درمان جای جوش آکنه

روش درمان جای جوش

درمان جای جوش آکنه
درمان جای جوش آکنه

روش درمان جای جوش

مقدمه

امروزه انسان ها برای زیبایی هرچه بیشتر و سلامتی و حفظ بهداشت تلاش زیادی می کنند و برای تمامی انسان ها این عوامل از اهمیت خاصی برخوردار است.

در کنار این اهمیت تمام ما انسان ها به دنبال کیفیت بیشتر ، امنیت بیشتر وهم چنین تضمین و بی ضرر بودن این زیبایی هستیم. یعنی اگر بخواهیم با انجام دادن عملی بر روی بدن خود زیبایی خود را بیشتر کنیم، قبل از هر کاری به خوبی تحقیق می کنیم که آیا این کار ضرری در پی دارد یا خیر!. آیا مکان و مرکزی که در ان جا مورد معالجه قرار می گیریم کاملا بهداشتی است ؟ آیا در ان مرکز پزشک متخصص پوست و زیبایی حضور دارد؟ و مهمتر از این ها پیدا کردن بهترین روش از میان تمام روش ها است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

[toggle title=”جوش و یا به اصطلاح اسکار آکنه چیست؟؟” state=”open” ]

جوش و یا به اصطلاح اسکار آکنه چیست؟؟

به  تو رفتگی ها یی  که از جای جوش باقی می ماند اسکار آکنه می گویند . که بسته به عمق و ریشه ی جوش به دو نوع سطحی و یا عمیق تقسیم می شود.

[/toggle]

[toggle title=”روش های درمان جای جوش” state=”open” ]

درمان جای جوش آکنه
درمان جای جوش آکنه

روش های درمان جای جوش

در زمان های گذشته روش های  سطحی تر و پیش پا افتاده تری وجود داشته که ما در اینجا به ان ها  نمی پردازیم و به  سراغ روش های جدید تر می رویم.

[/toggle]

[toggle title=”روش ها یی که اخیرا در درمان جای جوش بکار می روند عبارت اند از:” state=”open” ]

روش ها یی که اخیرا در درمان جای جوش بکار می روند عبارت اند از:

1.میکرو درم ابریژن : در این روش به وسیله ی دستگاه میکرو درم ابریژن  قسمت سطحی پوست را برمیداریم بدون اینکه پوست زخم شود تا فرورفتگی ها از بین بروند . البته در این روش تکرار نیز شرط مهمی است، که هر2 یا 3  هفته یکبار باید انجام شود. شایان ذکر است که این روش برای آکنه ها و جاهای جوش عمیق توصیه نمی شود. زیرا نتیجه ی مطلوبی ندارد. در این روش هرچه تعداد جلسات بیشتری انجام شود، جای جوش ها سطحی تر می شوند.

درمان جای جوش آکنه
درمان جای جوش آکنه

معایب این روش    

1.این روش برای آکنه های عمیق کار بردی ندارد. بعد از هر جلسه ی درمان، پوست به شدت اسیب پذیر است و در مقابل آلودگی ها کاملا بی دفاع است ، زیرا یک لایه از پوست برداشته می شود. و دوران نقاهت بسیار حساسی دارد.

2.IPL در اصل لیزر نیست ولی بسیار  شبیه  به لیزر کار می کند. در این روش دستگاه با نوعی نور سلول های کلا ژن ساز پوست را تحریک کرده و باعث تولید  کلاژن می شود و در نتیجه  سطح پوست صاف تر شده و رد جوش ها به مرور از بین می روند.

3.co2 . در این روش باید هیچ جوش فعالی وجود نداشته باشد، یعنی پوست خالی از هر گونه جوش فعال و زنده باشد. همچنین در این روش کرم بی حسی  موضعی بکار می رود، زیرا با درد همراه است. در این روش فردی که با دستگاه کار می کند باید بسیار دقیق باشد و مهارت بسیاری داشته باشد . در این روش پوست فرد پانسمان می شود و این پانسمان تا 10 روز ادامه دارد و بعد از 10 روز پوستی صورتی رنگ و صاف به وجود می آید. ماندگاری این رنگ صورتی بر روی پوست از 1 تا 3 ماه طول می کشد و بعد از درمان حتما باید ضد آفتاب استفاده شود تا جای جوش ها تیره نشود.

درمان جای جوش آکنه
درمان جای جوش آکنه

4.لیزر co2 فرکشنال: این روش درمانی نسبت به روشهای دیگر تازه تر و جدیدتر می باشد . و از لحاظ سهولت و راحتی بسیار راحت تر از  co2می باشد و فرد بعد از لیزر شدن می تواند به سر کار برود و کارهای روز مره  ی خود را انجام دهد .در این روش بدون نیاز به داروی بی حسی منطقه ی مورد نظر لیزر می گردد و هیچ زخمی بر روی پوست ایجاد نمی شود. پس در نتیجه نیاز به هیچ گونه پانسمانی  ندارد. این  لیزر به هیچ عنوان عوارض احتمالی لیزر co2 را ندارد و فقط کمی قرمزی  در محل لیزر شده به وجود می آید ،  که ان هم در طی  2 تا 3 روز از بین می رود. این روش لیزر نیاز به تکرار دارد و باید چند جلسه لیزر تکرار شود که میزان این تکرار  3 تا 6 جلسه می باشد.

5.ساب سیژن: در این روش صورت فرد بی حس می شود وبا سوزن های مخصوصی قسمت چسبندگی پوست از لایه ی رویی پوست جدا می شود و لایه ی سطحی پوست با سوزن به سمت بالا کشیده می گردد و در نتیجه فرورفتگی ها ی سطح پوست صاف می شود.

درمان جای جوش آکنه
درمان جای جوش آکنه

زخم و التهابی که از خود جوش ها در زیر پوست بجا مانده است خود دلیل بر کلاژن سازی پوست و شادابی هر چه بیشتر مناطق آکنه دار می شود.

6:تزریق چربی: در این روش که بیشتر برای درمان اسکار های عمقی بکار می رود،  مقداری چربی از قسمتی از بدن خود فرد می گیرند و در گودی اکسار تزریق می کنند و این عمل باعث بالا آمدن گودی اکسار می شود و سطح پوست را تقریبا صاف می کند.

البته شایان ذکر است که جوش و اسکار ها درست است که باعث کم شدن زیبایی و  حتی اعتماد به نفس فرد می شوند اما باید بدانیم که مشکل جوش مشکلی است حل شدنی و قابل جلو گیری پس تا می توانیم کاری کنیم تولید جوش و آکنه روی پوستمان کم شود، و یا از ایجاد جوش بر روی پوست صورت خود جلوگیری کنیم. و به دنبال درمان نباشیم.

یادتون باشه همیشه پیشگیری از درمان بهتره.

نکاتی که باید برای مراجعه به مراکز لیزر و یا حتی برای لیزر شدن رعایت کرد:

  • حتما به مراکز مجاز مراجعه کنید که دارای پروانه ی بهداشت و مجوز رسمی از وزارت بهداشت دارند.
  • حتما به مراکزی مراجعه کنید که دارای یک پزشک متخصص پوست هستند.
  • حتما به مراکزی مراجعه کنید که در ان بهداشت بطور کامل رعایت شده باشد.

[/toggle]

[su_box title=”منابع” style=”bubbles” box_color=”#cb0d11″ title_color=”#110e0e”]

منابع

www.tehranskin.com

https://www.tehranskin.com/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%DA%A9%D9%86%D9%87/

محقق : وحید محمدی

[/su_box]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments