روش های شگفت انگیز برای رفع چروک های پوستی

روش های شگفت انگیز برای رفع چروک های پوستی
روش های شگفت انگیز برای رفع چروک های پوستی

اصول مناسب را برای محافظت از پوست خود تمرین کنید.

اگر واقعا می خواهید پوستی صاف داشته باشید و جوان به نظر برسید، بهتر است با اصول مهمی در این راستا کار را شروع کنید، که عبارتند از:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • اجتناب از خورشید
  • استفاده از ضد آفتاب و محافظ های بزرگ
  • ترک سیگار
  • استفاده از مرطوب کننده

به پشت بخوابید

وقتی هر شب با یک حالت خاص می خوابید، این امر باعث می شود به مرور زمان خطوطی روی پوست ظاهر شوند – این خطوط در زمان خواب و در لایه های بیرونی پوست ظاهر می شوند و پس از بیدار شدن نیز برطرف نمی شوند. خوابیدن به پهلو باعث ظاهر شدن خطوط روی گونه ها و چانه می شود. در حالکه خوابیدن به شکم، به شکلی که صورت رو به زمین باشد، باعث بروز خطوط اخم می شود.

ماهی سالمون بیشتر بخورید

ماهی سالمون یک منبع بسیار مهم از پروتئین است و پروتئین نیز یکی از مهم ترین بخش های سازنده پوست می باشد. این ماهی حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 نیز می باشد. متخصصان معتقدند اسیدهای چرب پوست را تغذیه می کنند و باعث طراوت و جوانی آن می شوند که خطوط و چروک پوست را به حداقل می رسانند.

سعی کنید در زمان نیاز از عینک استفاده کنید

استفاده بیش از حد برخی ابزار، مانند عینک، روی چهره باعث ایجاد چاله در زیر عضلات می شود و پس از مدتی چاله به وجود آمده تبدیل به چروک می شود. اگر عینکی هستید، بهتر است در زمان خواندن کتاب یا هنگام نیاز از آن استفاده کنید. عینک آفتابی خود را نیز با دقت انتخاب کنید. این عینک ها از چشم ها و پوست اطراف چشم محافظت می کنند.

از اسید آلفا هیدروکسی به مقدار زیاد استفاده کنید.

این اسید طبیعی سلول های مرده پوست را حذف می کند. از بین بردن سلول های مرده باعث می شود میزان خلل و فرج، خطوط نازک و چروک های ظاهری پوست، به ویژه در اطراف چشم ها، کاهش پیدا کند. شکل قوی تر این اسیدها به تولید کلاژن در پوست کمک می کند. این اسید در حقیقت نوعی پروتئین است که به پوست سفتی و قدرت می دهد. البته مصرف این اسید باعث بالا رفتن حساسیت پوست در مقابل نور خورشید می شود، بنابراین در زمان مصرف این اسید از ضد آفتاب های مناسب و کلاه و عینک آفتابی حتما استفاده کنید.

در شستن صورت خود زیاده روی نکنید.

آب رطوبت و چربی طبیعی پوست را از بین می برد. رطوبت و چربی طبیعی بر روی پوست از ان در مقابل چروک شدن محافظت می کند. اگر پوست خود را زیاد بشویید، لایه محافظ آن را از بین می برید. بهتر است از صابون های حاوی مرطوب کننده یا ژل یا کرم برای تمیز کردن صورت خود استفاده کنید.

ویتامین C برای پوست خود مصرف کنید.

برخی مطالعات نشان داده اند که کرم های حاوی ویتامین C می تواند به تولید کلاژن در پوست کمک کند. ویتامین C از پوست در مقابل اشعه های UVA و UVB محافظت می کند و قرمری و لکه های پوستی را کاهش می دهد. به هرحال بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که حاوی مقدار مناسب ویتامین C هستند.

سویا برای محافظت از پوست

سویا به بهبود ظاهر پوست و محافظت از آن کمک می کند. بررسی ها نشان داده اند که سویای استفاده شده برای پوست یا مصرف شده به عنوان یک مکمل (نه به عنوان غذا) می تواند از پوست در مقابل خورشید محافظت کند و یا آسیب های ناشی از آفتاب را بهبود بخشد. این محصول به ساختار و سفتی پوست کمک می کند.

کاکائو به میزان مناسب استفاده کنید.

بررسی ها نشان داده اند که کاکائو حاوی میزان بالایی از دو آنتی اکسیدان می باشد که از پوست در مقابل آسیب های خورشید محافظت می کند، جریان خون را به سلول های پوستی بهبود می بخشد و باعث نرمی و لطافت بیشتر پوست می شود.

منبع:

http://www.webmd.com/beauty/ss/slideshow-reducing-wrinkles

نگارنده: سمیه محمدی 

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments