مراقبت روزانه از پوست

راهنمای مراقبت روزانه از پوست

Image result for ‫مراقبت روزانه از پوست‬‎

راهنمای مراقبت روزانه از پوست

همه ما باید از یک برنامه مراقبت روزانه از پوست خود پیروی کنیم.  این برنامه از تمیز کردن پوست تا مرطوب کنندگی پوست هر روز باید انجام شود.

با وجودی که بیش از 93 درصد زنان می دانند که رفتن به رختخواب با آرایش چه آسیبی به پوست شان می رساند، اما تنها 6 تا 10 درصد این افراد قبل از خوابیدن،  زمانی را به پاک کردن صورت خود اختصاص می دهند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگر به دنبال انگیزه ای هستید تا هر روز صورت خود را تمیز کنید، بفرمایید!  این هم انگیزه :

  • آرایش و آلودگی روی پوست صورت باعث بسته شدن منافذ پوست شما می شود و درخشندگی طبیعی صورت شما را از بین می برد.

پس بیایید با مراقبت صحیح از پوست خود ، ظاهری درخشان و زیبا به پوست خود هدیه کنید.  این مراحل را هر شب قبل از خواب انجام دهید:

  • آرایش تان را پاک کنید.
  • صورت خود را بشویید.
  • از لایه بردار استفاده کنید.
  • سپس مرطوب کننده بزنید.

چگونه آرایش خود را پاک کنیم؟

استفاده از یک پاک کننده مؤثر برای پاک کردن آرایش اولین گام برای مراقبت از پوست است .  از دستمال مرطوب نرم و یک پاک کننده برای پاک کردن آرایش صورت خود استفاده کنید.  حتی ریمل ضد آب خود را نیز پاک کنید.

روش شستشوی صورت

Related image

شستشوی صورت برای از بین بردن چربی ها و عرق و آلاینده هایی که در طول روز بر روی پوست شما تجمع کرده لازم است.   برای شستن صورت خود از آب ولرم استفاده کنید تا منافذ پوست تان باز شوند.

توجه داشته باشید که اگر آب بیش از حد گرم یا خیلی سرد باشد می تواند پوست را تحریک کند .   سپس از یک ژل شستشوی  صورت با حرکات  دایره وار استفاده نمایید.  این کار از تشکیل چین و چروک جلوگیری می کند.   مطمئن شوید پس از استفاده از پاک کننده پوست تان کاملاً با آب تمیز شده است.

پس از شستشو چون پوست صورت بسیار ظریف است ، پوست خود را  به آرامی و به وسیله یک حوله نرم خشک کنید.

اگر پوست حساسی دارید، برای شستشوی صورت تان فقط از آب استفاده کنید.

استفاده از تونر

Related image

استفاده از تونر، پس از شستشوی صورت، باقیمانده آرایش و چربی روی پوست را از بین می برد.  این تمیز کردن مجدد ، پوست را برای جذب مرطوب کننده آماده می کند.  بعضی از تونر ها دارای PH متعادل هستند و همچنین ضد عفونی کننده هستند.

تونر را بلافاصله پس از شستشوی صورت و هنگامی که پوست تان هنوز مرطوب است استفاده کنید.  یک گلوله پنبه  را به تونر آغشته کنید و به  پوست صورت و گردن خود بمالید.

بیشتر متخصصین پوست توصیه می کنند که افراد از تونرهای بر پایه الکل استفاده نکنند.  زیرا این تونرها باعث التهاب و آسیب رسانی به پوست می شوند.

لایه برداری پوست

Image result for ‫لایه برداری پوست‬‎

پوست بدن ما در طول روز میلیون ها سلول  جدید تولید می کند. اما گاهی سلول های قبلی روی پوست می مانند و منافذ پوست را مسدود می کنند .  به همین علت لایه برداری پوست یک تا سه بار در هفته لازم است.

تعداد دفعات لایه برداری در یک هفته به نوع پوست شما بستگی دارد.   لایه بردار ها سلول های مرده را از روی پوست برداشته و منافذ پوست را تمیز می کنند.  این کار به درخشندگی پوست کمک می کند.

بهترین زمان برای لایه برداری از پوست پس از مصرف تونر و قبل از استفاده از مرطوب کننده است.

شما می توانید برای لایه برداری از پوست خود از لایه بردار های شیمیایی و یا طبیعی مانند اسکراب شکر یا نمک استفاده کنید.  هم لایه بردار های شیمیایی و هم لایه بردار های طبیعی برای تمیز کردن منافذ صورت و از بین بردن سلول های مرده پوست مؤثر هستند.

اگر پوست شما بر اثر آفتاب آسیب دیده و یا جوش یا دانه های سر سیاه دارید، علاوه بر اسکراب های طبیعی از اسکراب های شیمیایی حاوی AHA   و  BHA هم استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده

Image result for ‫استفاده از مرطوب کننده‬‎

استفاده از مرطوب کننده پس از تمیز شدن پوست، پوست شما را شاداب می کند.  کرم مرطوب کننده را با حرکات دورانی به پوست صورت خود بمالید.  به این ترتیب جریان خون در صورت شما افزایش می یابد و پوست تان درخشان می شود.  استفاده ازمرطوب کننده به خصوص به حفظ رطوبت پوست در فصل زمستان کمک می کند و بسیار اهمیت دارد.

مرطوب کننده را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید.  انواع مرطوب کننده ها به صورت کرم، لوسیون، ژل و روغن در بازار موجود است.  برای استفاده بهینه از مرطوب کننده آن را با حرکات رو به بالا به پوست بمالید.  از مالیدن مرطوب کننده به دور چشم ها خودداری کنید.  پس از استفاده از مرطوب کننده کمی صبرکنید تا به خوبی جذب پوست تان بشود.

در طول روز از مرطوب کننده ای استفاده کنید که دارای SPF حداقل 15 باشد.  SPF  فاکتور بسیار با اهمیتی در سلامت و جوانسازی پوست و همچنین در جوانسازی پوست است.

افرادی که پوست خشک دارند باید از مرطوب کننده های قوی تر استفاده کنند.

استفاده از کرم ضد آفتاب

Related image

بیشترین آسیب های پوستی ناشی از اشعه خورشید است.  به همین دلیل استفاده از کرم های مرطوب کننده حاوی SPF و یا کرم ضد آفتاب پس از استفاده از مرطوب کننده از آسیب های ناشی از اشعه UV خورشید پیشگیری می کند.  در عین حال پوست شما را سالم و جوان نگه می دارد.  اگر در معرض نور شدید آفتاب قرار دارید، از کرم های ضد آفتاب با  SPF بالاتر استفاده کنید.

فراموش نکنید که هر چند ساعت یک بار کرم ضد آفتاب خود را تجدید کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.ponds.us/article/detail/300795/daily-skin-care-routine-a-how-to-guide” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://skinvision.com/articles/daily-skin-care-routine-getting-clear-skin-in-5-steps” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments