؟ یعنی از دست دادن دندان بخشی اجتناب ناپذیر از سن است؟

خیر، به گفته ی ریچارد هالیز، دندانپزشک و سخنگوی انجمن دندانپزشکی آمریکا، اگرچه از دست دادن دندان رایج است اما بخش اجتناب ناپذیر از پیری نیست. دندان ها به مرگ طبیعی نمی میرند! ما آن ها را می کشیم.

آیا بیماری زبان سیاه مودار یک بیماری مرگبار است؟

خیر، درست است که نام این بیماری تا حدی ترسناک است اما این شرایط کشنده و تهدید کننده ی حیات فرد نمی باشد. بیماری زبان سیاه مودار توسط باکتری ها و قارچ ها ایجاد شده و باعث می شود زبان سیاه شده و مودار به نطر می آید که به راحتی با درمان و رعایت بهداشت دهان و دندان، ترمیم می شود.

هر چند وقت یکبار باید مسواک خود را عوض کنیم؟

سوالات متداول دندانپزشکی

هر ۲ یا ۳ ماه، انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می کند که مسواک خود را هر ۲ یا ۳ ماه دور بریزید.

سفید کردن دندان ها در چه افرادی نباید انجام شود و یا اثر بخشی آن به چه عواملی بستگی دارد؟

سن و بارداری: سفید کردن در نوجوانان و افراد زیر ۱۶ سال توصیه نمی شود. زیرا که پالپ چمبر یا عصب دندان تا این سن بزرگ شده است و سفید کردن دندان ها ممکن است باعث ایجاد تحریک و حساسیت شود. سفید کردن دندان ها هم‌ چنین در زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.

حساسیت و آلرژی به محصولات سفید کننده:

سفید کردن دندان در افرادی که دندان ها و لثه های حساس دارند انجام نمی شود. قبل از اقدام به سفید کردن حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید. هم چنین در صورتی که به پراکسید آلرژی دارند، نباید از محصول سفید کننده استفاده کند.
بیماری های لثه: افرادی که مبتلا به بیماری لثه اند باید از سفید کردن دندان اجتناب کنند.

مقالات بعدی ما را دنبال کنید.

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید