راهنمای انجام ورزش کگل بانوان

راهنمای انجام کگل برای بانوان

ورزش کگل؛ راهنمای چگونگی انجام آن برای بانوان

ورزش کگل می تواند به جلوگیری یا کنترل بی اختیاری ادرار و سایر مشکلات کف لگن کمک کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

راهنمای گام به گام انجام تمرینات کگل را دنبال کنید:

تمرینات کگل باعث تقویت عضلات کف لگن می شوند. این عضلات از رحم، مثانه، روده بزرگ و کوچک پشتیبانی می کنند. شما می توانید این تمرینات را فرا بگیرید و در هر شرایط و زمانی انجام دهید.

چرا  ورزش کگل مهم است؟

عوامل بسیاری از جمله بارداری، زایمان، جراحی، پیری و اضافه وزن می توانند باعث تضعیف عضلات کف لگن شوند.

در موارد زیر، ورزش کگل ممکن است به شما کمک کند:

♦ نشت یک یا چند قطره ادرار در هنگام عطسه، سرفه و یا خنده

♦ احساس نیاز شدید و ناگهانی به دفع ادرار مدتی کوتاه بعد از دفع ادرار (بی اختیاری ادراری)

♦  نشت مدفوع (بی اختیاری مدفوع)

شما می توانید به منظور پیشگیری از بی اختیاری ادراری، ورزش کگل را در دوران بارداری و یا بعد از زایمان انجام دهید. ورزش کگل (همراه با مشاوره و درمان) می تواند به زنانی که در به ارگاسم رسیدن مشکل دارند نیز کمک کند.

به خاطر داشته باشید که ورزش کگل برای خانم هایی که میزان نشت ادرار آنها در هنگام سرفه، عطسه و یا خنده شدید است، کمتر می تواند مفید باشد. همچنین این ورزش برای خانم هایی که به علت پر بودن مثانه، با نشت ادرار غیر منتظره و ناخواسته مواجه می شوند کارایی ندارد.

ورزش کگل را چگونه انجام دهیم؟

شناسایی عضلات کف لگن و یادگرفتن چگونگی سفت و شل کردن آنها نیاز به مدتی تلاش و پشت کار دارد. در ادامه به چند نکته که ممکن است بتوانند به شما کمک کنند اشاره خواهیم کرد:

❶ عضلات درست را پیدا کنید. برای شناسایی عضلات کف لگن، در حین ادرار سعی کنید جریان ادرار را با عضلات خود متوقف کنید. اگر موفق به انجام این کار شدید، عضلاتی که برای این کار به کار بردید، همان عضلاتی است که باید تمرین داده شوند.

❷ تمرینات کگل را درست و کامل انجام دهید. بعد از شناسایی عضلات کف لگن، مثانه خود را تخلیه کنید و به پشت بخوابید. عضلات کف لگن خود را سفت کنید و این انقباض را برای 5 ثانیه نگه دارید و سپس برای 5 ثانیه آنها را رها کرده و استراحت کنید. سعی کنید در هر نوبت تمرین این کار را 4 تا 5 بار تکرار کنید. می توانید این تمرین را تا 10 ثانیه انقباض و 10 ثانیه استراحت ارتقا دهید.

❸ تمرکز خود را حفظ کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر بر روی عضلات کف لگن خود تمرکز کنید. از نگه داشتن نفستان اجتناب کنید و آزادانه نفس بکشید. مراقب باشید که با عضلات شکم، ران و باسن خود کاری انجام ندهید.

❹ این تمرین را سه بار در روز تکرار کنید. سعی کنید میزان تمرینات خود را به 3 سری 10 تایی در روز افزایش بدهید.

در حین ادرار کردن از تمرینات کگل بپرهیزید. انجام تمرینات کگل در حین ادرار کردن می تواند منجر به تضعیف عضلات و تخلیه ناقص مثانه شده و خطر ابتلا به عفونت ادراری را افزایش دهد.

ورزش کگل را چه زمانی انجام دهیم؟

کگل را به بخشی از کار های روزمره خود تبدیل کنید. شما می توانید ورزش کگل را در هر حالتی (نشسته و یا درازکش) و در هر مکانی و به صورت پنهانی انجام دهید. می توانید این تمرینات را با کار های روزانه خود هماهنگ کنید به عنوان مثال هر روز در هنگام چک کردن ایمیلهایتان این تمرین را انجام دهید.

اگر مشکل در انجام ورزش ها داشتیم، چه باید بکنیم؟

اگر در انجام تمرینات کگل مشکل دارید، خجالت نکشید و در این زمینه درخواست کمک کنید. پزشک می تواند در یادگیری و انجام روش درست تمرینات کگل به شما کمک کند. ممکن است پزشک برای کمک به شما از روش های پزشکی خاص مانند آزمایش بیوفیدبک های زیستی استفاده کند.

نتایج را بعد از چند وقت به وضوح می توان مشاهده کرد؟

اگر تمرینات کگل را درست و منظم انجام دهید در کمتر از چند ماه نتایج مطلوبی مانند کاهش نشت ادرار را مشاهده خواهید کرد. سعی کنید این تمرینات را به بخشی از برنامه روزمره خود تبدیل کنید و به صورت دائمی و روزانه انجام دهید.

 منبع:

MAYOCLINIC

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments