آیا لیزر موهای زائد برای نوجوانان موثر است ؟

لیزر موهای زائد0

آیا لیزر موهای زائد برای نوجوانان بی خطر است ؟

بله کاملا ،هیچ محدوده سنی برای لیزر وجود ندارد و هر فردی میتواند از مزایای لیزر موهای زائد بهره مند شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

شایعاتی در خصوص لیزر موهای زائد در نوجوانان 

تعدادی باور دارند که موهای زائد خود بخود از بین میروند ولی این باور کاملا اشتباه است و موهای شما  نمیریزند و با نادیده گرفتن انها همچنان مشکل شما پا برجاست.

عده ای دیگر باور دارند لیزر سرطان زاست که این مورد هم کاملا اشتباه است و حتی میتوان گفت که افتاب گرفتن و یا برنزه کردن با دستگاه خیلی بیشتر فرد را در معرض ابتلا به سرطان قرار میدهد .

لیزر هیچ تابش خطرناکی  ندارد و فقط نوعی نور متمرکز است .

د راین مقاله که بر گرفته از نیویورک تایمز است ،میزان تاثیر لیزر موهای زائد بروی نوجوانان توضیح داده میشود .

ایا لیزر موهای زائد برای نوجوانان موثر است ؟

از انجایی که مو در چرخه ای رشد میکند ،فرد باید چندین جلسه لیزر درمانی داشته باشد .لیزر میتواند موهای شما را کاهش دهد ولی قادر به رفع کامل انها نیست  و به همین دلیل به جلسات بیشتری نیاز است .

در طی دوران بلوغ ،هورمونها به سرعت تغییر میکنند و بهتر است که از یک پزشک کمک بگیرید به خصوص اگر یک نوجوان در این دوران رشد موی شدیدی داشته باشد .در صورتی که در دختران لیزر موهای زائد موثر نباشد ،این احتمال وجود دارد که فراد به سندروم تخمدان پلی کیستیک مبتلا باشد .

در صورتی که دختران قاعدگی نامنظم داشته باشند،باید ازمایشات هورمونی بدهند و البته در صورتی که مشکل هورمونی باشد ،پزشکتان درمان مناسب را انتخاب میکند و سپس میتوانبد به خصوص لیزر موهای زائد بروید .

موهای زیر چانه که معمولا رنگ روشنی دارند،با لیزر از بین نمیروند و همیشه لیزر موهای تیره بروی پوست روشن نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

ولی به منظور انکه لیزر برای نوجوانان موثر باشد،حتما باید یک کلینیک معتبر و یک پزشک مناسب را انتخاب نمایند و پیش از لیزر حتما به خوبی تحقیق کنند .

همچنین بهتر است بدانید که لیزر های خانگی اگرچه وسوسه کننده هستند ولی نتایج دلخواهی نخواهند داشت  و در صورتی که به درستی مورد استفاده قرار نگیرند ،میتوانند منجر به بروز زخم و سوختگی شوند .همچنین در بعضی موارد دستگاه لیزر تبلیغ میشود ولی در واقع در ان از پالس نور شدتی استفاده میشود . که هیچ تاثیری نخواهد داشت.

روش های جایگزین لیزر برای رفع موهای نوجوانان کدامند ؟

  • اپیلاسیون :روشی دردناک که هیچ وقت هم تمام نمیشود
  • شیو :احتمال بروز موهای زیر پوستی وجود دارد و هر چند روز یکبار باید تکرار شود
  • کرمهای موبر و یا  اپیلاتور ها :احتمال بروز سوختگی وجود دارد به خصوص در پوست های حساس
  • الکترولیز : این روش خیلی اهسته است و نسبت به لیزر به جلسات خیلی بیشتری نیاز دارد .احتمال برو زخم و ابله هم وجود دارد .این روش نسبتا پرهزینه است

نتیجه گیری 

نوجوانان هم میتوانند به راحتی به سراغ لیزر موهای زائد بروند از ان نتایج مطلوبی بگیرند .

معمولا نوجوانان در دوران بلوغ حساسیت بیشتر به این موها پیدا کرده و حتی ممکن است اعتماد بنفس انها کاهش یابد .دوران نوجوانی دورانی سخت برای هر فردی است و موهای زائد ممکن است باعث شود تا یک نوجوان توسط همسالان خود مورد تمسخر قرار گیرد و همین مسئله خود منجر به بروز مشکلات روحی شود  بنابراین لیزر میتواند به شما در حل این مسائل  کمک کند .

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

چرا مرکز لیزر موهایم را از اینجا انتخاب کنم؟

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در این مرکز از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لیزر موهای زائد

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

4 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
یلدا
یلدا
8 years ago

سلان،درمورد لیزر های خانگی دایود هم توضیح بدین، از نظر کاربرد و هزینه آیا لیزر در کلینیک بهتر است یا در خانه؟

گروه پژوهشی پوست و لیزر مو
Admin
پاسخ به  یلدا

لیزر های خانگی عمدتا در آمریکا و اروپا کاربرد دارند (چون در این کشورها هزینه لیزر در کلینیک هر جلسه حدود 3-4 میلیون تومان به بالا است). اما چون این نوع لیزرها از نوع IPL و از ساده ترین اشعه ممکن استفاده می کنند کار رفع دائمی مو انجام نمی دهند ولی در کوتاه مدت برای جایگزینی اصلاح با تیغ و ژیلت تاحدی مناسب هستند.

مصطفی
مصطفی
8 years ago

سلام من ۱۸ سال دارم صورتم پر مو هست آیا میتوانم برای از بین بردن آنها اقدام کنم واین که در بندرعباس شما شعبه ای دارید یا نه اگر هم ندارید لطفا یک جای خوب معرفی کنید ممنون راستی من پسر هستم و این که صورتم مو نداشته باشد برای یک پسر زشت نیست ممنون میشم پاسخ دهید با سپاس

گروه پژوهشی پوست و لیزر مو
Admin
پاسخ به  مصطفی

خیر متاسفانه در بندرعباس شعبه نداریم.