رفع سلولیت

روش هایی برای مقابله با سلولیت

سلولیت

اغلب خانم ها در قسمت ران، باسن و یا شکم خود دارای سلولیت هستند. وجود سلولیت در این قسمت ها طبیعی است، اما اگر وجود این سلولیت ها شما را آزار می دهند، می توانید گام هایی برای از بین بردن آنها بردارید.

ورزش کردن

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ورزش یکی از بهترین روش های درمان سلولیت است. ورزش سلولیت را از بین نمی برد، اما قوی شدن عضلات در بخش هایی که سلولیت بروز می کند، باعث می شود، پوست این بخش ها صاف و یک دست به نظر برسد. یک برنامه سه بخشی، شامل رژیم غذایی سالم، ورزش و تقویت عضلات طراحی کنید.

خوردن غذاهای خام

به جای غذاهای بدون کالری، فیبر بیشتری بخورید – مانند غلات سبوس دار، میوه و سبزیجات. کربوهیدرات های موجود در انواع نان ها، آب نبات ها و نوشیدنی ها دارای کالری زیادی هستند. این کربوهیدرات ها منجر به ایجاد چربی، به خصوص در مناطق مستعد سلولیت می شوند.

کاهش وزن

هر چقدر لاغر و استخوانی باشید، باز هم دارای سلولیت خواهید بود، اما اضافه وزن این سلولیت ها را بیش از پیش قابل مشاهده می کند. اگر دارای اضافه وزن هستید، کاهش وزن می تواند به بهبود سلولیت ها کمک کند. عدم تعادل در رژیم غذایی سلولیت ها را بیشتر خواهد کرد. اگر وزن زیادی را از دست بدهید، سلولیت در بخش هایی که پوست شما شل شده باشد، قابل مشاهده خواهد بود. در مورد درمان و از بین بردن شلی پوست با پزشک خود مشورت کنید.

ترک سیگار

سیگار کشیدن بر روی دخایر خون پوست تاثیر می گذارد و پوست را نازک تر می سازد. این امر باعث می شود سلولیت در ناحیه باسن و ران شما قابل مشاهده تر شود. بنابراین ترک سیگار بهترین راه درمانی برای شما خواهد بود.

ماساژ دادن ناحیه دارای سلولیت

چند دقیقه را در روز به ماساژ دادن نواحی دارای سلولیت اختصاص دهید. این کار را می توانید در زمان دوش گرفتن یا استفاده از لوسیون های بدن انجام دهید. ماساژ دادن باعث بهبود جریان خون شده و مایعات اضافی را از بین می برد و در نتیجه ناهمواری های سلولیت کمتر به چشم خواهند آمد.

استفاده از محصولات گیاهی

استفاده از کرم هایی با عصاره های گیاهی به بهبود شکل ظاهری پوست کمک می کنند. به عنوان مثال محصولات دارای کافئین به سرعت باعث سفت شدن پوست می شوند. اما ممکن است برای شما محصول دیگری مفید باشد. می توانید محصولات مختلف را امتحان کنید.

استفاده منظم از کرم رتینول

زمانی که به دنبال کرم سفت کننده هستید، به عبارت رتینول دقت داشته باشید. رتینول باعث درمان سلولیت نمی شود، اما باعث بهبود ظاهر و بافت پوست خواهد شد. از رتینول باید حداقل به مدت 6 ماه استفاده کنید و محصول حاوی 0.3 درصد رتینول بهترین نمونه خواهد بود. رتینول باعث سفتی لایه بیرونی پوست می شود و در نتیجه نواحی ناهموار زیرین را پوشش می دهد.

تیره کردن پوست

ناهمواری های ناشی از سلولیت در پوست های تیره کمتر به چشم می آید. بنابراین اگر دارای پوست حساس هستید، می توانید از تیره کننده های موجود در بازار استفاده کنید.

استفاده از جوراب و ساپورت

اگر اغلب اوقات ساپورت یا جوراب های تنگ و ضخیم بپوشید، سلولیت های شما کمتر به چشم خواهد آمد. پ.شیدن لباس تنگ باعث می شود سلولیت مایعات را در خود نگه ندارد.

استفاده از ماساژ یا ساکشن

لیپوماساژ با استفاده از دستگاه مکش پوست را جمع کرده و ماساژ می دهد. این روش درمانی پر هزینه است و به چند جلسه درمان نیاز خواهد داشت تا نتایج دلخواه به دست آید.

لیزر و روش RF

لیزر و فرکانس رادیویی RF پوست را از بیرون گرم کرده و ماساژ و مکش را انجام می دهد. این روش ها به پوست ظاهری بهتر می دهند – برخی موارد این ظاهر به مدت 6 ماه یا بیشتر دوام خواهد داشت. این روش ها آسیبی به فرد نمی رسانند، اما ممکن است گران باشند و طی چند جلسه انجام شوند.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments