راه حل های بالقوه درمان طاسی آقایان

درمان طاسی آقایان

بر طبق مقاله ی منتشر شده در 29 آوریل در مجله science ، توسط محققان دانشکده ی پزشکی keck در آمریکا، مطالعات اولیه درباره ی رفتار تعداد زیادی از سول های بنیادی مو در هزاران سلول پیاز مو در مقابل سلول های بنیادی یک پیاز مو، نشان داد که چگونه سلول های بنیادی مو در موش و خرگوش می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و با همکاری یکدیگر باعث احیای دوباره مو شوند.

تیم تحقیقی که با همکاری زیست شناسان از دانگشاه آکسفورد این تحقیق را انجام دادند، برای ماههای زیادی، تغییرات ایجاد شده درالگوی رشد مو بر روی موش ها و خرگوش هایی که موی بدن آنان تراشیده شده بود، نشان دهنده ی پیشرفت دوره ای میان وضعیت ساکن و فعال پیاز مو از طریق سلول های بنیادی بود. بنا بر اظهارات دکترcheng –Ming choung ،پروفسور آسیب شناسی در دانشکده ی keck، نتایج به دست آمده در این تحقیق، بسیار جالب بود. یک همکاری پیچیده میان سلول ها وجود داشت که برای چشم های معمولی قابل رویت نبود، از نقطه نظر دکتر choung، این همکاری در واقع توانایی تعداد زیادی از سلول های بنیادی مو در همکاری کردن با یکدیگر برای رشد و تنومند ساختن مو بود که خود را به صورت تغییر دادن دائمی الگوی موج مانند رشد مو نشان می داد که بر روی بدن خرگوش چاپ شده بود. محققان توانسته اند به این نکته دست یابند که همکاری میان سلول های بنیادی مو برای احیا کردن دوباره مو از طریق کمک گرفتن از یک جفت مولکول های فعال کننده WNT و بازدارنده ی BMP بود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

زمانی که سیگنال های مولکولهای WNT و BMP به طور مرتب در میان هزاران تعداد از سلول های پیاز مو در کل پوست مورد استفاده قرار گرفتند، رفتار احیا گرانه مو از طریق خود تنظیمی به وجود آمد. این تحقیق به دنبال یافتن درمانی برای طاسی یا ریزش مو از طریق بهبود دادن محیط این سلول ها برای داشتن ارتباط بهتر با یکدیگر بود.

درمان طاسی آقایان با شیوه های نوین

علت ایجاد طاسی در انسان ها، بر خلاف موش ها و خرگوش ها، عدم توانایی سلول های پیاز مو در ارتباط برقرار کردن با یکدیگر می باشد. بنا بر گفته های دکتر Choung، هر یک از سلول های پیاز مو در انسان برای احیا شدن دوباره فقط میتواند به کمک خود تکیه کند، در حالی که هیچ کمکی از سلول های اطراف خود دریافت نمی کند. در حالی که در خرگوش ها پیاز مو می تواند بر دو عامل ورودی تکیه کند، یکی فعال سازی از طریق خود سلول و دیگری کمک گرفتن از سیگنال های سلول های مجاور. خرگوش دارای رشد موی بسیار فعالی می باشد و به این خاطر است که در حیات وحش می تواند دوام آورد. بنا به گفته دکتر Maksim plikus، اگر مکانیسم ارتباطی بین سلول های بنیادی را در انسان بتوان فعال ساخت، تا حدود زیادی می توان تعداد موها را در دوره رشد خود افزایش داد. نتایج به دست آمده از این تحقیق به اندازه ای امیدوار کننده است که موسسه ابتکارات sterens در آمریکا، این شیوه را بر روی یک بیمار برای سنجش میزان رشد مو در او اعمال کرد.

راه حل بالقوه طاسی در مردان

یافته های این تحقیق، همچنین شناختی را نسبت به رفتار سلول های بنیادی در دیگر ارگانهای بدن فراهم آورد، به گونه ای که باعث ایجاد انشعاب تحقیقاتی دیگری در زمینه ی پزشکی احیا کننده شد. این واقعیت که سلول های بنیادی مو در خرگوش می توانند یکدیگر را به احیا دوباره مو ترغیب نمانید و زمان استراحت خود را تعیین کنند این مطلب را می رساند که شاید این شیوه برای سلول های موجود در دیگر ارگانها که شامل انسان نیز می شود، قابل اعمال باشد که از آن طریق این سلول ها بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و باعث افزایش رشد مو در این ارگانها شوند. بر طبق گفته ی دکتر plikus، این تحقیق باید باعث برانگیختن تحقیقات دیگر درباره رفتارهای جمعیتی سلول های بنیادی در دیگر سیستم های احیا کننده کلیدی بدن باشد، مانند قسمت های وابسته به روده انسان و مغز استخوان. این تحقیق انجام شده در حقیقت بر اساس تحقیق انجام شده قبلی بود که توسط دکتر plikus و choung در مجله nuture در سه سال پیش چاپ شده بود. تحقیق قبلی که درباره الگوهای رشد مو در موش بود نشان داد که محیط های کلان که شامل بافت چربی زیر پوستی و تغییرات هورمونی در بدن نیز می شدند می توانستند بر رفتار احیا کننده ی پیاز مو تأثیر داشته باشد. این تحقیق همچنین مراحل غیر قابل تشخیص و تمایز از لحاظ ریخت شناسی را در رشد پیاز مو و مراحل استراحت و سکون این سلول ها، کشف کردند. طبق گفته ی دکتر plikus، ترکیب کردن هر دو تحقیق فهم ما از فرایند های احیا کننده سلول های بنیادی در ارگان های بزرگسالان را به سطح جدیدی ارتقا می دهد.

منبع:

https://news.usc.edu/79556/are-scientists

نگارنده: حدیث بختیاری

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه جوانسازی صورت و بدن

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

با نسل جدید دستگاه اسکارلت و تکنولوژی میکرونیدلینگ آر اف فرکشنال

[divider]

جهت دريافت مشاوره و برقراري ارتباط با مشاورين و متخصصين کلينيک فوق تخصصي آلومينا، به صفحه تماس با ما مراجعه فرماييد.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments