بهترین مرکز لیزر موهای زائد مردان

10 راز ناگفته درباره لیزر موهای زائد را بدانید!

10 راز ناگفته درباره لیزر موهای زائد را بدانید!

بهترین عملکرد لیزر موهای زائد
چگونگی عملکرد لیزر موهای زائد

مو، عضو مهمی از بدن انسان محسوب می شود. موی روی سر نشان دهنده سن و شخصیت فرد است، اما موهای دست، صورت، شکم، ران، پا و غیره، عامل تخریب کننده ظاهر هر فرد به شمار می روند. به طور قطع، هر فرد تمایل دارد پوستی صاف و تمیز داشته باشد و از این رو همگی ما دائما در تلاش هستیم تا با متوسل شدن به روش های گوناگون، از جمله اپیلاسیون، الکترولیز و لیزر موهای زائد از شر این موهای ناخواسته خلاص شویم.

از آن جایی که لیزر موهای زائد به واسطه قدرت بالای تابش بر روی فولیکول های مو تمرکز کرده و آن ها را از بین می برد، قادر است به طور پایدار موهای زائد را حذف کند و در عین حال، بافت نرم اطراف خود که برای حضور بین پوست و مو لازم است را دست نخورده باقی بگذارد. به طور کل، لیزر موهای زائد یک روش دائمی محسوب نمی شود. لیزر، یک روش دائمی در کاهش موهای زائد محسوب می شود. هیچ مطالعات بالینی مبنی بر صحت دائمی بودن این روش وجود ندارد و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) صراحتا اعلام می کند که لیزر، موهای زائد را به صورت دائمی از بین نمی برد. اگرچه بسته به نوع پوست و مو، ممکن است نتیجه لیزر موهای زائد در هر فرد متفاوت باشد؛ اما گزارش شده است که لیزر قادر است تا 80% موهای زائد را کاهش دهد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر موهای زائد برای افراد دارای پوست تیره (پوست جنوبی ها) به نسبت افراد سفید پوست، قدری چالش برانگیز تر محسوب می گردد.

مطالعه این مطلب به افراد تیره پوست پیشنهاد می شود: کدام دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست جنوبی ها مناسب تر است؟

دو دسته مو روی بدن ما وجود دارد: موی ولوس و ترمینال

  • موهای ولوس، نازک، نرم و کوچک هستند و بیشتر بدن ما را پوشانده اند. این دسته مو، کل سطح بدن به غیر از کف دست و پا را فرا گرفته است. موهای ولوس تقریبا غیر قابل رویت هستند.
  • موهای ترمینال، بسیار متراکم، تیره و قابل رویت هستند. به طور کلی، این دسته موها مورد هدف دستگاه های لیزر موهای زائد قرار می گیرند و اغلب در نواحی تناسلی، زیر بغل و پاها دیده می شوند.

به منظور انجام لیزر موهای زائد، کلینیک های متعددی در دسترس هستند، اما تعداد محدودی از آن ها مورد اعتماد هستند. شما می توانید فهرست مراکز معتبر لیزر موهای زائد در سراسر کشور را (اینجا کلیک کنید) ملاحظه کنید.

مهمترین نکات لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

مهم ترین مزایای لیزر موهای زائد

انتخاب لیزر موهای زائد از بین سایر روش ها دارای مزایای بسیاری است. 5 دلیل عمده در خصوص ارجح بودن این روش عبارت است از:

  • سریع بودن درمان. لیزر موهای زائد بسیار سریع تر از آن چیزیست که تصور می کنید. برای مثال، از بین بردن موهای زائد زیر بغل و ناحیه بیکینی تنها 20 دقیقه طول می کشد.
  • صرفه جویی در هزینه ها در دراز مدت. با کاهش دائمی موی زائد دیگر نیازی به خرید ژیلت، کرم های موبر، ورق های اپلاسیون و غیره ندارید و دیگر لازم نسیت هر ماه برای انجام اپیلاسیون به مراکز زیبایی مراجعه کنید. در پایان، نتایج لیزر به مراتب خیلی بهتر از اپیلاسیون است و هزینه آن نیز در دراز مدت بسیار کمتر است.
  • کاهش و پیشگیری از رشد موهای زیر پوستی. لیزر موهای زائد بهترین گزینه و تنها راه حل جهت کاهش و پیشگیری از رشد موهای زیر پوستی است. همچنین یک گزینه عالی برای آن دسته از افرادی است که پوست حساسی دارند و پس از شیو و اپیلاسیون دچار التهاب پوست می شوند.
  • صرفه جویی در زمان. لیزر موهای زائد، نیاز شما به شیو کردن روزانه را کاهش می دهد. به واسطه لیزر، هفته ها با تیغ و ژیلت سر و کار نخواهید داشت و این به نوبه خود، نوعی صرفه جویی در وقت و زمان است.
  • شیو کردن بین جلسات. بر خلاف اپیلاسیون، می توانید بین جلسات درمان خود از ژیلت استفاده کنید. با لیزر موهای زائد، می توانید به هر اندازه ای که دوست دارید از ژیلت در بین جلسات لیزر استفاده کنید.
لیزر موهای زائد زیر بغل

در ادامه این مطلب، از 10 رازی که دانستن آن پیش از فراگیری درمان لیزر موهای زائد برای تان لازم و ضروری است، پرده برداری کرده ایم.

 

راز شماره 1: آمادگی پیش از درمان

اکنون که تصمیم خود را برای لیزر موهای زائد گرفته اید، لازم است نواحی مورد نظر جهت درمان را تمیز کنید. به خاطر داشته باشید این فرایند، مشابه اپیلاسیون نیست که مجبور باشید موهای زائدتان را جهت حذف بلند نگه دارید. در لیزر موهای زائد باید تمامی موهای زائد ناحیه مورد نظر را قبل از درمان به خوبی اصلاح کنید تا عاری از هر گونه موی زائد باشد. همچنین باید از قرار گیری در معرض تابش نور خورشید به مدت 2 هفته پیش از درمان اجتناب کنید تا مانع از ایجاد سوختگی روی پوست خود شوید. در زمان مراجعه به کلینیک نیز نباید از لوازم آرایش، لوسیون بدن، روغن بدن، عطر و جواهرات استفاده کنید.

 

راز شماره 2: جلسات درمان

معمولا لیزر موهای زائد بین 8 تا 10 جلسه به طول می انجامد و بین هر جلسه نیز 6 هفته برای کل بدن و 4 هفته برای صورت فاصله وجود دارد. هزینه لیزر به طور جداگانه در پایان هر جلسه پرداخت می شود که ممکن است متغیر باشد. با این حال ممکن است برخی کلینیک ها هزینه کل جلسات را به صورت یک جا دریافت کنند.

 

راز شماره 3: مراجعه به موقع

فولیکول های مو، چرخه رشد منحصر به خود را دارند. جهت حصول بهترین نتیجه معمولا باید هر 4 الی 6 هفته یکبار مراجعه شود. این چارچوب زمانی اجازه می دهد که موهای سست به خودی خود شروع به ریزش کنند.

 

راز شماره 4: مدت جلسه لیزر

مدت زمانی که یک جلسه لیزر موهای زائد به طول می انجامد، به طور کامل به نواحی تحت درمان بستگی دارد. نواحی زیر بغل و بیکینی به زمان کمتری نیاز دارند، اما سایر اعضای بدن مانند پا یا کمر ممکن است کمی بیشتر به طول بیانجامد. به طور معمول، لیزر موهای زائد بین نیم الی 1 ساعت طول می کشد.

 

راز شماره 5: درد و عوارض ناشی از لیزر

در بیشتر موارد، لیزر موهای زائد، به ویژه در برخی نواحی خاص کمی دردناک به شمار می رود. از عوارض لیزر موهای زائد می توان به این اشاره کرد که در برخی موارد منجر به تیرگی یا بی حسی پوست می گردد.

 

راز شماره 6: اثربخشی لیزر

لیزر موهای زائد قادر نیست به طور کامل و 100% موهای زائد را از بین ببرد. نتیجه ایده آل در لیزر بین 60 تا 80 درصد حاصل می گردد که شامل کاهش در موهای زائد ناحیه تحت درمان می باشد. حتی پس از درمان لیزر نیز ممکن است لازم باشد جهت انجام لیزر موهای زائد در جلسات سالانه کلینیک شرکت کنید.

 

راز شماره 7: موارد احتیاطی درمان با لیزر

در 12 ساعت منتهی به درمان لیزر باید از گرفتن دوش آب گرم و داغ، رفتن به سونا یا حوضچه آب گرم اجتناب کنید تا بروز عوارضی چون قرمزی پوست به حداقل برسد. چنانچه حین استحمام دچار سوزش و قرمزی پوست در نواحی درمان شده شدید، روی آن یخ بمالید. از استفاده از دئودورانت، عطر یا هر گونه پاک کننده پوست خودداری نمایید. همچنین پیشنهاد می شود پس از درمان لیزر موهای زائد از ورزش کردن پرهیز کنید، زیرا هنگامی که ورزش می کنید، دمای بدن تان افزایش می یابد و عرق که سبب نگه داشتن نمک طبیعی بدن می شود را دفع می کنید. این امر موجب تحریک و گرم شدن ناحیه درمان و ایجاد درد و رنجش می گردد.

 

راز شماره 8: صبور بودن

ممکن است پس از جلسات اولیه لیزر موهای زائد متوجه تغییرات چشمگیری نشوید. تنها کافی است مدتی صبور باشید تا زمان سپری شود. پس از گذشت 3 ماه به تدریج شاهد ریزش موهای زائد خواهید بود. توصیه می شود ناحیه درمان شده را 2 تا 3 مرتبه در هفته شستشو نمایید. استفاده از مرطوب کننده به بازسازی پوست کمک شایانی می کند.

 

راز شماره 9: استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی منتخب

سعی کنید هر روز از کرم ضد آفتاب SPF دار استفاده کنید. حداقل میزان SPF توصیه شده 30 است که به طور فوق العاده ای قادر است اشعه های UVA یا UVB را مسدود سازد و دارای مسدود کننده های فیزیکی از جمله اکسید روی (زینک اکسید) و اکسید تیتانیوم نیز می باشد. چنانچه احتمال قرار گیری در معرض نور خورشید وجود دارد، از ضد آفتاب یا لوسیون با SPF 50 به بالا استفاده کنید.

 

راز شماره 10: هزینه های لیزر موهای زائد

پکیج های متنوعی از خدمات لیزر موهای زائد توسط کلینیک ها ارائه می شود که همگی بر اساس تجهیزات و تکنولوژی به کار رفته در مراکز برنامه و تدوین شده اند. هزینه های لیزر موهای زائد در هر کلینیک متفاوت است و ارتباط مستقیمی با تخصص و تجربه متخصص آن دارد. بنابراین توصیه می شود پیش از شروع درمان، در خصوص هزینه های احتمالی با متخصص خود مشورت کنید.

مطالعه این مطلب نیز توصیه می شود: کارهایی که باید پیش از جلسه لیزر موهای زائد انجام بدید اما کسی به شما نمیگه!

لیزر موهای زائد

علاوه بر مواردی که ذکر شد، پیشنهاد می شود قبل از این که به یک مرکز لیزر موهای زائد مراجعه کنید، از مصرف آنتی بیوتیک خودداری کنید. البته این به نوع آنتی بیوتیک و طول مدت مصرف آن نیز بستگی دارد. در صورت مصرف آنتی بیوتیک، ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به اشعه لیزر پیدا کنید. حتی اگر به هر دلیلی از داروهای تجویزی استفاده می کنید، باید کلینیک را در خصوص نحوه و زمان مصرف آن ها مطلع کنید.

این را نیز باید در نظر داشته باشید که اگر زیاد در فضای باز حضور دارید، بهتر است که از انجام لیزر موهای زائد در تابستان اجتناب کنید. در عوض، بهتر است فصل زمستان را جهت درمان لیزر خود برگزینید.

تست پچ، قبل از شروع برنامه درمان لیزر موهای زائد می تواند ابزار مفیدی در سنجش احتمال موفقیت و همچنین بررسی هر گونه عوارض جانبی احتمالی باشد. توصیه می شود چند روز قبل از اولین جلسه درمان، این تست را در ناحیه کوچکی از پوست خود انجام دهید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع خارجی جهت مطالعه بیشتر:

[button color=”red” size=”small” link=”http://newyouspas.com/secrets-of-successful-laser-hair-removal-treatment/” ]لینک مرجع[/button]

 

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments