رژیم گرفتن یا نگرفتن، مسئله این است!

از رژیم گرفتن های متوالی و پرهیز غذایی خسته شده اید؟ سلول های مغزی تان را به خاطر آن سرزنش کنید، نه خودتان!

دوران دشوار رژیم گرفتن
دوران دشوار رژیم گرفتن

آیا تا به حال سعی کرده اید که با پرهیز غذایی و رژیم گرفتن به وزن ایده آل دست پیدا کنید؟! اگر اینطور است، مطمئنا آن روزهای سخت و طاقت فرسا را به یاد می آورید که ولع خوردن غذای مورد علاقه تان را داشتید اما نمی توانستید حتی از نزدیکی آن بگذرید. مقصر اصلی یک گروه خاص از سلول های عصبی هستند که باعث ایجاد احساس ناخوشایند و میل شدید به غذا در فرد می شوند و همین تحمل گرسنگی را برای او سخت می کند.

 قطعا گرسنه بودن احساس بسیار ناخوشایندی است که اگر احساس گرسنگی و تشنگی بالقوه بد نبودند و این امکان وجود داشت که بتوان آنها را تحمل کرد، دیگر کسی برای تامین آب و غذا تلاش نمی کرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

محققان دریافتند زمانی که یک موش وزن کم می کند، یک سری از یاخته های عصبی مغز آن که به سلول های عصبی مربوط به آگوتی پپتید” معروف اند، شروع به فعالیت کرده و احساس گرسنگی و تشنگی را هر چه بیشتر در مغز جاندار پرورش می دهند و این گونه سلول های گرسنه نیز در مغز انسان از پیش وجود داشتند.

زمانی که احساس گرسنگی و تشنگی به سراغ   فرد می آید، خلق و خوی انسان تغییر می کند و یکجوری بد می شود. سلول های عصبی مرتبط با آگوتی پپتید (AGPR Neurons ) در قسمتی از مغز لانه کردند که تمام احساسات آدمی از احساس گرسنگی و  تشنگی گرفته تا خواب انسان را تنظیم می کند.

 حال می خواهیم بدانیم که چرا این مطلب مهم است و اصولا احساس گرسنگی و تشنگی از کجا ناشی می شوند. با بی اثر کردن سلول های عصبی مرتبط با آگوتی پپتید در مغز موش، دانشمندان توانستند نوع غذاهایی که موش دوست داشت یا مکان هایی که معمولا به آن جاها سر می زد تحت تاثیر قرار داده و تغییراتی در آنها ایجاد کنند. با ساخت و ایجاد دارویی که این سلول های عصبی  گرسنه را سرکوب می کند، توانستند وزن موش را تا حد زیادی پایین بیاورند. ( اگر عادت دارید که روی مبل بخوابید و دائما تنقلات بخورید، این سلول های عصبی نقش مهمی را در تقویت احساس گرسنگی و پیگیری عادات بد ایفا می کنند).

اینجا ما متوجه می شویم که با چه عامل بازدارنده ای در فرآیند کاهش وزن رو به رو هستیم. اشخاص به یک برنامه غذایی مناسب و تشویق و انگیزه از سوی اطرافیانشان نیاز دارند تا بر این احساسات منفی غلبه کنند

با رعایت برنامه غذایی و خواب مناسب و همین طور خاموش کردن و از کار انداختن دستگاه تنظیم حرارت، می توانید به وزن دلخواه خود دست پیدا کنید.

منبع:

http://www.shape.com

[divider]

کلینیک فوق تخصصی لاغری، پوست و زیبایی آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments