گوجه فرنگی و صورت

روش‌های طبیعی تضمین کننده زیبایی پوست

زیبایی پوست
زیبایی پوست

 

شاید هیچ وقت برای اطلاع از رمز و راز های زیبایی به جز متخصص پوست به گزینه دیگری فکر نکنید ولی حقیقت این است که گذشتگان ما نیز از روش‌های طبیعی و مؤثر زیادی برای زیبایی پوست خود استفاده می‌کردند .
این ترکیبات گیاهی خیلی موثرتر و بهتر از انواع محصولات ارایشی و بهداشتی هستند و واقعاً معجزه میکنند .البته آن‌ها ارزان هم هستند و شما مجبور نیستید برای تهیه هر کدام ملبغ زیادی هزینه کنید .
در این پست به تعدادی از روش‌های سنتی و مؤثر در زیبایی پوست اشاره میکنیم :

1.ماده گیاهی معجزه اسا -زردچوبه

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

زردچوبه نوعی روش کاربردی قدیمی برای زیبایی پوست است .این ماده خاصیت‌های انتی باکتریال ،ضد عفونی کننده وانتی اکسیدان دارد که با هم میتوانند جای زخم و اکنه ر از بین ببرند و از بروز اکنه جلوگیری نمایند .همچنین زردچوبه شفافیت پوست در طی زمان را بیشتر میکند .زردچوبه در همه خانه‌ها استفاده می‌شود و جزیی ضروری برای تمام ماسکهای خانگی است .

2.پوست خود را با ترکیب لیمو و خیار روشن کنید

لایه برداری شیمیایی و روشنی پوست از قدیم الایام وجود داشته است .ولی در گذشته از مخلوط خیار و لیمو برای رفع آلودگی و یا تیرگی پوست استفاده می‌کردند .هر دو ماده دارای عاملهای لایه بردار طبیعی بوده و عمل‌کردی بهتر از تمام محصولات شیمیایی دارند .

3.رهایی از اکنه ها با لیمو ترش

اکنه ها و یا جوش ها همیشه عاملی برای نابودی زیبایی پوست هستند و عده زیادی را نگران میکنند به‌خصوص وقتی که یک روز پیش از یک اتفاق مهم بروی صورت شما ظاهر می‌شوند .یک لیموی تازه را فشار دهید و عصاره آن را با مقدار مساوی از آب مخلوط کنید .و سپس آن را بروی اکنه ها بمالید .ویژگی های انتی باکتریال لیمو نه تنها به شما کمک میکند تا از شر اکنه ها راحت شوید بلکه پوستی زیبا و شفاف داشته باشید .

4.سیب زمینی و رفع حلقه های کبودی

سیب زمینی به خوبی میتواند حلقه های تیره دور چشم و یا پف آن‌ها را از بین ببرد .فقط کافی است یک سیب زمینی خام را قطعه قطعه کرده و شسته و به مدت پنج تا ده دقیقه زیر چشمان خود بگذارید .نتایج را به زودی مشاهده خواهید کرد .

5.عسل و پوستی زیبا و شفاف

امروزه بیشتر ما قند را با عسل و یا همان شیرین کننده های طبیعی جایگزین میکنیم .در گذشته از عسل به عنوان ماسک زیبایی استفاده می‌شده است .البته عسل شفافیت و زیبایی ویژه ای هم به پوست شما خواهد داد .

6.معجزه انگور فرنگی

اگر می‌خواهید موهایی بلند و ضخیم و سیاه داشته باشید ،میتوانید کمی انگور فرنگی رابه رژیم غذایی خود اضافه کنید .این ماده دارای ویتامین ث و بسیاری از انواع مواد مغذی است .با مصرف این انگور ها میتوانید موهای خود را به شکل مورد علاقه تان تبدیل کنید .این ماده شوره مو را نیز کاهش داده و از ریزش مو جلوگیری میکند .

7.خامه تازه برای پوست های خشک

خامه تازه در گذشته برای رفع خشکی پوست و بهبود ظاهر آن مورد استفاده قرار می گرفته است .

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments