سه روش خانگی برای داشتن پوست زیبا

زیبایی با روش خانگی

زیبایی طبیعی با پوست زیبا شروع می شود. یاد بگیرید چگونه پوست خود را سالم نگه دارید درخشش پوست و زیبایی طبیعی آن به جدابیت بیشتر کمک می کند. رژیم غذایی و ورزش ، استفاده از مواد پاک کننده و مرطوب کننده ملایم نیز بسیار مهم است.

بخار دادن صورت

روش 1: تکنیک بخار دهی و انجماد

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  1. صورت خود را یک ظرف آب جوش بخار دهید تا منافذ پوست باز شود.
  2. با استفاده از ماساژ جوش شیرین در سراسر صورت می توانید از شر دانه های سرسیاه خلاص شوید .
  3. با استفاده از ماسک بلغور جو دوسر و عسل پوستهای قدیمی صورت را حذف کنید.
  4. پوست را با آب سرد شستشودهید.
  5. با استفاده از این روش صورت خود را بخار دهید.

چای سبز

  • یک فنجان چای سبز دم کنید.
  • 3 برش خیار، آب نیمی از یک لیمو، مقداری شیر، یک قاشق مربا خوری روغن ویتامین E اضافه نمایید.
  • ازروغن طبیعی هسته زردآلو استفاده نمایید: روغن طبیعی باعث جذب بالای اسیدهای چرب اولئیک و اسید لینولنیک ضروری و همچنین ویتامین های A و E می شود.
  • روغن گل رز: این روغن طبیعی حاوی بالاترین سطح امگا 3 و امگا 6 و همچنین ویتامین C می باشد.
  • روغن گل گاوزبان: دارای بالاترین منبع چربی گاما-لینولنیک اسید می باشد که ضروری ترین ماده برای بازسازی سلولی پوست است. مطالعات بالینی نشان می دهد، روغن گل گاوزبان یک عامل بسیار موثر برای درمان اختلالات پوستی و کاهش علائم التهابی مرتبط با این اختلالات می باشد.
  • عصاره جوانه دانه آفتابگردان: حاوی آنتی اکسیدان موثر می باشد که پوست را در برابر خورشید و آلاینده های محیطی محافظت می کند.
  • عصاره جوانه دانه انگور: عصاره جوانه دانه انگور حاوی سطوح بسیار بالایی از آنتی اکسیدان ها می باشد که در مبارزه با رادیکالهای آزاد موثر است.
  • همانگونه که آنچه وارد بدن شما می شود مهم است، آنچه روی بدن و پوست شما قرار می گیرد نیز حائز اهمیت می باشد. امروزه مشخص شده داروهایی که دارای مولکولهای کوچک می باشند به راحتی از طریق پوست وارد بدن می شوند. این مطلب در مورد سموم و مرطوب کننده ها نیز صدق می کند. عصاره دانه جوانه زده به اندازه ای کوچک است که می تواند از پوست عبور کند. به جای خوردن روغن و رسانیدن آن به پوست از طریق هضم آن توسط بدن ، براحتی می توانید آن را مستقیماً روی پوست خود بمالید.
  • این مواد را با هم مخلوط کرده و به عنوان یک محصول گیاهی آرایشی استفاده نمایید.
  • محلول را به همراه یک فنجان آب درون یک کاسه بریزید.
  • روش دیگر استفاده از مواد در دمای معمولی و یا پس از بخار صورت می باشد.
  • از این مواد بصورت ضربه ای می توان به عنوان پاک کننده صورت استفاده نمود.

میوه

روش 2 : تغذیه

به طور طبیعی یک رژیم غذایی سالم، همه مواد مهم و مغذی برای پوست سالم را تأمین می کند. دور ماندن از سموم نیز اهمیت دارد. بهترین راه برای جلوگیری  ورود سموم به بدن ، داشتن زندگی سالم و رژیم غذایی حاوی غلات، گردو، بادام، دانه آفتابگردان و آووکادو می باشد.

برای داشتن پوست سالم شما نیاز به خوردن غذاهای سالم و پرهیز از هر گونه مواد غذایی حاوی کربوهیدراتهای تصفیه شده مانند نان سفید و بیسکویت ها خواهید داشت.  با نوشیدن مقدار زیادی چای و آب مطمئن شوید که بدن شما هیدراته می باشد.

غلات کامل، آنتی اکسیدان های ضد پیری بیشتری برای شما فراهم می آورد و همچنین یکی از عناصر کلیدی برای داشتن پوست سالم یعنی فیبر را دارا می باشند. فیبر با جذب سموم و شستشوی روده ها به بدن کمک می کند تا پاک گردد. این  عمل تا حد زیادی به  سوخت و ساز بدن کمک می کند و باعث کاهش فشار بر روی کبد می گردد. دیگر اهمیت فیبر این است که  فیبر مایعات را جذب است وباعث سیر شدن و کاهش اشتهای کاذب می شود. وقتی بدن از درون پاک باشد این شانس را خواهید داشت تا به جای تلاش برای خارج کردن سموم و مواد زائد ، بدن با انتقال مواد مغذی به پوست  روی زیبایی آن متمرکز شود.

تغذیه بخش عمده ای از سلامت پوست می باشد. بدن خود را به عنوان یک ماشین در نظر بگیرید: غذایی که می خورید، سوخت این ماشین می باشد. شما برای ماشینی که بنزین مصرف می کند از گازوئیل استفاده نمی کنید. به همین ترتیب نباید برای بدن خود نیز از غذای نامناسب استفاده کنید.

  1. مقدار زیادی آب، چای سبز یا گیاهی بنوشید.
  2. از یک مکمل مولتی ویتامین خوب و یا یک مکمل خاص برای پوست، مو و ناخن استفاده کنید. و یا حتی بهتر از یک رژیم غذایی بسیار سالم که شامل امگا 3 و امگا 6 موجود در بادام، گردو، دانه آفتابگردان و دانه انگور باشد پیروی کنید. مطمئن شوید که مقدار زیادی ویتامین C – که در کلم بروکلی، مرکبات و جعفری می باشد دریافت می کنید.
  3. از محصولات گیاهی مراقبت از پوست که شامل عصاره جوانه هسته انگور می باشد استفاده کنید. مولکول این مواد به اندازه ای کوچک است که به راحتی جذب پوست شده و آن را مرطوب و محکم نگه می دارند.
  4. مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات طبیعی استفاده نمایید ( انواع گوناگون).
  5. ماهی های روغنی مانند ماهی خال دار تازه و وحشی و ماهی قزل آلا وحشی بخورید. (برای درخشش پوست)

یوگا

روش 3: ورزش

ورزش نیز بخش بسیار مهمی ازمراقبت زیبایی های طبیعی برای پوست است. پیاده روی سریع در طبیعت هوای تازه و اکسیژن لازم را برای بدن شما فراهم می آورد. این فعالیت ذهن شما را آرام می کند و در عین حال باعث بهبود گردش خون در تمام بدن می گردد. گردش خون بزرگ به بدن کمک می کند تا مواد مغذی را به سلول رسانده و مواد زائد را حذف نماید. همپنین تون عضلانی بزرگ باعث می شود تا زیباتر به نظر بیایید. بعد از حدود 30 تا 40 دقیقه ورزش میزان اندروفین خون افزایش یافته و چشم انداز خوبی را در زندگی فراهم خواهد کرد.

  1. شکی نیست که استرس اولین علت بروز آکنه و چین و چروک صورت می باشد. شما می توانید روزانه از حمام آبگرم یا برخی از حرکات یوگا استفاده کنید. آرامش پیدا کنید که باعث زیبایی درون و برون خواهد بود.
  2. اگر استرس و صدمات ناشی از ورزش را دوست ندارید، پرش در ترامپلاین و یا ورزش در آن را امتحان کنید. این عمل بسیار سرگرم کننده و در واقع سالم می باشد و، شاید حتی جایگزین ورزش گردد.
  3. در ورزش ازدوستان و یا اعضای نزدیک خانواده بخواهید تا به شما ملحق شوند. هیچ چیز خسته کننده تر از ورزش به تنهایی نیست.

پیاده روی

منبع:

http://www.wikihow.com/

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments