روش های از بین بردن علائم پیری پوست بدن

ضد پیری

درمان علائم پیری در تمام بدن

امروزه، مراقبت از پوست بحث معمول تمامی مکالمات است. درمان علائم پیری در مناطق قابل دید بیشتر از دیگر مناطق بدن است. بنابراین شناخت فیزیولوژی پوست در تمامی مناطق بدن در نگهداری آن بسیار مفید است.

پوست گردن، سر و سینه

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پوست گردن، سر و سینه بسیار نازک تر از پوست دیگر نقاط بدن است. بنابراین، بیشتر مستعد ابتلا به شل شدن و چروک است.

فیزیولوژی

به دلیل نداشتن غده چربی موجود در پوست صورت، پوست گردن، سر و سینه چربی و رطوبت لازم جهت جلوگیری از خشکی و کم آبی را ندارد و در نتیجه تعریق بالا می رود.

چالش دیگر در این منطقه از پوست این است که با بالا رفتن سن توزیع و نگهداری کلسیم در پوست به خوبی انجام نشده و در نتیجه عملکرد کراتینوسیت (سلول تولید کننده کراتین) مختل و پوست نازک می شود؛ که باعث شل شدن و ایجاد چین و چروک بیشتر در این منطقه از پوست است.

متاسفانه این ترکیب ناخوشایند، یعنی نازک تر بودن پوست/ افزایش عروق/ از دست دادن کلسیم/ و از دست دادن آب، باعث افزایش خطوط، چین و چروک، پوست قرمز و لکه دار، و افزایش هیپرپیگمانتاسیون است.

 

درمان

ترکیبی از هیدروکسی میتیونین کلسیم و اسید سولفونیک آمینوپروپان 3، شل شدگی و چروک را هدف قرار می دهد و باعث افزایش ثبات و استحکام ،قابلیت ارتجاعی، بهبود رنگ کلی پوست و بافت در پوست گردن، سر و سینه می شود.

پپتیدها نیز موثر هستند؛ پالمی تویل تری پپتید 38 نسل جدید پپتید است که باعث تحریک سنتز ماتریکس خارج سلولی (ECM) از جمله کلاژن، فیبرونکتین، اسید هیالورونیک، و لامینین-5 می شود.

رتینول، فرم مصنوعی ویتامین A، باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین و جلوگیری از تولید ماتریکس متانو پروتیینا (MMP)، آنزیم ها و پروسه اختلال رنگدانه ایی است؛ آنتی اکسیدانی که باعث سرعت کردش سلولی و در نتیجه روشن شدن و بهتر شدن پوست می شود. توجه شود که دوز مصرف باید کم باشد!  هیدروکینون، عصاره ریشه شیرین بیان، و اسیدهای کوجیک و لاکتیک مهار کننده های اختلال رنگدانه ایی هستند. بیسابولول، جلبک قهوه ای و قرمز، و عصاره جوانه گیاه کبر با تقویت دیوار مویرگی، پارگی مویرگی را کاهش می دهند. ویتامین نیاسیامین B نیز یک ماده مفید در کاهش هیپرپیگمانتاسیون، قرمزی و زردی پوست است.

دستانی زیبا

پوست دست

پوست دست بیشترین منطقه مورد استفاده است که به آن کمتر توجه می شود! ممکن است فکر کنید که پوست پا بیشتر آسیب می بیند، ولیکن این منطقه همیشه پوشیده است و در نتیجه در معرض اشعه ماورای بنفش نیست. روزانه پوست دست در معرض شوینده های متفاوت است که آب، ضد عفونی کننده ها و صابون باعث خشکی آن می شود. و همچنین در معرض اشعه ماورای بنفش است.

فیزیولوژی

در حدود 90 درصد از علائم پیری در دست، مانند چین و چروک، لکه های قهوه ای، و ظاهر چرمی ماند و خشک، به دلیل تماس بیش از حد با اشعه ماوراء بنفش است!!! نکته مهم دیگر، سرطان پوست است. کارسینوم سلول سنگفرشی (SCC) رایج ترین نوع سرطان پوست در دست است و پس از آن سرطان سلول بازال (BCC) و ملانوم قرار دارد. ناخن نیز باید محافظت شود؛ با توجه به اینکه بافت زیر ناخن از لحاظ متابولیکی فعال است، آن را مستعد ابتلا به ملانوما و کارسینوم سلول سنگفرشی می کند.

 

درمان

برای محافظت از پوست دست :

  • از سرم  آنتی اکسیدان ضد پیری و هیپرپیگمانتاسیون صورت می توانید روی پوست دستتان نیز استفاده کنید. بنابراین خساست نکنید، مقدار بیشتری کف دست ریخته و پس از مالیدن آن روی صورت، باقی را روی پوست دست و ساعد خود بمالید.
  • قاعده کلی در خصوص کرم های ضد آفتاب این است که 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، آن را به تمامی نقاط  خارج از لباس بمالید. پس این قاعده را به درستی استفاده کنید!
  • مراقب باشید که در هنگام رانندگی پوست دست در معرض اشعه UVA از طریق شیشه ی جلو است. بنابراین در هنگام رانندگی، سعی کنید دست ها را در موقعیتی قرار دهید که  در معرض مستقیم اشعه ماوراء بنفش نباشد. البته، فقط در صورتی که توانایی شما در رانندگی ایمن را مختل نکند.
  • هر شب قبل از خواب، مرطوب کننده اسید لاکتیک را  روی دست و آرنج بمالید.

پوست دور چشم

پوست دور چشم ، نشانگر خصوصیات فردی شماست! مثلا فردی که لبخند زیاد می زند در این منطقه به دلیل انقباضات عضله ایی دچار چروک کلاغی مانند است.

فیزیولوژی

خستگی، آلرژی، کم آبی بدن، و دیگر شرایط  می تواند به ورم، گودی و سیاهی زیر چشم منجر شود. به دلیل نازک تر بودن پوست در این منطقه حساس نسبت به پوست در دیگر بخش های صورت، هر گونه تغییر رنگ ملانین و یا تغییر جریان خون بیشتر مشهود می شود. با بالا رفتن سن، پوست پلک دچار افتادگی شده و به آن ظاهری پفدار می دهد.

درمان

سعی کنید از داروهای چند منظوره برای نگهداری از پوست دور چشمتان استفاده کنید. پپتیدهای موثری در دسترس هستند که در آن واحد هم  مناطق چین و چروک را پر می کنند ، هم ورم زیر چشم را کاهش می دهند، وهم حرکات عضلانی ایجاد کننده چروک را به حداقل می رسانند. امروزه نانو پپتیدهایی شبیه رتینول ساخته شده اند، که همان عملکرد را دارند بدون اینکه باعث حساسیت پوست شوند.

برخی گیاهان منحصر به فرد باعث کاهش پف زیر و بالای چشم را کاهش داده و باعث تولید پوست جدید می شوند. علاوه بر این، عصاره ساقه پرتقال نیز باعث افزایش ساختار و کشسانی پوست می شود.

برخی مواد آرایشی بهداشتی با دارا بودن مواد معدنی باعث روشن تر شدن پوست دور چشم می شوند. در انتخاب محصولات دقت کنید که متناسب با پوست شما باشد. قبل استفاده با شستشوی ملایم پوست را تمیز کنید. ماسک آبرسان گزینه بسیار مناسب جهت هیدراته کردن پوست است.

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه جوانسازی صورت و بدن

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

با دستگاه پیشرفته اسکارلت نسل جدید با تکنولوژی جوانسازی صورت و بدن

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 55 درصد اینجا کلیک کنید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments