دستگاه های مختلف برای لیزر موهای زائد

لیزر

سیستم های مختلفی برای لیزر موهای زائد بدن وجود دارد، از جمله: لیزر IPL، ان دیاگ و لیزر دیود. برخی از این دستگاه ها و سیستم ها برای از بین بردن موهای نواحی خاص بهتر عمل می کنند و تفاوت های ظریفی بین سیستم ها وجود دارد.

دستگاه لیزر IPL

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

روش IPL در گذشته بسیار محبوب بوده است. این روش با استفاده از پالس های نوری شدید موهای نواحی مختلفی از جمله صورت، پاها، پشت و ناحیه تناسلی را به آرامی و بدون خطر از بین می برد. گرمای مربوط به هر پالس نور بر روی فولیکول مو متمرکز می شود و باعث سوختگی یا آسیب رسیدن به پوست نمی شود. عوارض جانبی این روش به نسبت الکساندرایت و دایود بیشتر است و ممکن است باعث قرمزی و التهاب بخش درمان شده شود که این عوارض نیز به سرعت برطرف می شوند.این روش به دلیل عوارض جانبی بیشتر چندان توصیه نمی گردد.

روش IPL برای افراد دارای پوست روشن و موهای تیره موثر است، زیرا این روش رنگدانه ها را در فولیک.ل های مو هدف قرار می دهد. بسیاری از افراد با استفاده از این روش به طور دائم موهای زائد خود را حذف کرده اند، اگر مو مجددا رشد کند، پراکنده و ظریف تر است.

لیزر Nd:YAG

لیزر Nd:YAG جدیدترین نوع لیزر موهای زائد می باشد. Nd مخفف نئودیمیوم و YAG مخفف گارنت ایتریم آلومینیوم می باشد. این لیزر اغلب برای از بین بردن خالکوبی و یا مشکلات مربوط به رنگدانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما برای از بین بردن موهای زائد نیز استفاده می شود.

در این روش یک لوسیون کربن بر روی پوست به کار می رود تا لیزر به فولیکول های مو نفوذ کند. فولیکول ها طول موج لیزر Nd:YAG را جذب می کنند. این روش برای تمام افراد، از جمله افراد دارای پوست تیره، موثر است. با استفاده از این روش بخش های وسیع بدن به راحتی و به سرعت قابل درمان هستند. به هرحال ممکن است ناراحتی ناشی از این روش بیشتر از دیگر روش ها باشد.

لیزر دیود

سیستم لیزر دیود شامل یک پرتو متمرکز نور و حرارت است که به فولیکول های مو و در نتیجه به ملانین موجود در آنها تابیده می شود. رنگدانه انرژی لیزر را جذب کرده و از بین می رود و رشد مو در فولیکول آسیب دیده مهار می شود. انرژی لیزر به سمت این فولیکول ها هدایت می شود و همزمان با آن پوست اطراف از آسیب دیدگی محافظت می شود.

این روش ممکن است نیازمند چند جلسه درمان باشد. هر جلسه خیلی سریع انجام می شود. عوارض جانبی مربوط به این لیزر خیلی کم هستند، اما ممکن است بخش درمان شده دچار قرمزی شود. این قرمزی طی دو روز برطرف می شود.

لیزر روبی

انواع لیزر1

لیزر روبی سیستم اصلی و اولین روش می باشد. ملانین موجود در پوست لیزر روبی را به طور خیلی موثر جذب می کند و این روش – در مقایسه با دیگر روش ها – برای موهای روشن تر و نازک موثرتر می باشد. لیزر روبی نباید برای افراد دارای پوست تیره استفاده شود.

این روش به طور گسترده ای استفاده شده و مورد آزمایش قرار کرفته است. در این روش فولیکول مو به طور مستقیم و انتخابی آسیب می بیند، اما امنیت پوست اطراف آن کاملا حفظ می شود. فاصله زمانی بین هر پالس نوری برای راحتی بیشتر بیمار است، هرچه این فاصله کمتر باشد کار سریعتر انجام می شود، اما ناراحتی بیمار بیشتر است. بنابراین فاصله دو ثانیه ای بین هر پالس باعث راحتی بیشتر بیمار می باشد. روش روبی اگر به درستی انجام شود، ایمن، موثر و بدون درد خواهد بود.

لیزر الکساندرایت

دستگاه های لیزر الکساندرایت سریعترین دستگاه ها برای از بین بردن موهای زائد می باشند. این روش برای درمان سریع بخش های وسیع بدن موثر است. به علاوه روش الکساندرایت برای افراد دارای پوست روشن یا سبزه روش بسیار موثری است. لیزر الکساندرایت یکی از روش هایی است که اغلب استفاده می شود.

ملانین در فولیکول های مو نور لیزر الکساندرایت را به خوبی جذب می کند. پالس های لیزر سریع می باشند که ممکن است باعث ناراحتی بیمار شوند. به هرحال یکی از مزیت های این روش سرعت بالای آن است، به عنوان مثال پشت یک بیمار ظرف حداکثر 30 دقیقه به طور کامل درمان می شود. این روش معمولا دارای یک تاثیر دائمی است. موهایی که پس از لیزر الکساندریت رشد می کنند، البته اگر رشد کنند، در تعداد، ضخامت و تیرگی نسبت به قبل کمتر هستند.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین 

[divider]

چرا مرکز لیزر موهایم را از اینجا انتخاب کنم؟

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در مطب های تخصصی معرفی شده از طرف این سایت از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود. در این مطب ها و مراکز تخصصی لیزر با بهترین قیمت در سطح کیفی بسیار بالا ارائه میشود.

در شهرهای مختلف همکاران این مرکز، از جمله شعبه های تهران، مشهد و اصفهان، از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لیزر موهای زائد

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments