بهترین روش رفع موهای زائد

کدام روش برای رفع موهای زائد بهتر است؟ (بخش دوم)

بهترین روش رفع موهای زائد
رفع موهای زائد

وکس کردن

استفاده از وکس روش دیگری برای رفع موهای زائد است. زمانی که وکس خریداری می کنید، دقت کنید که وکس صورت با وکس بدن متفاوت است. قبل از استفاده از وکس تست پچ را روی خود انجام دهید تا مطمئن شوید به وکس حساسیت ندارید و همچنین دمای وکس مناسب است.

عوارض وکس نیز عبارتند از التهاب و قرمزی پوست، بروز جوش های پوستی و افزایش موهای زیر پوستی. یکی از بزرگترین محدودیت های استفاده از وکس این است که باید منتظر بمانید موهای زائدتان تا حدی رشد کرده و بلند شوند تا بتوانید از وکس استفاده کنید. به علاوه اگر از داروهای رتینوئید استفاده می کنید، نمی توانید از وکس برای رفع موهای زائد خود استفاده کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

دستگاه های لیزر خانگی

دستگاه های لیزر خانگی نسبتا جدید هستند و یکی از مهم ترین مشکلات آنها این است که نتایج لیزرهای خانگی نیز موقت است. این دستگاه ها از پرتوها و پالس های لیزر برای آسیب زدن به فولیکول های مو استفاده می کنند. این روش تا حدی طولانی تر از دیگر روش هاست و رشد مجدد موهای زائد حدود 6 ماه طول می کشد.

مشکل لیزرهای خانگی این است که فرد استفاده کننده مهارت و دانش کافی برای استفاده از این دستگاه ها را ندارد. برای استفاده از لیزر علاوه بر آمادگی هایی که قبل از هر جلسه لازم است، رعایت برخی نکات نیز ضروریست، از جمله ابتلا به برخی بیماری ها و یا مصرف برخی داروها با استفاده از لیزر تداخل دارند و این مسائل را فقط پزشک متخصص و یا اپراتور آموزش دیده و با تجربه تشخیص می دهد.

به علاوه دستگاه های لیزر خانگی کم قدرت تر از دستگاه های لیزر حرفه ای هستند، بنابراین فدرت آنها در رفع موهای زائد زیاد نیست.

رفع موهای زائد با استفاده از لیزرهای حرفه ای

این روش نیز دائمی نیست، اما پس از استفاده از لیزر رشد مجدد موهای زائد خیلی طول می کشد، در برخی افراد موهای زائد دیگر رشد نمی کنند و این مسئله در همه افراد یکسان نیست. اما استفاده از لیزرهای حرفه ای تراکم موهای زائد را برای همیشه خیلی کم می کند، به علاوه موهایی که مجدد رشد می کنند بسیار نازکتر و روشن تر ز موهای قبل هستند و به چشم نمی آیند.

برای استفاده از این روش لازم است قبل از هر جلسه موهای زائد خود را شیو کنید، یعنی محدودیت مربوط به وکس را که موهای زائد باید بلند باشند، ندارد. اثربخشی این روش طولانی تر از دیگر روش هاست. رایج ترین عوارض جانبی لیزر موهای زائد عبارتند از التهاب و قرمزی پوست که به خودی خود برطرف می شود و طولانی نیست (در سایر روش ها نیز التهاب و قرمزی پوست مشاهده می شود).

یکی از بزرگترین مزیت های استفاده از لیزر این است که لیزر می تواند موهای زیر پوستی را به خوبی از بین ببرد.

اگر قصد دارید از لیزر برای رفع موهای زائد خود استفاده کنید، بهتر است توجه داشته باشید که مصرف تمام داروهای خود را به پزشک اطلاع دهید و در مورد تمام سوابق پزشکی خود با پزشک یا اپراتور مشورت کنید. در برخی موارد مبتلایان به برخی بیماری های مزمن پوستی نمی توانند از لیزر استفاده کنند. به علاوه در صورت مصرف بعضی داروها باید مدتی منتظر بمانید.

[button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.healthline.com/health/how-to-remove-facial-hair#laser-hair-removal6″ target=”blank” ]لینک منبع[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید