ریزش مو در زنان، چرا و به چه علت؟

 

ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان

 

ریزش مو در زنان پس از ۳۰ سالگی به صورت شایعی دیده می شود. این ریزش مو معمولا بدون هیچ یافته بالینی است. اما مطالعات جدید نشان داده است که در این زنان سطح سرمی هورمونی به نام  DHEAS بالا است.  سولفات دی هیدرو اپی آندرسترون هورمون مردانه ضعیف تولید شده در هر دو مردان و زنان است. این هورمون توسط غدد فوق کلیوی آزاد شده است غدد آدرنال تولید کننده DHEA ، کوچک، غدد مثلثی شکل در بالای کلیه ها واقع می باشد. بالا بودن سطح سرمی این هورمون باعث ریزش مو با الگوی زنانه می شود.

اما دلایل دیگری در زنان موجب ریزش مو می گردد که عبارتند از :

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

ریزش مو

ریزش مو به دلیل کشیدگی و آرایش مو

بسیاری از خانمها  موی سر خود را برای ساعات طولانی در پشت سر خود می بندند. این کشش موجب ریزش مو می گردد که البته موقتی می باشد. استفاده زیاد از ژل ها و دیگر مواد آرایشی نیز در ریزش مو موثر است. این نوع ریزش مو اغلب در پیشانی و کناره‌های پوست سر (جایی که مو تحت بیشترین فشار است)، دیده می شود.

 

بارداری و ریزش مو

ریزش مو به دلیل بارداری

 

بعضی از خانم‌ها پس از زایمان، دچار ریزش موی شدید می‌شوند. این ریزش مو، حدود 1 تا 6 ماه ادامه می‌یابد، سپس رشد طبیعی مو از سر گرفته می‌شود. این نوع ریزش مو ممکن است پس از سقط جنین هم دیده شود.البته همه مادران دچار این عارضه نمی‌شوند.

 

قرص ضد بار

ریزش مو به دلیل مصرف قرص‌های ضدبارداری

 

تعداد کمی از خانمها با خوردن این قرص‌ها دچار ریزش موقتی مو می‌شوند. بیشتر اوقات پس از قطع دارو، ریزش مو رخ می‌دهد. خانم‌هایی که موقع استفاده از این قرص‌ها دچار ریزش مو می‌گردند، ممکن است زمینه ارثی هم داشته باشند و ریزش موهای شان با مصرف قرص‌ تشدید گردد.وقتی خانمی مصرف این قر‌ص‌ها را قطع می‌کند، دو یا سه ماه بعد متوجه ریزش موهای سرش می‌شود. این ریزش ممکن است 6 ماه طول بکشد و سپس متوقف شود.

 

رژیم غذایی و کم مویی

ریزش مو به دلیل رژیم‌های لاغری

 

رژیم های لاغری غیر اصولی و غیر علمی ممکن است موجب ریزش مو گردد. رژیم لاغری که شدیدا کمبود پروتئین داشته باشد، در رشد مو تاثیر خواهد گذاشت، زیرا مو اساسا از پروتئین تشکیل شده است. افراد باید در هر سنی، به مقدار کافی پروتئین مصرف کنند تا رشد طبیعی مو حفظ گردد. غنی ترین منابع پروتئین به ترتیب شامل تخم مرغ، شیر و لبنیات، انواع گوشت و حبوبات است.برخی رژیم‌های لاغری به کم‌خونی فقرآهن منجر می‌گردند که می‌تواند باعث ریزش مو شود.

 

ریزش مو در زنان

ریزش مو با الگوی زنانه

موهای سر اکثر خانم‌ها با افزایش سن، به‌طور پراکنده کم‌پشت می‌شود که به آن “ریزش موی زنانه” می گویند و مشابه طاسی مردانه است، ولی خانم‌ها هرگز کاملا طاس نمی‌شوند.

این ریزش مو ممکن است مثل طاسی مردانه با عقب رفتگی خط مو همراه باشد ولی خیلی آهسته‌تر از طاسی مردانه پیشروی می‌کند. در این نوع ریزش مو نیز مانند ریزش موی مردانه، وراثت نقش دارد. آقایان بیشتر از مادر و خانم ها بیشتر از پدر، ریزش مو را به ارث می‌برند.

 

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه جوانسازی صورت و بدن

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

با نسل جدید دستگاه اسکارلت و تکنولوژی میکرونیدلینگ آر اف فرکشنال

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 55 درصد اینجا کلیک کنید

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments