زرد زخم و انواع آن

زرد زخم و انواع آنزرد زخم، یک بیماری پوستی بسیار مسری می باشد، که معمولاً بر روی صورت و گردن و دست کودکان رخ می دهد. در کودکانی که پوشک می بندند نیز ممکن است در اطراف نواحی پوشک این زخم ها بروز کنند.در بزرگسالان بروز زرد زخم به ندرت اتفاق می افتد که معمولاً با شرایط پوستی دیگر و یا عفونت همراه می باشد.

زرد زخم به واسطه  باکتریهای پیوژنز استرپتوکوک و استافیلوکوک اورئوس رخ می دهد. درمانی که برای زرد زخم توصیه می شود اغلب به باکتری مسبب زرد زخم بستگی دارد. این بیماری به درمان خوب جواب می دهدو  معمولاً در عرض 2 تا 3 هفته بهبود می یابد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

انواع زرد زخم

چندین نوع زرد زخم وجود دارد، که نشانه های هر کدام و علل آن متفاوت می باشد:

زرد زخم کنتاگیوسا

که زرد زخم غیر تاولی نیز خوانده می شود و رایج ترین نوع زرد زخم در کودکان می باشد، و بسیار مسری  میباشد. این نوع زرد زخم معمولاً با زخم های قرمز اطراف بینی و دهان آغاز می شود. ین نوع زخم اگرچه ممکن است با خارش همراه باشد ولی بیمار هیچ گونه دردی احساس نمی کند. این زخم ها به سرعت پاره شده و ترشحات آبکی و چرکی آن به صورت عسلی رنگ روی پوست دلمه می شود.  در زرد زخم غیر تاولی علائمی مانند تب در کودکان کمتر دیده شده است ولی اگر شدت عفونت زیاد باشد ممکن است باعث ایجاد تورم در گره های لنفاوی گردد.

 

زرد زخم بولوز

این نوع زرد زخم بیشتر در کودکان زیر دو سال رخ می دهد، تاول ها معمولاً در نیم تنه، بازوها، و ساق پاها بروز می کنند. این تاول ها در ابتدا روشن به نظر می رسند و رفته رفته تیره تر می شوند.  در این نوع از زرد زخم تاول های ایجاد شده معمولا دردناک بوده و روی تنه بازو و ساق ظاهر می شوند و به سرعت نیز گسترش پیدا می کنند همچنین مدت زمان بیماری نسبت به نوع غیر تاولی طولانی تر می باشد. زرد زخم تاولی به همراه علائم و نشانه هایی مانند تب، اسهال، ضعف و بی حالی بروز می کند.

اکتیما
زرد زخم علاوه بر نوع تاولی و غیر تاولی دارای فرم جدی تری با نام اکتیما می باشد. در این زرد زخم عفونت به لایه دوم پوست نفوذ کرده و ممکن است گره های لنفاوی را در نقاط مختلف بدن درگیر کند همچنین زخم هایی که روی ساق و پا ایجاد می شوند حاوی چرک بوده و کاملا دردناک می شوند و در نهایت به زخم های عمیق تبدیل شده که بعد از بهبودی کامل نیز اثر زخم باقی می ماند.
منبع:

healthline

 

 

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments