رژیم های سنگین چه بلایی بر سر شما می اورند ؟

رژیم

اگر شما برای مدتی طولانی از رژیم های غذایی سنگین استفاده کنید ,پس از ان باز گشت به رژیم عادی برای بدنتان خطرناک خواهد بود .

البته این رژیم های میتوانند در طی زمانی کوتاه حسابی وزن شما را تغییر دهند ولی در عین حال باعث نوسانات خلقی میشوند  و در طی بلند مدت هم سیستم متابولیسم بدن شما را دچار اختلال میکنند ,به افزایش وزن مجدد و حتی عواقب بدتر  منجر میشوند .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در این پست ما به مشکلاتی  میپردازیم که بر اثر استفاده از رژیم های غذایی نامتناسب برای شما بوجود می اید :

اب بدن خود را زا از دست میدهید 

اگر فکر میکنید که یک رژیم سنگین میتواند در مدتی کوتاه چربی های شما را بسوزاند کاملا در اشتباه هستید زیرا این رژیم ها در واقع باعث میشوند تا اب بدن خود را از دست بدهید و به همین دلیل وزنتان کم میشود .

زمانی که شما میزان کالری و یا کربوهیدرات در غذای خود را محدود میکنید ,اولین منبع انرژی از بدن شما میشوزد که همان گلیکوژن است _نوعی از کربوهیدرات که در کبد و ماهیچه ها ذخیره میشود و به هر گرم ان اب متصل است .

میزان قند خون شما نامتعادل میشود 

بسته بر نوع رژیم غذایی مصرفی ,شما در طی روز میزان کافی از کربوهیدرات ,پروتئین ,چربی و فیبر را دریافت نمیکنید تا میزان انسولین و قند خون شما را به حالتی ثابت نگاه دارد .

اگر شما از یک رژیم سم زدایی-پاک سازی استفاده میکنید ,میزان بالای قند و میزان پایین فیبر باعث میشود تا قند خون شما با سرعت زیادی بالا رود و سپس افت کند که در نهایت به مقاومت در برابر انسولین تبدیل میشود  که خود یکی از علائم بیماری دیابت نوع دوم میباشد .

عضلات شما تحلیل میروند 

زمانی که شما از یک رژیم طولانی مدت و ارام استفاده میکنید و هفته ای نیم کیلو کم میکنید ,75 درصد از وزن از دست رفته چربی میباشد و 25 درصد از ان ترکیبی از عضلات و اب میباشد .اگر میزان کالری مصرفی شما بین 1000 تا 2000 باشد انگاه بدنتان از پروتئین عضلانی برای جبران انرژی استفاده میکند .

بنا بر تحقیقات انجام شده میزان ماهیچه ی از دست رفته در یک رژیم کوتاه مدت به نسبت بلند مدت 3 برابر بیشتر است .بنابراین ممکن است که شما تا حدی وزن کم کنید ولی از نظر ظاهری تغییر چندانی نخواهید کرد .

همچنین در صورتی که کاهش وزن با سرعت بسیار بالایی صورت گیرد ,ان گاه ماهیچه های قلب شما تضعیف میشوند .مثلا رژیم های غذایی مبتنی بر مایعات با کالری های خیلی پایین منجر به تغییر ریتم بطنی و در نهایت مرگ میشود .

سرعت سوخت و ساز بدنتان کاهش می یابد 

هر چقدر ماهیچه های شما کمتر باشند به همان نسبت سرعت سوخت و ساز بدن کاهش می یابد و یا کالری ها دیر تر میسوزند و پس از ان این سوخت و ساز در حدی کم میشود که شما اصلا هیچ وزنی از دست نخواهید داد و به همین دلیل است که رژیم های غذایی بعدی نمیتوانند به خوبی وزن شما را کاهش دهند .

در نهایت مغز شما به علت کاهش کالری مصرفی ,از دیگر ذخایر موجود استفاده میکند تا شما را از مرگ نجات دهد .این سیستم در قرون اولیه که ذخیره غذایی بسیار کم بوده است به نفع انسان عمل میکرد ولی امروزه چندان فایده ای ندارد .

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments