سوالات رایج در خصوص لیزر موهای زاید

لیزر خانگی

1.آیا از بین رفتن موهای زاید با لیزر دایمی است؟

بله! در اکثر موارد این امر دایمی است. ریشه موی از بین رفته توسط لیزر دیگر توانایی رشد نخواهد داشت. امروزه، با پیشرفت دستگاه های لیزر می توان موهای زاید در انواع پوست، مردان و زنان، در قسمت های مختلف بدن به جز ناحیه دور چشمان را 80 تا 90 درصد به طور دایم از بین برد.

با این حال فراموش نکنید که موهای زاید بدن شما بیشتر از حد تصور شما هستند. بنابراین، تعداد جلسات لیزر، شما را متعجب نکند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به یاد داشته باشید که بدن شما تا زمانی که زنده و سالم است، موی تازه تولید می کند. این فرایند توضیحی است برای انجام جلسات اضافی سالیانه – یک یا دو بار در سال.

2. برای رسیدن به پوستی صاف و یکدست به چه تعداد جلسه لیزر نیاز است؟

 در بسیاری از افراد، پس از 4 یا 6 جلسه تغییرات قابل توجهی دیده می شود. پس از 3 ماه از شروع درمان، حداقل 50 درصد از موهای زاید از بین می روند. نتیجه درمان در برخی مناطق بدن، مانند پاها، زودتر دیده می شوند.  در ظرف 6 ماه، 90 درصد از موهای زاید به طور دایم از بین می روند. زیر بغل، بازوها، صورت، قفسه سینه و خط بکینی نتایج زمانی مشابه ایی دارند. اما، ناحیه کمر در مردان به زمان بیشتری نیاز دارد.

البته، توجه داشته باشید که افراد با هم متفاوت هستند. جنسیت، نوع پوست، رنگ موها، سن و بسیاری موارد دیگر ممکن است بر زمان و جلسات درمانی تاثیر بگذارند.

3.چه مدت بین هر جلسه درمانی زمان نیاز است؟ جلسات درمانی چگونه تعیین می شوند؟

در کلینیک فوق تخصصی لیزر آلومینا ( برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید) ، 3 تا 4 جلسه ی اول به صورت تناوبی برنامه ریزی می شوند زیرا متخصصین این مجموعه سعی دارند تا موهای زاید را در همان چرخه رشد شناسایی و از بین ببرند (4 تا 6 هفته اول به منطقه لیزر بدن وابسته است).

زمانی که نیمی از موهای زاید منطقه مورد نظر از بین رفت، برای ارزیابی و تعیین الگوی رشد موهای جدید وقفه ی کوتاهی داده می شود. پس از آن جلسات به صورت هفتگی و سپس ماهانه ترتیب داده می شوند.

توجه داشته باشید که بازه زمانی از فردی به فرد دیگر و از منطقه ایی به منطقه ی دیگر متفاوت است.  

4. آیا در همان جلسه ی درمانی اول کل موهای زاید منطقه مورد نظر از بین برده می شود؟ 

این موضوع به نوع لیزر انتخابی شما وابسته است. درکلینیک فوق تخصصی لیزر آلومینا ( برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید) سعی می شود تا در همان جلسات اولیه درمان بیشتر موهای زاید از بین بروند. از زمان شروع درمان و با حضور به موقع در جلسات، موهای زاید رفته رفته به طور دایم از بین می روند به نحوی که در بین جلسات درمان شما نیاز به شیو کردن، اپیلاسیون، بند انداختن و … نخواهید داشت.

5. نتایج در چه بازه زمانی قابل تشخیص است؟ چگونه از کارایی نوع لیزر انتخابی بر پوست خود مطمئن شوم؟

از همان جلسه اول، شما تغییرات را خواهید دید. سپس، رشد مو کمتر، مو ظریف تر و نازک تر و پوست نرم تر و صاف تر خواهد شد.

در غیر این صورت، نیاز به مشاوره با متخصص لیزر خواهید داشت.

6. خطرات و عوارض جانبی احتمالی چیست؟

با انتخاب دستگاه لیزر مناسب و یک متخصص لیزر مجرب، شما هیچگونه آسیب پوستی جدی را تجربه نخواهید کرد. تمامی احتمالات و واکنشها مانند قرمزی پوست و آماس فولیکولی (  تورم موقت ریشه مو  follicular edema) زودگذر و موقتی هستند. در اکثر افراد، این قرمزی و تورم چند ساعت پس از جلسه درمانی به طور کامل از بین می رود.

چنانچه تحت نظر افراد غیر متخصص و یا به صورت نادرست این درمان صورت گیرد و پوست دچار سوختگی شود، لک پوستی ایجاد خواهد شد – هایپوپیگمانتاسیون : کمرنگ تر از رنگ معمول پوست… هایپرپیگمانتاسیون: پررنگ تر از رنگ معمول پوست.

7. آیا لیزر درمانی دردناک است؟

هر درمانی ممکن است دردناک باشد. در طول لیزر درمانی نیز درد خفیفی حس خواهد شد که بسیار کم و قابل تحمل است به نحوی که نیاز به داروی بی حسی نیست. گاهی برای بی حس کردن موضع مربوطه، آن منطقه را سرد می کنند.

8. آیا لیزر سرطان زا است؟

تاکنون، مدرکی دال بر سرطان زا بودن هیچ یک از دستگاه های موجود گزارش نشده است. در کلینیک فوق تخصصی لیزر آلومینا نیز تلاش می شود تا تمامی نکات استرس زای مراجعین مورد توجه قرار گیرد و به روز ترین و ایمن ترین دستگاه ها مورد استفاده قرار گیرد. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)

9. آیا در دوران بارداری می توان لیزر درمانی انجام داد؟

خیر. با اینکه مدرک محکمی بر مضر بودن لیزر موجود نیست، با این حال برای اطمینان از داشتن دوران بارداری بی خطر ، ایمن و سالم بودن جنین در این دوران لیزر انجام نمی شود.

10. آیا نور لیزر برای بدن خطرناک است؟

آسیب پذیرترین ارگان در مقابل نور لیزر،  چشم ها هستند که با استفاده از عینک و شیلد مخصوص این خطر نیز رفع می شودو جایی برای نگرانی نیست.

11. آیا لیزر درمانی باید توسط پزشک انجام شود؟

در برخی موارد مشاهده می شود که تنظیمات توسط پزشک انجام شده و باقی کار را تکنسین ادامه می دهد. با توجه به این امر پاسخ این سوال “خیر” است.

درکلینیک فوق تخصصی تهران اسکین سعی می شود تا تمامی نگرانی مراجعین رفع و اکثر موارد درمان توسط متخصص انجام شود. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)

12. در ناحیه صورت، پاها و بکینی موهای برگشته پوست/ زیر پوستی دارم. آیا لیزر مو در رفع آن کمک کننده است؟

مسلماً. پس از اولین جلسه درمانی، تغییر را خواهید دید. پس از چند هفته، این مناطق صاف شده و رنگ پوست به رنگ اصلی بر می گردد.

14. قبل و بعد از لیزر مو ، چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

یک یا دو روز قبل از لیزر، موهای منطقه ی مورد نظر را شیو کنید تا پرتو لیزر به خوبی به پوست نفوذ کرده و ریشه را از بین ببرد.

پس از اتمام جلسه ی درمان، به مدت 24 ساعت باید از هرگونه لایه برداری، عرق کردن بیش از حد، استحمام با آب خیلی گرم و استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی با دوز بالایی از مواد شیمیایی پرهیز شود. زیرا باعث حساسیت و خارش پوست می شوند. پس از آن، می توانید عادات روزانه خود را از سر بگیرید.

15. من عادت به برنزه کردن دارم. آیا موازی با جلسات لیزر می توانم برنزه کنم؟

بسیاری از مردم بر این باورند که برنزه کردن در هنگام لیزر خطرناک است زیرا هرچه پوست تیره تر باشد ریسک درمان بالاتر است. این نظریه کاملاً غلط است از این جهت که روزانه در مراکز مختلف پوست های تیره نیز لیزر می شوند. پس، مسئله پوست تیره نمی باشد.

مشکل واقعی این است که برنزه کردن فرایندی است که در طول آن مقدار زیادی گرما به پوست وارد شده و در آن جمع می شود. لیزر نیز یک منبع حرارتی است، حتی اگر شما آن را احساس نکنید. بنابراین، برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد پوست باید بین جلسات لیزر و برنز کردن فاصله ایی در نظر گرفته شود (معمولا 1 تا 2 هفته کافی است).

16. چه کسانی کاندید مناسب لیزر نمی باشند؟

لیزر بر فولیکولهای مو سفید، خاکستری، قرمز و بلوند روشن تاثیر ی ندارد. همچنین، افرادی که دچار سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS) هستند نیز نتایج ضعیفی به درمان لیزر داشتند، مگر آنکه در طول لیزر حمایت های پزشکی مناسب را دریافت کنند.

17. آیا آقایان نیز می توانند لیزر کنند؟

بله، آقایان هم می توانند از این روش درمانی استفاده کنند. آقایان به جلسات درمانی بیشتر نیاز دارند. با این حال، اگر درمان به نحوی باشد که نوعی تغییر جنسیت محسوب شود ، مثلا موی ناحیه سبیل و ریش، برخی از مراکز درمان را انجام نمی دهند.

18. آیا می توان نحوه درمان را به نوعی انتخاب کرد که به جای حذف کامل باعث کم و نازک شدن مو شود؟

البته که می توان اینکار را کرد. در کلینیک فوق تخصصی لیزر آلومینا ( برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید) متخصصین با توجه به نیاز و در خواست شما نوع درمان مناسب را انتخاب کرده و در این راه به شما مشاوره دقیق و درست ارایه می دهند.

19. آیا دستگاه های مختلف اثرات متفاوت دارند؟

بله! با توجه به نوع دستگاه، سال تولید، کشور سازنده و موارد همراه مانند اولتراسوند اثرات دستگاه ها در لیزر درمانی و موبری متفاوت خواهد بود. اما، مهم تر از دستگاه پزشک تنظیم کننده و متخصص یا تکنسین انجام دهنده لیزر است. گاهی بهترین دستگاه ها در دستان افراد غیر متخصص و ناشی منجر به صدمات جبران ناپذیر می شوند.

درکلینیک  فوق تخصصی لیزر تهران اسکین مجرب ترین متخصصین و تکنسین ها لیزر درمانی را با بهترین دستگاه های موجود در بازار انجام می دهند.  (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)

20. هزینه درمان چه مقدار است و به چه نحوی پرداخت می شود؟

هر مرکز با توجه به سیاسیتهای مالی و مراجعین خود نحوه پرداخت را تعیین می کند.

برای کسب  اطلاعات کلینیک فوق تخصصی لیزر آلومینا اینجا کلیک کنید. 

 چرا مرکز فوق تخصصی لیزر تهران اسکین را برای درمان انتخاب کنم؟

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در مرکز فوق تخصصی لیزر آلومینا از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

 برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

[divider]

منبع : کلینیک فوق تخصصی لیزر آلومینا https://www.tehranskin.com/

گردآورنده : شیرین قلی زاده

[divider]

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments