روش هایی برای داشتن پوست شفاف

  1. نوع پوست خود را بشناسید. پوست های مختلف به مراقبت های متفاوت نیاز خواهند داشت. بسیار مهم است که به چه نوع مراقبت پوستی نیاز دارید تا به هدف خود برسید. در اینجا به 3 نوع پوست متفاوت و توصیف آنها می پردازیم:

پوست شفاف

  • پوست خشک: این نوع پوست معمولا دارای یک ظاهر خسته است که گاهی فرد دارای پوست خشک احساس خارش و خشکی می کند و به علاوه این نوع پوست حساس تر است. پوست معمولا باید از بیرون و داخل آبرسانی شود و آغشته به کرم مرطوب کننده و لوسیون باشد.
  • پوست چرب: این پوست معمولا لغزنه و براق به نظر می رسد و دارای بافت چرب است. پوست چرب معمولا مستعد آکنه و جوش می باشد. بخار گیاهی و ماسک خاک رس برای این نوع پوست مفید است.
  • پوست معمولی: این نوع پوست یک هدیه است، نه بیش از حد چرب و نه بیش از حد خشک است. پوست معمولی اغلب بشاش به نظر می رسد، در عین حال نیاز به مراقبت هایی دارد. پاکسازی منظم و استفاده از تونر و مرطوب کننده برای این پوست مفید می باشند.
  • اکثر مردم در هر زمانی حداقل دارای دو نوع بافت پوستی متفاوت هستند. این بافت ترکیبی معمولا به این شکل است که ناحیه پیشانی، بینی و چانه (منطقع T در صورت) دارای پوست چرب است، در حالیکه پوست روی گونه ها، اطراف چشم ها ودهان معمولی یا خشک خواهد بود. این تفاوت در نوع پوست ها نیازمند روش های درمانی کتفاوتی خواهد بود. بنابراین افراد دارای پوست های ترکیبی باید به طور منظم پوست خود را ارزیابی کنند و برای بخش های مختلف پوست خود از محصولات متفاوت استفاده کنند.

پوست شفاف1

  1. آب زیاد بنوشید. آب بدن را پاک کرده و سموم بدن را دفع می کند. به علاوه به بدن و پوست آبرسانی می کند و چربی ها و کثیفی های پوست را از بین می برد. سعی کنید روزانه آّب زیادی بنوشید.
  2. از پاک کننده های طبیعی استفاده کنید. پاک کننده های حاوی مواد شیمیایی زیاد و خشن در حقیقت برای پوست مضر هستند. استفاده از پاک کننده های طبیعی به روشن شدن سریع تر پوست کمک کرده و از پاک کننده های غیرطبیعی بسیار موثرتر است.
  3. یک رژیم غذایی مناسب و مغذی را انتخاب کنید. مقدار زیادی میوه، دانه، مغزی جات و لوبیا بخورید. خوردن مواد غذایی سالم همراه با ویتامین ها و عناصر ریز مغذی می تواند کمک بزرگی به پوست کند. از خوردن بیش از حد گوشت، ماهی، تخم مرغ، غذاهای سرخ شده، آرد سفید و محصولات شکر سفید، قهوه، چای، نوشابه های غیر الکلی و الکلی، دخانیات، داروها، از جمله داروهای پیشگیری از بارداری و محرک های دیگر خودداری کنید. هر چیزی که فرآوری شده یا ساخته دست انسان باشد، در مقایسه با محصولات طبیعی، فاقد برخی مواد مغذی خواهد بود.
  4. کمتر آرایش کنید. استفاده از لوازم آرایشی زیاد در طولانی مدت به پوست آسیب می رساند. اگر مجبور به آرایش هستید، بهتر است فقط از مواد آرایشی طبیعی و معدنی استفاده کنید.
  5. برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار نگیرید. سعی کنید در نیمه روز (یعنی ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر) از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. اگر مجبور هستید برای مدت طولانی در مقابل نور خورشید قرار بگیرید، لازم است با پوشیدن کلاه و عینک آفتابی، از پوست خود محافظت کنید. خورشید منبع بزرگی از ویتامین D است، اما می تواند باعث بروز چین و چروک و سرطان پوست نیز شود. به یاد داشته باشید از کرم های ضدآفتاب دارای SPF 15 یا بالاتر استفاده کنید.
  6. حداقل 15 دقیقه در روز ورزش کنید. ورزش می تواند باعث درخشش پوست شما شود. پس از انجام ورزش های روزانه حتما پوست خود را بشویید. عرق و گرد و خاک منافذ پوستی را مسدود می کنند.
  7. اطمینان حاصل کنید که پوست خود را به درستی می شویید. صورت خود را با یک شوینده مناسب دو بار در روز بشویید. پس از آن از تونر برای بخش های آسیب دیده و حساس پوست استفاده کنید. در هنگام شستن صورت، به ویژه اگر آرایش خود را می شویید، ابتدا آب سرد را روی صورت بپاشید تا منافذ سفت شوند. سپس از پاک کننده استفاده کرده و آن را با آب گرم بشویید. آب گرم منافذ پوست را باز می کند و پوست را در مقابل باکتری، کثیفی و آرایش مقاوم می سازد. باز شدن منافذ کمک می کند که ماده خارجی که نزدیک سطح پوست است، از بدن خارج شود یا به عمق بیشتری از پوست جذب شود. اگر صورت خود را به درستی نشویید، ماده خارجی – کثیفی، چربی و باکتری – در فرایند شستشو جذب پوست می شود.

شستشوی نادرست فقط میکروب ها را پخش می کند و کثیفی ها را از بین نمی برد. پاشیدن آب سرد در ابتدا بر روی صورت منافذ را منقبض می کند، آنها را از مواد ناخواسته بیشتر حفظ می کند و در نتیجه حذف کامل خاک و کثیفی بدون پخش شدن باکتری و میکروب انجام می شود. پاشیدن آب سرد بر روی صورت پس از اتمام شستن نیز باعث انقباض مجدد منافذ و محافظت از آنها می شود.

  1. نوشیدن مقداری چای طبیعی در روز، مانند چای قرمز، به تصفیه خون و روشن شدن پوست کمک می کند. علاوه بر این تصفیه خون از طریق انتخاب یک رژیم غذایی مناسب، از بروز آکنه پیشگیری می کند. یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین های A، B complex و ویتامین C انتخاب کنید و یا اگر لازم است روزانه از این ویتامین ها به شکل داروهای خوراکی مصرف کنید. محققان دریافتند که ترکیب یک گرم ویتامین C با 100000 واحد ویتامین A در روز از بروز جوش های بلوغ تا حد زیادی پیشگیری می کند.
  2. برای لکه های عمیق و عفونت های طولانی مدت سعی کنید از سرکه سیب رقیق شده استفاده کنید. بخار روغن اسطوخودوس نیز می تواند به عنوان یک ضدجوش موثر عمل کند، به این صورت که چند قطره از این روغن را روی آب جوش بریزید و سر خود را روی ظرف و در معرض بخار آن نگاه دارید. بخار اسطوخودوس باعث باز شدن منافذ می شود و دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی است.
نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments